Gå til innhold

når kommer neste generasjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
når kan vi forvente playstation4 og ny xbox?? ikke med det første kan jeg tenke meg

tja... Det tok vell ca 7 år fra PS2 release til PS3 release, så det bør vell gi en viss indikasjon. Om man vill få en hyppigere syklus er vanskelig å si, kommer litt ann på hvordan konsoll "krigen" vill forløpe seg. Kansje en eventuell "taper" vill pushe neste generasjon tidligere for å prøve å kapre flere markedsandeler i neste omgang? Hvem vet, blir bare spekulasjoner uansett :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Du kan trygt kjøpe en av dagens konsoller uten å måtte bekymre deg for at de vil komme til å bli foreldet på en god stund.

Lenke til kommentar

Så vi får en litt bedre og enda dyrere playstation? Jeg gleder meg... :p Holder meg til Wii'en. Gidder ikke betale blodpris for en PS4 uten noen særlig interessante eksklusive spill, og xboks360'en har streiket for mange ganger til at jeg i det hele tatt gidder vurdere en neste generasjons xboks. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Så vi får en litt bedre og enda dyrere playstation? Jeg gleder meg... :p Holder meg til Wii'en. Gidder ikke betale blodpris for en PS4 uten noen særlig interessante eksklusive spill, og xboks360'en har streiket for mange ganger til at jeg i det hele tatt gidder vurdere en neste generasjons xboks. ;)

ja. for MS gidder helt sikkert ikke og rette feilene de gjorde denne genrasjonen..

Lenke til kommentar

Javel.

Relevansen?

Lenke til kommentar

ja. for MS gidder helt sikkert ikke og rette feilene de gjorde denne genrasjonen..

I forrige generasjon var det Xbox (1) som var mest pålitelig mtp byggekvalitet..
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva har det med saken å gjøre?

xbox 360 er totalt forskjellig fra Xbox.

og det er ikke noen grund til og ikke kjøpe neste gen. bare fordi MS har hatt litt trøbbel denne.. alle lærer av sine feil.

muslig sony også skjerper seg på software fronten

Lenke til kommentar

Xboks360'en fungerte helt fint det første året, men etter den tid ble de nødt til å forlenge garantien på grunn av RRD. Det i seg selv samt alle gangene min har streiket gjør at jeg har mistet troen på xboksen. I tillegg har vi jo Vista og Games For Windows Live som sammen med xboks360en gjør at jeg har mistet troen på MS. Hvorfor skal jeg da gidde kjøpe en xboks i neste generasjon? Sier ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe en (det er rart med det der. Må ha det, bare må ha det) :p men jeg kommer nok til å vente så lenge som mulig for å se om andre får problemer med sine xbokser.

Når det gjelder PS4 var jeg delvis fornøyd med PS1 (som jeg fikk gratis av broder'n) og likte PS2en selv om den fikk problemer med å lese plater etterhvert, men PS3en var altfor dyr for meg og fyllt med så mye unødvendig skrap jeg ikke har bruk for at jeg ganske enkelt aldri vurderte den. Det er mulig PS4 blir bedre og billigere, men med mindre den ligger på samme prisnivå som alle andre for en gangs skyld blir jeg ikke å vurdere den heller. Hvorfor skal jeg betale flere tusen ekstra for å få støtte til Blu-ray når jeg bare har et gammelt TV jeg er svært fornøyd med?

Lenke til kommentar

klagde folk like mye på prisnivået når ps2 ble lansert ? var ikke så engasjert i konsoll på den tiden at jeg husker det. Den kostet jo det SAMME om man tar hensyn til inflasjon, lønnsnivå osv..

Ontopic: Vi pleier vel å få sniktitt av neste generasjon hvertfall 2 år i forveien.. 2012 tror jeg vi ser neste xbox eller ps, ikke før hvertfall... vill gjetting seff :)

Lenke til kommentar
klagde folk like mye på prisnivået når ps2 ble lansert ? var ikke så engasjert i konsoll på den tiden at jeg husker det. Den kostet jo det SAMME om man tar hensyn til inflasjon, lønnsnivå osv..

Ja, når PS2 kom ut var det like mye klaging som det var med PS3. Men PS2-prisen gikk raskt ned. Var vel 2000 kroner etter to år såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...