Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billigere med STOR service på bilen i utlandet?

Anbefalte innlegg

Jeg har en LANG liste med ting som må fikses på min Audi Allroad nå.

Den siste på lista er den pumpa som heiser bilen. Tror bare pumpa koster 20.000,- på Audi verkstedet her lokalt.

Siden listen min er så lang, vurderer jeg å ta servicen i et annet land.

Noen av dere som har gjort dette før, eller kan anbefale meg et sted å sette Audien?

Mvh/Willy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom vi prater tysk bil så er det kanskje ikke så dumt å ta seg en liten tur til Tyskland, og kombinere et verkstedsbesøk med litt ferie? Jeg gjorde dette en gang med en gammel Mercedes jeg hadde, og betalte sånn cirka halvparten av hva jeg ville gjort i Norge. Dessuten var servicen på et helt annet nivå enn hva man kan forvente i Norge. Det var ikke måte på hvor godt man ble behandlet og hvor profesjonellt arbeidet ble utført. Nå er dette riktignok noen gode år siden, så jeg aner jo ikke hvordan situasjonen og prisene er i dag, men det kan være verdt å undersøke i hvert fall.

Lenke til kommentar

Vet noen som kjørte til Kiruna i Sverige for å ta en større service på bilen. 4-hjulskontroll, bytte reg-reim, fikse noe elektrisk, feilsøk + noe småting.

Det å kjøre 3 timer hver vei til Kiruna pluss hotellopphold og service gjorde at de sparte ca 7000 mener jeg å huske...

Lenke til kommentar

Vet faren min kombinerte en firmatur med service i Sverige en gang! Servicen i Norge kom på 17.000, men i sverige ble det rundt 10.000. Han bytta registerreim o.l.. For tror ikke delene er så alt for mye billigere, men vet at selve arbeidet er mye billigere.

Lenke til kommentar
Jeg tar alltid større verkstedbesøk i Polen.

Sparer veldig mye penger siden de tar mye mindre arbeidspenger, og noen deler er litt billigere.

Har også vært med på det samme med en slitt Golf. Det var også kjempebillig å fikse rust og lakkering etter skader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...