Gå til innhold

MSI 648 Max Oppstart problemer

Q-tec

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et tips? CPu er P42.4 533. Ram Apacher PC2700 512MHZ. Maskinen booter av og til. Har forandret "alt" i bios uten at det hjelper. Cpu viften går med 2200omdr. ? Har satt inn større power med P4 plugg(350W) ingen bedring :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har et tips? CPu er P42.4 533. Ram Apacher PC2700 512MHZ. Maskinen booter av og til. Har forandret "alt" i bios uten at det hjelper. Cpu viften går med 2200omdr. ? Har satt inn større power med P4 plugg(350W) ingen bedring :evil:

Har samme oppsett som deg, da jeg bygde det fikk jeg heller ikke ting igang skikkelig. Det viste seg å være ide kabelen til cdromen som var løs på hovedkortet. En annen ting du kan sjekke er om du har satt harddisken i IDE0 og cdrom i IDE1. (det har du sikkert, men du kan jo sjekke) Ellers kan det jo være at det er noe som ikke sitter ordentlig. Prøv å dytte rambrikken lengre ned i sloten, og husk at den skal i den sloten nærmest hovedkortet. Evt kan du sjekke om cpu sitter som den skal. Hvis ikke noe av dette hjelper så vet jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Er det noen som har et tips? CPu er P42.4  533. Ram Apacher PC2700 512MHZ. Maskinen booter av og til. Har forandret "alt" i bios uten at det hjelper. Cpu viften går med 2200omdr. ? Har satt inn større power med P4 plugg(350W) ingen bedring :evil:

Har samme oppsett som deg, da jeg bygde det fikk jeg heller ikke ting igang skikkelig. Det viste seg å være ide kabelen til cdromen som var løs på hovedkortet. En annen ting du kan sjekke er om du har satt harddisken i IDE0 og cdrom i IDE1. (det har du sikkert, men du kan jo sjekke) Ellers kan det jo være at det er noe som ikke sitter ordentlig. Prøv å dytte rambrikken lengre ned i sloten, og husk at den skal i den sloten nærmest hovedkortet. Evt kan du sjekke om cpu sitter som den skal. Hvis ikke noe av dette hjelper så vet jeg ikke helt.

Det var kjapt svar. Sitter dere foran skjermen hele dagen? HEHE Tusen takk for svaret. Hvilket turtall har du på cpu vifte i bios? Jeg har prøvd både AGP og PCI skjermkort.

Lenke til kommentar
Er det noen som har et tips? CPu er P42.4  533. Ram Apacher PC2700 512MHZ. Maskinen booter av og til. Har forandret "alt" i bios uten at det hjelper. Cpu viften går med 2200omdr. ? Har satt inn større power med P4 plugg(350W) ingen bedring :evil:

Hva med å prøve, load fail-safe defaults eller load optimized defaults.

Så kan du og tømme cmos brikken, reset cmos. Hvordan du gjør det står i bruker manualen til msi hovedkortet ditt. Har du kobblet cpu viften på rett plass.

Lenke til kommentar

Hva med å prøve, load fail-safe defaults eller load optimized defaults.

Så kan du og tømme cmos brikken, reset cmos. Hvordan du gjør det står i bruker manualen til msi hovedkortet ditt. Har du kobblet cpu viften på rett plass.

Om du skal resette cmos; sjekk på side 2-25 i hovedkortmanualen ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd å resette Cmos. Det er det første man prøver er det ikke? Hehe.

Tar med maskina til Ar-data, kjøpte delene der.

Problemet er at når den står natta over starter den. Restarter jeg får jeg ikke kontakt. Ikke boot på skjerm en gang. Har prøvd flere skjermkort.

Tusen takk for hjelp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...