Gå til innhold

Hvor går det an å prøve objektiver?

Anbefalte innlegg

Når jeg er inne i fotoforretninger, er det ikke noen som hittil har hatt inne de objektivene jeg er ute etter(vidvinkel og tele). Finnes det noe sted i Norge med rimelig bra utvalg slik at man kan se på linsa og få prøvd den?

Eller er det sånn at det ved kjøp av objektiver er mulighet for å angre? eller må man da legge opp til å selge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg er inne i fotoforretninger, er det ikke noen som hittil har hatt inne de objektivene jeg er ute etter(vidvinkel og tele). Finnes det noe sted i Norge med rimelig bra utvalg slik at man kan se på linsa og få prøvd den?

Eller er det sånn at det ved kjøp av objektiver er mulighet for å angre? eller må man da legge opp til å selge?

Interfoto og FotoVideo har vel utleie av Canon og Nikon så vidt jeg vet. Det er helt utrolig svindyrt, men er vel den eneste måten å få prøvd et objektiv utenom i butikken.

De to har vel også en del inne så det skal være mulig å få satt de på et kamera og prøvd i butikken ihvertfall.

Jeg anbefaler ikke å la FotoVideo sette objektivet på ditt kamera, det har jeg dårlig erfaring med (bruk heller et av FotoVideos egne).

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...