snik1 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 spørsmålet er i topic! takk på forhånd! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#Versions Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#Versions tusen takk! men fant en billig kabel på clas olsons hjemmeside til 169,-! Står ingen spesifikasjoner angående 1.0 1.1 1.2.eller 1.3! er det naturlig at dette er en 1.3 kabel siden 1.3 kom ut i 2006 liksom? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Go for it. Er ikke noe å bekymre deg for. Har du 1080P though bør du kjøpe en som er verifisert for 1080p. Spesielt om den skal være noen meter lang. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Her kan du lese om forskjellene mellom de forskjellige HDMI standardene, fra Wiki: HDMI 1.0 Released December 2002. Single-cable digital audio/video connection with a maximum bitrate of 4.9 Gbit/s. Supports up to 165 Mpixel/s video (1080p60 Hz or UXGA) and 8-channel/192 kHz/24-bit audio. [edit] HDMI 1.1 Released May 2004. Added support for DVD Audio. [edit] HDMI 1.2 Released August 2005. Added support for One Bit Audio, used on Super Audio CDs, up to 8 channels. Availability of HDMI Type A connector for PC sources. Ability for PC sources to use native RGB color-space while retaining the option to support the YCbCr CE color space. Requirement for HDMI 1.2 and later displays to support low-voltage sources. [edit] HDMI 1.2a Released December 2005. Fully specifies Consumer Electronic Control (CEC) features, command sets, and CEC compliance tests. [edit] HDMI 1.3 Released 22 June 2006.[7][8] Increases single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbit/s) Optionally supports 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC with Deep Color or over one billion colors, up from 24-bit sRGB or YCbCr in previous versions. Incorporates automatic audio syncing (Audio video sync) capability. Optionally supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers.[9] TrueHD and DTS-HD are lossless audio codec formats used on Blu-ray Discs and HD DVDs. If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio. Availability of a new mini connector for devices such as camcorders.[10] [edit] HDMI 1.3a Released 10 November 2006.[11] Cable and Sink modifications for Type C Source termination recommendation Removed undershoot and maximum rise/fall time limits. CEC capacitance limits changed RGB video quantization range clarification CEC commands for timer control brought back in an altered form, audio control commands added. Concurrently released compliance test specification included. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Go for it. Er ikke noe å bekymre deg for. Har du 1080P though bør du kjøpe en som er verifisert for 1080p. Spesielt om den skal være noen meter lang. Ja hehe! så lenge 0 og 1 signalene kommer frem har det vel ingenting å si på prisen ^^ kjøpt meg en samsung f8 46" 100hz 25000:1 tv nå! så dette burde være bra når jeg kjøper ps3 denne uka! har en gammel arcade 360, den hører hjemme på loftet! 720p :!: Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Go for it. Er ikke noe å bekymre deg for. Har du 1080P though bør du kjøpe en som er verifisert for 1080p. Spesielt om den skal være noen meter lang. Ja hehe! så lenge 0 og 1 signalene kommer frem har det vel ingenting å si på prisen ^^ kjøpt meg en samsung f8 46" 100hz 25000:1 tv nå! så dette burde være bra når jeg kjøper ps3 denne uka! har en gammel arcade 360, den hører hjemme på loftet! 720p :!: Men om kabelen er lang, så bør den være 1080p verifisert. Ellers kommer ikke 1'erene og 0'erene frem og du får ikke bilde. Men er den 1-2 meter er det ett fett. Gratulerer med tv'en Foreslår at du tar deg en tur inn på amazon.com og bestiller noen blu-ray filmer. Bare sjekk at de ikke er sonebegrenset. Eller bestill på play.com som er i uk og er samme sone som oss. Endret 3. mars 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 takk for tips! en kompis av meg vil koble den eksterne hardisken sin til ps3, men må konvertere om til ntfs er dette lettere sagt enn gjort?^^ på pc er det jo piece of cake Go for it. Er ikke noe å bekymre deg for. Har du 1080P though bør du kjøpe en som er verifisert for 1080p. Spesielt om den skal være noen meter lang. Ja hehe! så lenge 0 og 1 signalene kommer frem har det vel ingenting å si på prisen ^^ kjøpt meg en samsung f8 46" 100hz 25000:1 tv nå! så dette burde være bra når jeg kjøper ps3 denne uka! har en gammel arcade 360, den hører hjemme på loftet! 720p :!: Men om kabelen er lang, så bør den være 1080p verifisert. Ellers kommer ikke 1'erene og 0'erene frem og du får ikke bilde. Men er den 1-2 meter er det ett fett. Gratulerer med tv'en Foreslår at du tar deg en tur inn på amazon.com og bestiller noen blu-ray filmer. Bare sjekk at de ikke er sonebegrenset. Eller bestill på play.com som er i uk og er samme sone som oss. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Den eksterne harddisken må være formatert med FAT32 for å fungere på ps3. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Omvendt, den må formateres til FAT32 (som ikke støtter filer på over 4gb i størrelse). Dette kan gjøres på en PC, eller på PS3 om jeg ikke husker feil. Husk at all data på harddisken vil bli slettet. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Omvendt, den må formateres til FAT32 (som ikke støtter filer på over 4gb i størrelse). Dette kan gjøres på en PC, eller på PS3 om jeg ikke husker feil. Husk at all data på harddisken vil bli slettet. betyr dette at det ikke er mulig å legge inn Blu-ray filmer som tar så sykt mye plass? er derfor de kjører fat32? dette er litt kjipt dâ hva er da vitsen med 1 TB, hva skal man liksom fylle opp med^^ Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 jeg setter virkelig pris på hjelpen dere gir meg! dette er service av høyeste grad! tusen takk! Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Om du brenner de ut på en blu-ray plate, så går det med ann å få mere enn 4gb, men på minnekort, minnepinner og eksterne harddisker, må en ha Fat32-filsystem. Hva som gjør at NTFS ikke støttes, er vel usikkert, men kan ha noe med at NTFS er en MS-utviklet sak (http://en.wikipedia.org/wiki/Ntfs). Finnes vel opensource versjon for støtte i linux, så er vel mulighet for å få det til ved å installere linux på PS3'rn. Lenke til kommentar
aMo Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 FAT32=mindre piratkopiering av filmer i høy kvalitet. Er ÅPENBART at det er derfor Sony har gått for denne løsningen. Sony er endel av filmbransjen, de eier bl.a. Columbia Tristar Studioet og som noen av dere kanskje har merka, det er umulig å gjøre en Sony DVD-spiller sonefri uten å hardware-modde den, ulikt omtrent alle andre dvd-spillere. Sony er så imot piratkopiering at de mere enn gjerne capper filstørelsen på ps3 på 4gb for å hindre dette. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) En mulighet er jo å evt brenne de ut på en dual-layer dvd. Skulle anta at dette ville funke flott. Når PS3 likevel ikke støtter mkv-filmer enda er det ikke så relevant... *tastefeil* Endret 3. mars 2008 av hardkjerne Lenke til kommentar
Spillarkivet Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Du kan også dele opp filen i flere mindre små filer. Det kan også nevnes at NTFS er deleid av Microsoft, nok en grunn til at PS3 gikk for FAT32. Men som sagt over her, Sony er fryktlig imot piratkopiering. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 FAT32=mindre piratkopiering av filmer i høy kvalitet. Er ÅPENBART at det er derfor Sony har gått for denne løsningen.Sony er endel av filmbransjen, de eier bl.a. Columbia Tristar Studioet og som noen av dere kanskje har merka, det er umulig å gjøre en Sony DVD-spiller sonefri uten å hardware-modde den, ulikt omtrent alle andre dvd-spillere. Sony er så imot piratkopiering at de mere enn gjerne capper filstørelsen på ps3 på 4gb for å hindre dette. hehe, tenkte meg det linux ftw, skal prøve installere linux på den, men det er vel ikke så lett tror jeg, jeg husker for mange år siden når jeg drev med linux 7.0 (slackware) på skolen, jeg brukte det kun til å nuke folk, men det var ganske komplisert OS og en i klassen måtte jobbe et år for å bli en dyktig bruker noen forslag til hvilken OS man kan bruke fra linux på ps3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå