Gå til innhold

Selvbestemt abort - Hva synes du? For eller imot?


Er du for eller imot abort?  

140 stemmer

  1. 1. .

    • For
      126
    • Imot
      12
    • Vet ikke
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du mener altså at kvinner skal få velge fritt om de vil ta abort eller ei, mens mannen ikke engang skal kunne fraskrive seg ansvar?

SELVFØLGELIG skal de velge det fritt, akkurat slik som de vil...

Å være gravid er ikke en dans på roser, og det er heller ikke bare bare å ta abort. Mange sliter og får store problemer etterpå, mens andre gjør det lett to tre ganger uten å blunke.

Synd at mannfolkene må bli tvunget til å betale i atten år. Jeg syns det er skikkelig urettferdig at de ikke har noe de skulle ha sagt.

Tenk på de damene som ikke få ta abort for typen? Eller de som blir banket til de mister barnet :roll:

 

Blir så oppgitt av mannfolk når det kommer til abortdiskusjoner.

Prøv å bli ei dame før dere uttaler dere for høyt. :p

Lenke til kommentar

Jævlig dumt sagt at man skal kunne ta abort helt ut til dagen før barnet blir født . Barn kan bli veldig tidlig født og være like friske som de som er i magen til termin, og de er like mye mennesker fordi. Og det bare fordi far var for dum til å beskytte seg, og for kjip til å ta konsekvensen av det han har gjort?

 

Takes two to tango.

 

Det er faktisk mye verre for mor som må ta vae på barnet i 18 år og opdra det til å bli en bra person, enn at far må betale 3k i måneden.

 

Jenter flest blir ikke gravide med vilje ;) Gå rundt og tro at alle jenter er tikkende mammabomber som bare venter på en anledning til å stikke hull på kondomene deres. Bruk kondom hvis dere ikke vil bli pappa, så går det som regel bra.

 

anng. likestilling så er jeg mer mann enn de fleste her inne. Hadde ikke gjort meg en pøkk om den eneste jobben min var å styre og stelle med hjem, mann og barn. (Kvinner i full jobb må som regel takle 100% stilling i tillegg til alt dette)

Endret av L_C
Lenke til kommentar
Synd at mannfolkene må bli tvunget til å betale i atten år. Jeg syns det er skikkelig urettferdig at de ikke har noe de skulle ha sagt.

 

Det er jo dét som er hele poenget mitt! La damene få beholde barnet om de vil og la de ta abort om de vil, men la også mannen slippe å betale om han ikke vil. Er du et troll? Jeg har vanskelig for å tro at en seriøs debattant har SÅ vanskelig for å ta et poeng.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner poenget ditt, herregud, jeg er ikke dum! Barnefaren skal få si sin fulle mening, men har for pokker ikke noe med selve abort ellerikke avgjørelsen å gjøre.

Er DU er troll som ikke skjønner det??

Skal du tvinge ei kjerring til å gå igjennom en abort, og alt det kan føre med seg da el, fordi du ikke vil ha barn?? (depresjoner, osv)

Tro det eller ei.. det skal to til for å lage barn ;) Kjipt hvis kondomer ryker, men det er en risiko man må ta, og få tenker på i kampens hete.

Lenke til kommentar
Jævlig dumt sagt at man skal kunne ta abort helt ut til dagen før barnet blir født . Barn kan bli veldig tidlig født og være like friske som de som er i magen til termin, og de er like mye mennesker fordi. Og det bare fordi far var for dum til å beskytte seg, og for kjip til å ta konsekvensen av det han har gjort?

 

 

Det er faktisk mye verre for mor som må ta vae på barnet i 18 år og opdra det til å bli en bra person, enn at far må betale 3k i måneden.

 

Unnskyld meg, din bleiking, men var det ikke slik at du er FOR selvbestemt abort? Og så kommer du og babler om konsekvenser av å ha sex...Hyklerse! Dere kvinnfolk trenger ikke forholde dere til noen konsekvenser. Det er mannen som har alt å tape på one night stands.

 

Jeg synes det er greit å ta abort helt til barnet er født, men har for så vidt respekt for de som setter en grense når barnet er bevisst (ca 15 uker?).

 

Og du også fortsetter å leke kreasjonist? Når skal du få inn i hodet ditt at det er kvinnens VALG å føde barnet, mens det IKKE er mannens valg å betale 3k i måneden?

Lenke til kommentar

Det virker jo nesten som om dere tro at jenter velger å beholde barnet på grunn av de usle kronene far betaler i barnebidrag. "Smellt på tjukka, hurra, 3000 mer å handle klær for om 9 mnd"

 

Jeg kan love deg at fars bidag er en dråpe i havet av utgifter en alenemor sitter med.

 

For mange jenter er det ikke et alternativ å ta abort. Man kan faktisk bli gla i noe basert på en positiv graviditetstest.

 

Poenget ditt er at menn skal kunne ha så mye random sex uten beskyttelse han bare vil, for hvis jenta blir gravid er det bare å si at du ikke vil ha noe med barnet å gjøre , så slipper du konsekvensen.

 

Er du 3 år eller, frøken villikke?

 

og ryker kondomen så finnes det angrepille .

 

Menn burde beskytte seg selv med tanke på vere ting enn graviditet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...