Gå til innhold

Selvbestemt abort - Hva synes du? For eller imot?

Er du for eller imot abort?  

140 stemmer

1. 1. .

• For
      126
    • Imot
      12
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Er ikke så lenge siden jeg så en dokumentar hvor kvinnfolka stakk hull på kondomene til typen nettopp for å bli gravid.

Hva er vitsen med å gjøre dette?

Selvfølgelig har ikke mannen noe han skulle ha sagt! Han må jo få si hva han mener om saken, men det er ikke han som tar avgjørelsen, heller ikke bestemora di.

Det er dama som må gå med ungen i ni mnd, føde den og ta ansvar etter fødselen.

Utrolig surt å bli lurt, men slik er det!

Greit at kvinnen bestemmer om hun skal føde eller ikke, det er hennes kropp. Men kom ikke etterpå og forlang bidrag. Det er direkte frekt. Da kan hun heller finne seg en annen å bli gravid med. Makan til hekseoppførsel.

Er dama voksen nok til å føde barnet mot barnefarens ønske er hun også voksen nok til å ta ansvar for barnet alene, UTEN at barnefaren skal lide for kvinnens valg.

Godt sagt! :thumbup: :thumbup: :thumbup::thumbup: :thumbup: :thumbup::thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dagens ordning er katastrofalt urettferdig. Tilfeldig sex innebærer ingen risiko for kvinner foruten kjønnssykdommer. Menn kan derimot ende opp med å bli far mot sin vilje og betale barnebidrag i 18 år mens kvinnen stikker av med ungen! Avskaff kvinnedagen, vi trenger herredagen!

Ja, det er urettferdig at dama alltid kommer til å ha siste ordet når det kommer til stykket i denne saken, men sånn er det! Uansett hvor mye mannfolka vil ha likestilling her så kommer det aldri til å funke! Kan diskutere det i hundre år og fortsatt ingen forandring kommer til å skje rundt akkurat dette.

Kilde? Hva faen er det du impliserer? Sånn er det uansett? Så det er ikke mulig å få en mer rettferdig ordning? Som at mannen kan fraskrive seg alt ansvar og dermed alle rettigheter om han vil? Dama skal selvfølgelig bestemme om hun vil føde ungen, men da får hun ta konsekvensene og kostnadene selv når faren ikke er enig.

Alle med vettet på plass skjønner at Quayle kicker ass i denne diskusjonen.

Endret av Audere
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja stakkars mannen som må betale en liten sum i måneden i 18 år . Heldige dama får ta ansvar for ungen hver eneste dag i minst like mange år, og jeg skal love deg, det koster mer å ha barn enn det faren betaler i bidrag.

Det er så mye ansvar å ha barn at du ikke vet det. Sitter der og griner over 3000 kroner i måneden? Hva med å aldri kunne ta en spontan kveld på fylla? Dra ut å spise med typen ? Nope.. dra på kino ? nope.. For ikke å snakke om hvor vanskelig det er å få seg ny type når du allerede har "full pakke".

Så ikke sitt der og tro at dama "får alt" , og at det er mannen det er synd på som må betale bidrag.

Lenke til kommentar
ja stakkars mannen som må betale en liten sum i måneden i 18 år . Heldige dama får ta ansvar for ungen hver eneste dag i minst like mange år, og jeg skal love deg, det koster mer å ha barn enn det faren betaler i bidrag.

Liten sum? Lol.

Det er kvinnens eget valg at hun føder barnet, så det er ingen synd på henne. Det er faren det er synd på, som må punge ut mot sin vilje, og attpåtil blir diskriminert hva samvær med ungen gjelder.

Såpass skjønner du vel.

Lenke til kommentar

tror du det er helt enkelt å bare bestemme seg for å ta abort? Tror du det er så innmari enkelt kanskje? '

Jeg trodde jeg kunne være gravid da jeg var 16-17 år gammel. Var i fast forhold med en kjempetrivelig fyr. Jeg var ikke klar for barn. Hadde ikke lyst på barn. Det passet ikke. Tror du alikevel det var enkelt å tro / være redd for at jeg skulle være gravid? Det er ikke akkurat bare "pytt sann, jeg kan ta abort på mandan" . Det er faktisk en utrolig vanskelig situasjon , og jeg kjenner MANGE som aldri hadde tatt abort dersom de ble gravide, selv om barn ville "ødelagt" MASSE for fremtiden deres .

Er DET så vanskelig å forstå? At det ikke er bare-bare å ta ett slikt valg, uansett hva utfallet blir? Jeg vet om ei som tok abort da hun var 17 år gammel. Det er mange år siden, og enda tenker hun masse på det. Når hun går forbi ett barn på butikken kan hun tenke at "så gammel hadde barnet mitt vært nå dersom jeg ikke hadde tatt abort".

Lenke til kommentar

Hvis dama ikke vil ta abort, så kan hun også gi faen i å ha tilfeldig sex. Det er jævlig råttent gjort overfor mannen. Er du ikke enig?

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er et lett valg å ta abort for kvinner som tenker irrasjonelt, men å straffe mannen blir fullstendig feil. Fød så mye dere vil, men ta ansvar for ungen selv. Eller slutt å ha sex med menn som ikke vil ha barn.

Lenke til kommentar

Dere mannfolk kommer aldri til å likt syn på dette som oss damer.

Fordi det er ikke DERE som har barnet i magen. Og det er ikke DERE som må ta ansvar etter barnet er født.

Dere er bare en ussel donor som ikke har noe dere skulle ha sagt -for å sette det på spissen!

Lenke til kommentar

Skjønner du ingenting av hva denne diskusjonen dreier seg om!? Du oppfører deg jo som en forbanna kreasjonist som ignorerer saklige argumenter. Vi sier IKKE at det ikke er deres valg om dere skal føde eller ikke. Vi sier at mannen ikke bør straffes. Det er greit at dere ser på oss som usle spermbanker, men gi faen i å se på oss som vandrende pengebanker.

Lenke til kommentar

Jeg liker å oppføre meg som en 'forbanna kreasjonist'.

Hva skal jeg si? Synd for dere? Beklager at vi føkker opp livene deres med en vakker liten skapning som kommer kravlende ut.

Poenget er at dere har ingenting dere skulle ha sagt.

Utrolig synd. JA, jeg syns faktisk det er jævli rottent! Utrolig dårlig gjort. I mine øyne er en slik avgjørelse mellom to personer.

Det ødelegger ikke bare mannen sitt liv, men også babyen som har en far som ikke vil vite av den.

Lenke til kommentar
Dere mannfolk kommer aldri til å likt syn på dette som oss damer.

Fordi det er ikke DERE som har barnet i magen. Og det er ikke DERE som må ta ansvar etter barnet er født.

Dere er bare en ussel donor som ikke har noe dere skulle ha sagt -for å sette det på spissen!

Bortsett fra barnebidrag i x antall år ;)

Lenke til kommentar

La oss si at du ligger med ei random dame. En stund etterpå får du vite at hun skal ha barn -uten å så mye som å ha diskutert saken med deg.

Hvordan hadde du reagert da? Ikke så mye som en cm glad??

Jeg kjenner en som lå med ei dame. Hun ble gravid -med typen sin. Etter nesten ett år fikk han vite at det kanskje var HAN som var faren! Han fikk sjokk. mildt sagt! Plutselig pappa.

Han inviterte foreldre og tanter hjem på middag, spurte hva de hadde sagt hvis han ble far? Eh de ble jo litt paff og svarte sikkert så godt de kunne, i det han gikk ned å hentet babyen :!:

Lenke til kommentar
La oss si at du ligger med ei random dame. En stund etterpå får du vite at hun skal ha barn -uten å så mye som å ha diskutert saken med deg.

Glad? Hvorfor i helvete skulle jeg bli glad over å ha smelt ei random jente på tjukka? Hadde hun insistert på å beholde barnet ville det vært en katastrofe! 3500 av studielånet går allerede til husleie. Skulle ytterligere 3000 gå til barnebidrag, ville jeg sultet i hjel. Er det egoisme som gjør at jenter velger å beholde barn av one night stands? På den måten blir de jo 100% sjef over barnet, i motsetning til hvis de må dele foreldrerollen med en mann.

Endret av Audere
Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som lå med ei dame. Hun ble gravid -med typen sin. Etter nesten ett år fikk han vite at det kanskje var HAN som var faren! Han fikk sjokk. mildt sagt! Plutselig pappa.

Han inviterte foreldre og tanter hjem på middag, spurte hva de hadde sagt hvis han ble far? Eh de ble jo litt paff og svarte sikkert så godt de kunne, i det han gikk ned å hentet babyen :!:

Jeg ville definitivt IKKE hatt barn med en random one night stand dame.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...