Gå til innhold

Selvbestemt abort - Hva synes du? For eller imot?

Er du for eller imot abort?  

140 stemmer

1. 1. .

• For
      126
    • Imot
      12
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare si ett rungende ja til at fedrene får større bestemmelsesrett. Fedrene har ikke noe de skulle sagt i saken noe som er veldig trist. Kvinnen tar avgjørelsen om å føde/ikke føde, mannen har ikke noe valg. Her må det bli en regelendring snart.

Hvis en mann ikke ønsker barnet så burde han i det minste slippe å betale barnebidrag da det er kvinnens valg å få barnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mannen kunne valgt å bruke kondom. Er man med på leken får man tåle steken

Hva om kondomet sprekker? Hva om man er i ett fast forhold og partneren sier hun bruker p-piller og nekter å ha sex med kondom - for du da viser at du ikke stoler på henne. Det finnes utrolig mange som er blitt lurt av sine kvinnelige partnere. Er ikke så lenge siden jeg så en dokumentar hvor kvinnfolka stakk hull på kondomene til typen nettopp for å bli gravid.

Mannen har ikke noe han skulle sagt hverken fra eller til. Det er rett og slett skammelig. Hvis mannen skal betale barnebidrag for ett barn han ikke ønsker skal bli født så får jammen kvinnfolka føde barna de ikke vil ha som partneren deres ønsker. Husk, kvinnen må bære barnet i 9 måneder, mens barnebidrag varer i minst 18 år.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har ikke mannen noe han skulle ha sagt! Han må jo få si hva han mener om saken, men det er ikke han som tar avgjørelsen, heller ikke bestemora di.

Det er dama som må gå med ungen i ni mnd, føde den og ta ansvar etter fødselen.

Utrolig surt å bli lurt, men slik er det!

Hva med de som ikke kan ha flere barn pga sykdom. Og tar medisiner som svekker pillene. Men så skjer det et uhell.

De MÅ faktisk ta abort. (de fleste som ikke kan få flere barn pga sykdom steriliserer seg, men det er jo og en ventetid på det, og ting kan skje i mellomtiden).

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Jeg vet da for svarte at det er sånn, men det er da likevel lov å mene at det er feil at det er sånn. Trodde det kom rimelig tydelig frem av min post.

Er dama voksen nok til å føde barnet mot barnefarens ønske er hun også voksen nok til å ta ansvar for barnet alene, UTEN at barnefaren skal lide for kvinnens valg.

Lenke til kommentar

Det har ikke noe med å være voksen å gjøre. Jeg ønsker ikke å få barn ganske enkelt fordi jeg har en arvelig sykdom jeg ikke ønsker å føre videre. Det finnes mange årsaker til at folk ikke ønsker å få barn.

Hvorfor er det slik at jenta kan ta abort mot farens ønske mens faren ikke har noe han skulle sagt? Hvis jenta så velger å føde mot farens ønske så er det plutselig farens problem? Dette er dobbeltmoral av værste sort!

Lenke til kommentar
Det har ikke noe med å være voksen å gjøre. Jeg ønsker ikke å få barn ganske enkelt fordi jeg har en arvelig sykdom jeg ikke ønsker å føre videre. Det finnes mange årsaker til at folk ikke ønsker å få barn.

Hvorfor er det slik at jenta kan ta abort mot farens ønske mens faren ikke har noe han skulle sagt? Hvis jenta så velger å føde mot farens ønske så er det plutselig farens problem? Dette er dobbeltmoral av værste sort!

Veldig bra sagt Quayle, respekt mann. :)

Det har seg som regel slik at moren skal ha siste ordet, siden det er hun som har oppgaven med å føde. Da har nemlig ikke faren noe han skulle sagt, han kan være rasende, imot det, men til slutt så får kvinnen viljen sin uansett. Det er veldig trist og urettferdig, men er dessverre ikke noe man får gjort noe med.

Lenke til kommentar

For det første: Du bør fortelle dette til partneren din. For det andre, hvorfor steriliserer du deg ikke?

Når ei dame blir gravid, og fortelle barnefaren dette bør han jo informere om en arvelig og alvorlig sykdom. En fornuftig person vil ikke bære fram et barn som kan bli syk.

Lenke til kommentar

Ja, det er urettferdig at dama alltid kommer til å ha siste ordet når det kommer til stykket i denne saken, men sånn er det! Uansett hvor mye mannfolka vil ha likestilling her så kommer det aldri til å funke! Kan diskutere det i hundre år og fortsatt ingen forandring kommer til å skje rundt akkurat dette.

Alt avhenger av om den man ligger med er en snill, god, smart jente, eller om hu er ei dum horekjerring som lurer gutten trill rundt. Dessverre finnes det mange av de dumme kjerringene der ute, så ha hue ditt på rett plass og pass på hvem du velger å ligge med.

Lenke til kommentar

Da burde du vel sterilisere deg hvis det er slik at du IKKE noensinne vil ha barn?

Lenke til kommentar

Da burde du vel sterilisere deg hvis det er slik at du IKKE noensinne vil ha barn?

Da siterer jeg meg selv.

Ett slikt inngrep er ikke risikofritt.

Lenke til kommentar

Da siterer jeg meg selv.

Ett slikt inngrep er ikke risikofritt.

Men en abort er?? Faller på sin egen urimelighet det poenget der du...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...