Gå til innhold

Selvbestemt abort - Hva synes du? For eller imot?

Er du for eller imot abort?  

140 stemmer

1. 1. .

• For
      126
    • Imot
      12
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Hva med voldtektsofre? Må de også beholde ungen ?

Ja.

Har vi ikke dødsstraff for han som voldtok, hvorfor er dert dødsstraff for barnet?

Selvsagt er det katastrofe for en 13 år gammel dydig og nesten syndfri jente som blir brutalt voldtatt i frognerparken. Men så snart som egget er befruktet, er det oppstått et menneske. Skal du "abortere" noen, oppsøk barnefaren med en kniv. Han er den eneste involverte som har gjort noe galt.

Det er ikke et barn, men en ubevisst celleklump. Hold religiøse argumenter unna diskusjonen. Men jeg har mye mer respekt for deg som mener det er feil å drepe celleklumpen når faren er en voldtektsmann, enn de som mener abort er galt bortsett fra i tilfeller som dette.

Likevel ser jeg på alle religiøse som samfunnets ******. Du synes det er greit å drepe voldtektsmenn? Øye for øye, tann for tann? Ja, det er slik dere kristne har holdt på i årtusener nå.

Å forvente at en 13 år gammel jente skal bære fram et barn er intet mindre enn ondt av deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvsagt er det katastrofe for en 13 år gammel dydig og nesten syndfri jente som blir brutalt voldtatt i frognerparken. Men så snart som egget er befruktet, er det oppstått et menneske. Skal du "abortere" noen, oppsøk barnefaren med en kniv. Han er den eneste involverte som har gjort noe galt.

Du tuller nå ikke sant? Du kan da umulig mene dette! At en som blir vodtatt skal måtte bli forelder under tvang som resultat av en traumatisk opplevelse og fordi en eller annen syk drittsekk bestemte seg for å voldta noen? Så mener du virkelig at man skal måtte bære frem barnet og bli oppdra barnet til volrdtektsmannen og bli minnet om dette hver dag osv? Og i tillegg til at du er imot å fjerne en klump med celler, så mener du at man skal drepe en levende person (voldtektsmannen) istedet som har familie, kanskje barn selv osv? Innlegget ditt virker lite gjennomtenkt..

Jeg tror til og med du skjønner at man må få lov til å ta abort om man blir voldtatt uten og skrike mord! Det skjønner du ikke sant?

Lenke til kommentar

Sånn går det når man blander religion inn i en debatt. Alle som ikke har fått hjernen sin forurenset med den bullshiten ser enkelt at det ikke er noe problem å ta abort selv om celleklumpen er et påbegynt menneske. Det er ikke bevisst og vil ikke bry seg et fnugg.

Lenke til kommentar

For selvbestemt abort, dog blir det nok litt av en diskusjon om hvor lang tid det kan gå før man må vurdere sterkt på om ikke det er litt for sent for abort. Jeg mener i så fall at hvis man først blir gravid, så må man ha bestemt seg innen en uke for hva man gjør.

Lenke til kommentar
Sånn går det når man blander religion inn i en debatt. Alle som ikke har fått hjernen sin forurenset med den bullshiten ser enkelt at det ikke er noe problem å ta abort selv om celleklumpen er et påbegynt menneske. Det er ikke bevisst og vil ikke bry seg et fnugg.

Du glemmer noe vesentlig i det her, og det er følelsen til den som tar valget. Er ikke sikkert det blir så enkelt å leve med i fremtiden, særlig hvis det viser seg at man senere ikke kan få barn. Det er faktsisk snakk om et inngrep i kroppen det her, og kan føre til komplikasjoner.

Selvfølgelig er dette avhengig av årsaken til aborten, jeg er IKKE imot abort når det gjelder ved f.eks voldtekt eller der barnemoren er veldig ung, men brukt som en type "prevensjon" er det forkastelig, eller hvis det bare ikke "passer akkurat nå.." og alle andre forutsetninger for å kunne ta seg av et barn er tilstede.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det forkastelig å bruke abort som adopsjon?

Skal man tvinge 13-åringer til å få barn fordi de kanskje siden ikke vil kunne få barn? Idiotisk argument. Da kan vi like godt smelle dem alle sammen på tjukka, sånn i tilfelle. Ingen skal tvinge en 13-åring som har blitt voldtatt til å ta abort, men ingen skal tvinge henne til å bære fram barnet heller.

Skulle man ikke kunne få barn i framtiden, er det jo bare å adoptere.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det forkastelig å bruke abort som adopsjon?

Skal man tvinge 13-åringer til å få barn fordi de kanskje siden ikke vil kunne få barn? Idiotisk argument. Da kan vi like godt smelle dem alle sammen på tjukka, sånn i tilfelle. Ingen skal tvinge en 13-åring som har blitt voldtatt til å ta abort, men ingen skal tvinge henne til å bære fram barnet heller.

Skulle man ikke kunne få barn i framtiden, er det jo bare å adoptere.

Kanskje lese innlegget før du svarer??

Lenke til kommentar

Det med å drepe voldtektsmannen var ikke bokstavlig ment. Såpass trodde jeg du skulle forstå.

Vi har et rettsapparat som, i teorien, tar seg av sånne så de får som de fortjener.

Poenget er at hvis noen absolutt skal ha dødsstraff, så står ikke det uskyldige barnet fremst i køen. Det har ikke gjort noe galt. Håper du suger dette til deg, og ikke vrir og vender på det neste gang du argumenterer mot kristne.

Om en celleklump er et menneske eller ikke, kan jeg ikke huske å ha lest Jesus uttale seg om noen gang. Det er MIN (og mange andres) mening, både kristne og ikke-kristne.

Det har eget DNA, egen blodtype, og det er bare et tidsspørsmål før det begynner på skolen. Jeg er også en celleklump. En celleklump på over 80 kilo. Jeg var mye mindre da mor var gravid, men et fullverdig menneske helt siden unnfangelsen.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar
Det har eget DNA, egen blodtype, og det er bare et tidsspørsmål før det begynner på skolen. Jeg er også en celleklump. En celleklump på over 80 kilo. Jeg var mye mindre da mor var gravid, men et fullverdig menneske helt siden unnfangelsen.

Nå leker du bare med ordene her, kalle deg selv en celleklump og sammenligne ett levende utviklet ferdig menneske med dette embryoet er helt latterlig i mine øyne.. Det som sagt å sammenligne egg med enn ferdig kylling, eller kaviar og fisk.. Skjønner?

Lenke til kommentar
Hva med voldtektsofre? Må de også beholde ungen ?

Ja.

Er det rett å drepe et menneske fordi faren var en drittsekk?

Eller fordi mora ikke gadd å ta seg av den?

Å blande de siste to setningene dine sier litt om hva du har i hodet, for å være helt ærlig. Du kan ikke sammenligne et barn som er født og lever med noe som ikke er født, og såvidt unnfanget.

La oss si at jeg blir brutalt gruppevoldtatt i morgen. Selve voldtekten er såpass vanskelig å fordøye og et BARN ut av det er ekstremt vanskelig.

Jeg kjenner ei som beholde barnet etter en voldtekt for ca åtte år siden. Faren fikk fengsel, og har nå kontakt med ungen. Helt greit det, så lenge hun selv vil. Men INGEN skal kunne tvinge henne til å beholde ungen.

Det er umenneskelig å ikke kunne bestemme over sin egen kropp, og at du da skal tvinge på noen en unge -særlig etter en voldtekt, er grusomt.

Lenke til kommentar
Poenget er at hvis noen absolutt skal ha dødsstraff, så står ikke det uskyldige barnet fremst i køen. Det har ikke gjort noe galt. Håper du suger dette til deg, og ikke vrir og vender på det neste gang du argumenterer mot kristne.

"Barnet" har ingen interesser. Du kan ikke sette interessene til et voksent menneske bak de ikke-eksisterende interessene til et ubevisst embryo. Jeg blir vegetarianer lenge før jeg blir abortmotstander.

Endret av Audere
Lenke til kommentar
Én uke? Lol. Greit å ha argumenter for synspunktene sine.

Haha, dette her er en evig diskusjon uansett, så blir utrolig vanskelig å si hva som blir riktig og galt å gjøre egentlig. Men greit, 2 uker :D

HVORFOR? Jeg liker at folk argumenterer for synspunktene sine.

Neij.. det bar ikke kødd.. Hørtes det sånn ut?

Eller syntes du det var for dumt å skifte mening etter bare å ha hørt ett argument?

Det er ganske sjeldent folk bytter side i abortsaken. Men gratulerer!

Endret av Audere
Lenke til kommentar

For selvbestemt abort.

Ville selv valgt abort dersom jeg ble gravid som 17-åring . Eller dersom jeg ble gravid med en jeg ikke så noen fremtid med. Man skal ikke bringe frem barn bare for å bringe de frem. Man må tenke på fremtiden også. Ingen tjener noe på at mor på 18 år ikke får fullført videregående skole, og lever under fattigdomsgrensen resten av livet.

Jeg tenker også at jeg ville tatt abort dersom det var noe galt med fosteret. Men slikt er enkelt for meg å tenke siden jeg aldri har vært gravid..

Men jeg synes helt klart at jentene skal få bestemme selv om de vil beholde barnet eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...