Gå til innhold

Selvbestemt abort - Hva synes du? For eller imot?

Er du for eller imot abort?  

140 stemmer

1. 1. .

• For
      126
    • Imot
      12
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener det er greit å ta abort helt til barnet er født. Både dette og alderen min er irrelevalt for diskusjonen.

Du tar fortsatt ikke poenget? Det er kvinnens VALG å føde, og det er derfor ikke synd på henne om hun må punge ut. Det er IKKE mannens valg å bli far, og han bør derfor ikke straffes.

Jeg tar poenget ditt. Akkurat det er en helt annen diskusjon...

herrefred menneske.

Abort helt fram til ni mnd? Skal de DREPE en baby da som er fult utviklet?? Du kan ikke være gammel! Sikkert ikke hatt sex en gang.

Men det er jo ikke PENGENE som er problemet!

Jeg hadde gitt blaffen i barnefarens tre tusen kroner hvis han har en holdning der han IKKE vil ha kontakt med barnet. Men da skal han pina meg ikke komme ti år etterpå å si han angrer. Det er det nemli mange som har gjort. De har blitt voksen og innsett at et barn ikke er så dumt.

Slutt nå å vri og vende på diskusjonen. Ja, jeg er for abort fram til fødsel, ferdig med det. Det er ikke dét jeg er interessert i å diskutere. Hvis du skal fortsette med herseteknikkene dine, stemple folk som fjortiser og jomfruer og misforstå med vilje, gidder jeg ikke lenger.

Ja, barnefaren skal selvfølgelig ikke ha noen rett til samvær med barnet osv. Det er derfor det heter rett til formell ABORT. Og det er dette jeg vil ha.

Om jeg i dag hadde smelt en slik heks på tjukka, ville jeg definitivt tatt formell abort om jeg hadde muligheten. Kanskje jeg ville ønsket barn senere i livet. Da hadde det bare vært å få barn med kjæresten sin. Skal jeg ha barn, skal det være med en jeg er glad i, ikke en random one night stand-heks.

Litt frekt å spørre hvilken alvorlig sykdom han har vel? :roll:

Nei. Han kan svare "Det vil jeg ikke si" hvis det er hemmelig.

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på, HVORFOR er du for abort helt fram til fødselen?

Er du seriøst korka? DET er jo faktisk drap.

Hva skal de gjøre da? Gi barnet gift slik at den dør og de må føde den eller snitte den ut.

Eller bare starte fødselen/skjære den ut i åtte mnd.. Og knerte barnet?

Lenke til kommentar

Hva skal de gjøre da? Gi barnet gift slik at den dør og de må føde den eller snitte den ut.

Eller bare starte fødselen/skjære den ut i åtte mnd.. Og knerte barnet?

Vil du begynne en ny diskusjon? Er vi ferdig med den gamle, og kan konkludere med at man bør innføre formell abort?

Lenke til kommentar
Mannen får ta konsekvensen av å ha sex. Av sex kan det bli barn.

Ok, et eksempel da. Ei som gikk i klassen min i tredje, sluttet med p piller uten å si ifra, for å bli gravid, fordi hun syntes forholdet ikke gikk så bra. Er det fremdeles rettferdig at mannen ikke skal ha noe å si i detheletatt, og at vedkommende må betale barnebidrag?

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke helt logikken her...Dama ønsket barn fordi forholdet gikk dårlig?

Ikke jeg heller..

Ah, da "skjønner" jeg. Hun skjønte at typen var på vei til å slå opp, men ville selv fortsette forholdet? Fy faen for ei breiflabbfitte! Hvordan endte historien?

Vet ikke noe mer enn det jeg skrev dessverre. Men jeg vet at hun fødte ungen.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Vil du begynne en ny diskusjon? Er vi ferdig med den gamle, og kan konkludere med at man bør innføre formell abort?

Det HAR jo faktisk med temaet abort å gjøre da :roll:

HVORFOR ha grense til niende mnd? Du bør seriøst ha en god grunn for å utdype deg på den måten, står du for det du sier, kanskje du også greier å svare for deg?

Noen snakket også om ei lesbe som lurte en kompis. Lå han med dama uten beskyttelse?

Og jeg regner med det ble barn siden hun er lesbisk OG 'ups, gravid'.

Ligge du med ei random berte, uten beskyttelse, syns jeg ikke synd i han! Da må han bare ta konsekvensene av det.. Man blir faktisk gravid av å ikke beskytte seg, for å ikke snakke om sykdommer.

Lenke til kommentar

Beklager, feil ordvalg fra min side.

Nei du har ikke utdypet den fjåsete kommentaren, men kan du utdype den?? Jeg spør på hvilket grunnlag kan du si en så syk ting ? Og hvordan skal de da ta abort i åttende mnd? gift? kveling? fødsel, for så å gi bort barnet?

Jeg diskuterer faktisk abort! Abortgrensen! Det er faktisk samme tema.

Lenke til kommentar

Om hvorvidt det er drap eller abort er kun et definisjonsspørsmål. Det avhenger kun av når man definerer starten på livet, noe som i bunn og grunn er hele abortdebatten. På den ene siden har vi abortmotstanderne som mener livet starter i 0. mnd., mens aborttilhengerne setter grensen et sted over. Normalt sett ser man på fødsel som et øvre tak, men det finnes egentlig ingen gode grunner til at det er slik. Det er også derfor noen åpner for abort selv etter fødselen.

Personlig er jeg for 9 mnd. fri abort og 21 mnd. begrenset abort, men det har vel egentlig ikke noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Er vi ferdige med formellabort-diskusjonen eller ikke?

Det virker som du har bestemt deg på forhånd for at jeg er en syk idiot. Kanskje jeg likevel vil ta meg tid til å utdype hvis du kan roe deg ned litt.

Endret av Audere
Lenke til kommentar

Du er klar over at en baby blir normalt født fra syv mnd og oppover? Hvis den ikke er enda mer premature og født før den tid.

På hvilket grunnlag kan de ta abort i niende mnd? Bare fordi de 'ombestemmer seg'? Eller fordi babyen er syk? Ikke alvorlig, kanskje 'bare' downs.

Du bør pokker meg ha bestemt deg for å beholde barnet FØR det har gått ni mnd liksom.... Tolv er grensa.

Seriøst. Det høres helt idiotisk ut. Tror ikke den uttalelsen er tenkt nøye igjennom.

Uansett må du jo føde barnet/skjære det ut. Og da kan du likså godt føde det, og adoptere bort.

At mannfolk kommer med en slik uttalelse er egentlig bare til å le av :!: Det er ikke dere som går gravid, og har ingen peiling på hvordan det er.

Er vi ferdige med formellabort-diskusjonen eller ikke?

Det virker som du har bestemt deg på forhånd for at jeg er en syk idiot. Kanskje jeg likevel vil ta meg tid til å utdype hvis du kan roe deg ned litt.

Jeg tar det faktisk helt kuli :) Ligger på sofaen å slamper faktisk. Syk idiot er du, ja, hvis du mener at NI mnd bør være en abortgrense.

Tror det er du som bør ta en liten sjekk, fordi du kommer med kommentarer som får oldemora di til å snu seg i grava.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Oldemora mi levde på på kristenmoralens tid. Jeg ligger forut min tid hva moral angår, det gjør ikke du, men du trenger ikke kalle meg en syk idiot bare fordi jeg er dypt uenig med deg. Otth mener 21 måneder, noe jeg er dypt uenig i, men jeg kaller han ikke en syk idiot av den grunn. Kanskje vil den ordningen være en selvfølge i 2150? Jeg gidder faktisk ikke å svare deg om du allerede har bestemt deg for Sannheten. Det ender bare opp med drittslenging.

Endret av Audere
Lenke til kommentar

Nok en gang.. du unngår å svare på det jeg spør om. :whistle:

Du bør ha en begrunnelse til å komme med en slik forkastelig kommentar. Selvfølgelig tror jeg du er en komplett idiot når du sier at NI mnd bør være en grense :wallbash:

Kanskje du bør fortelle meg SANNHETEN da??

Sannheten i mine øyne er at etter tolv uker, eller noe, er det faktisk et LIV i magen! Før den tid er det ei lita celle som ikke har hjerne. Men du kan godt fortelle meg hvordan det ligger an i dine øyne :) Få meg til å forstå hvordan du tenker. Det virker som om DU har bestemt deg for 'sannheten'.

Lenke til kommentar

Nok en gang.. Ror deg ihjel.. Du må bli forferdelig klar i armene? :whistle:

Må ikke uttale deg om ting du ikke har peiling på hvis du ikke greier å svare for deg vet du ;)

Jeg går ut av denne diskusjonen da det er bare usaklige fjortiser som ikke kan svare for seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...