Gå til innhold

Selvbestemt abort - Hva synes du? For eller imot?

Er du for eller imot abort?  

140 stemmer

1. 1. .

• For
      126
    • Imot
      12
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner poenget ditt, herregud, jeg er ikke dum! Barnefaren skal få si sin fulle mening, men har for pokker ikke noe med selve abort ellerikke avgjørelsen å gjøre.

Er DU er troll som ikke skjønner det??

Skal du tvinge ei kjerring til å gå igjennom en abort, og alt det kan føre med seg da el, fordi du ikke vil ha barn?? (depresjoner, osv)

Tro det eller ei.. det skal to til for å lage barn ;) Kjipt hvis kondomer ryker, men det er en risiko man må ta, og få tenker på i kampens hete.

Herregud, jeg har aldri sagt at mannen skal ha noe å si for hvorvidt dama skal føde eller ikke. Alt jeg sier er at mannen bør ha et valg når det gjelder om han vil ha ansvar og rettigheter eller ikke. Det virker som du har bestemt deg på forhånd for at alle som mener dagens ordning er urettferdig også mener at mannen bør kunne bestemme over kvinnens kropp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Audere:

Du kan vel spare deg for å kalle folk troll og bleiking.

Neger du sikkert ? :roll:

Greit å ta abort helt til barnet blir født? Seriøst, hvor gammel er du??

12 uker er maks! evt 16 (?), men da må det søkes om..

Hva med kvinnfolka? Gratis for de sikkert ;)

Dekker de lusne tre tusen kroner å ha en unge. NEI.

Alenemor får en del penger i mnd, og det skal dekke ALT. Det er såvidt en greier det skal jeg fortelle deg.

Lenke til kommentar
Poenget er at jenta i dagens situasjon kan lure, fange eller hva du velger å kalle det en "random joe" for å bli smelt på tjukka og samtidig få hjelp til å dekke utgiftene. Dessuten så er vel barnebidrag regulert i forhold til fars inntekt?

Det er jo bare sykt lite modent. Utrolig tåpelig. Det er faktisk et menneske som skal komme til verden.

De tenker ikke lengre enn sin stakkars klokke som tikker.

Som en annen nevnte, arvelig sykdom. Ikke mye kult å planlegge et barn med en random person, og så viser det seg at han har en alvorlig kromosonfeil..

En som ikke har penger betaler ikke like mye som Røkke for å si det sånn ;)

Dama får UANSETT pengene sine. Hun får bidraget rett på kontoen og faren blir automatisk trekt, får regning el noe. Utrolig surt å bli lurt.

Lenke til kommentar

Bra jenter du kjenner til. :whistle:

Men siden du er så fryktelig smart satser jeg på at du passer på å ha kondomene dine gjemt på en lur plass, og tar den på selv (og passer på at phsykodama ikke kommer i nærheten av manndommen med nål eller tenner.)

Så overlever du nok tenker jeg ;)

Selv ville jeg aldri gåt inn for å lure en fyr, men hadde jeg blit gravid i kveld hadde abort aldri vært tema for min del. Jeg er frisk, voksen, har fast jobb og stabil god inntekt. Alt er tilrettelagt for at jeg skal kunne bli en god mor.

Mannen får ta konsekvensen av å ha sex. Av sex kan det bli barn.

Men kvinnen trenger ikke ta noen konsekvenser?

er ikke barnet en konsekvens for kvinnen så vet ikke jeg!!!

Lenke til kommentar
Audere:

Du kan vel spare deg for å kalle folk troll og bleiking.

Neger du sikkert ? :roll:

Greit å ta abort helt til barnet blir født? Seriøst, hvor gammel er du??

12 uker er maks! evt 16 (?), men da må det søkes om..

Hva med kvinnfolka? Gratis for de sikkert ;)

Dekker de lusne tre tusen kroner å ha en unge. NEI.

Alenemor får en del penger i mnd, og det skal dekke ALT. Det er såvidt en greier det skal jeg fortelle deg.

Jeg mener det er greit å ta abort helt til barnet er født. Både dette og alderen min er irrelevalt for diskusjonen.

Du tar fortsatt ikke poenget? Det er kvinnens VALG å føde, og det er derfor ikke synd på henne om hun må punge ut. Det er IKKE mannens valg å bli far, og han bør derfor ikke straffes.

Det var jeg som nevnte arvelig sykdom. Jeg skulle ledd meg ihjel om en random hadde lurt meg og fått ut elefantmannen jr.

Hehe, nesten verdt pengene! Hva slags sykdom er det snakk om?

Lenke til kommentar
Men 3k.. wtf.. Det er ingenting

Alle er ikke like rike. For meg er det mye. 36k i 18 år ville ødelagt livet mitt.

Poenget er ikke pengene, de vil bare ha barn. De får donor og støtte til barnet på kjøpet. Jeg kan fortelle deg at det er fler slike jenter enn du tror.

Ja, jeg har en kamerat som ble lurt slik. Tror du ikke dama var lesbisk også! Fy faen. Kameraten min mumler stadig vekk om å ta livet av møkkakjerringa.

Lenke til kommentar
Selv ville jeg aldri gåt inn for å lure en fyr, men hadde jeg blit gravid i kveld hadde abort aldri vært tema for min del. Jeg er frisk, voksen, har fast jobb og stabil god inntekt. Alt er tilrettelagt for at jeg skal kunne bli en god mor.

Du er altså ikke så opptatt av hvem som er faren?

Du er altså ikke for selvbestemt abort?

Lenke til kommentar
Hører du ikke etter?

Det er ikke bare-bare å foreta inngrepet som kalles abort for ei jente. Og mange sliter med det i årevis etterpå.

Enkelt for mannen. Abort frem til dagen barnet blir født.. fysj.. jeg blir kvalm

Jeg sier IKKE at dere ikke skal få bestemme selv, jeg sier at dere ikke kan forvente at mannen skal støtte opp når han ikke ønsker seg barn.

Et 8 måneder gammelt foster skjønner mindre hva som skjer enn en gris i fjøset. Men som sagt er dette irrelevant for diskusjonen.

Lenke til kommentar
Jeg mener det er greit å ta abort helt til barnet er født. Både dette og alderen min er irrelevalt for diskusjonen.

Du tar fortsatt ikke poenget? Det er kvinnens VALG å føde, og det er derfor ikke synd på henne om hun må punge ut. Det er IKKE mannens valg å bli far, og han bør derfor ikke straffes.

Jeg tar poenget ditt. Akkurat det er en helt annen diskusjon...

herrefred menneske.

Abort helt fram til ni mnd? Skal de DREPE en baby da som er fult utviklet?? Du kan ikke være gammel! Sikkert ikke hatt sex en gang.

Off topic.

Venninna mi er tobarnsmor. Står på papiret som alenemor (men er sammen med barnefaren). Jukser seg til penger (han har uansett ikke mye å stille opp med.taparn). Hun får mellom 20 og 30 tusen i mnd. Det er ganske mye penger hvis du plusser på farens 20tusen (som han bruker på ?? ingen som vet).

Men det er jo ikke PENGENE som er problemet!

Jeg hadde gitt blaffen i barnefarens tre tusen kroner hvis han har en holdning der han IKKE vil ha kontakt med barnet. Men da skal han pina meg ikke komme ti år etterpå å si han angrer. Det er det nemli mange som har gjort. De har blitt voksen og innsett at et barn ikke er så dumt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...