Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forskjeller fra Die hard 1 og 4


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som har sett både Die Hard 1 og Die hard 4? Jeg har et skoleprosjekt der jeg skal analysere to forskjellige filmer. Jeg fant ut av at jeg skulle finne ut om hvor mye de to filmene har forandret seg på nesten 20 år. Nye virkemidler fra feks lyd, bilde og scener.

 

Hadde satt pris på litt hjelp og synspunkter fra andre som har sett begge filmene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er hovedsaklig forskjelen er kvaliteten på eksplosjoner og hvordan lyden kommer i fra skyting og sånt. Det vil si at det er mer riktig etter når de skal komme osv...

 

Bege filmene er jo Amrikanske action filmer som er overdrevet til det lengste, man kan ikke gjøre det som er der og man kan ikke overleve det han går i gjennom i all de 4 filmene...

Han må jo være udødelig.

 

Han kan ikke være noe menneske etter hva han går igjenom og i 4 sier han at han var redd hele tiden i gjennom alt han har gjort, MY ASS bare se på han i filmene han har ikke det minste snev av redsel i seg når han gjør alle de unaturlige tinga sinne.

 

Hva fikk det til å skrive om dette egnetlig?!

Lenke til kommentar

Hva som fikk meg til å skrive om det er egentlig ganske enkelt. Jeg har media som tilvalgsfag på skolen og vi har et prosjekt der vi skal sammenligne og analysere to filmer. Jeg valgte derfor å sammenligne Die Hard 1 fra 1988 og den nyeste fra 07.

 

Det jeg skal finne ut er hvor mye action tittelen har forandret seg eller hvor lite den har kommet etter ca 20 år.

 

Men flere innslag, tusen takk for ditt DeatSin !! :)

Lenke til kommentar

Michael Scott i The Office har en ganske bra analyse på akkurat dette tema. Husker ikke hvilke episode det er han forteller om dette. Men det er en ganske dyptgående og beskrivende analyse. Noe som man ikke er vanlig fra Michael.

 

PS. Jeg kødder ikke. Den eneste tingen den fyren er god på er Die Hard filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...