Gå til innhold

HDR bilde i B/W. Lyse skyer med fjell i Siluett

Anbefalte innlegg

Jeg har fått interesse for landskapsfotografeing med tele objektiv.

Tok dette på en tur igår. Brukte stativ og trådutløser.

3 bilder med 2ev spacing.

Kamera: Nikon D80

Objektiv: Nikkor AF 70-210 f/4-5.6D @ 180mm

Blender: f/8

ISO:100

Hva synes dere om bildet? Selv liker jeg kontrastene mellom de hvite skyene og det mørke fjellet under.

Francis

post-56362-1204540533_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mitt hode så har du stor konkurranse fra lonelywolf2. Det han gjør forskjellig er blant annet å unngå utbrenthet og undereksponering (du har NESTEN en siluett,) og sørge for at bildene ser skikkelig skarpe ut. Tøff konkurranse du fikk i mitt hode, men det var altså det jeg skulle ønske du gjorde. Du har også gjort det litt vanskelig for skyene siden du har tatt bildet i motlys, og det er vel det eneste som ikke kan gjøres forskjellig i etterbehandlingen, men det kan fortsatt rettes litt på. Jeg mener du bør gjøre etterbehandlingen på nytt, med andre ord. Eller du kan laste opp bildene, så kan jeg prøve. Jeg har ikke noe liv for tiden.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. Jeg legger ved bildene her. Hadde vært morsomt å se flere redigeringsforslag. Jeg tror jeg har mye å hente på å lære meg å behandle bildene mine bedre!

Det var utrolig mange flotte bilder på deviantart siden til lonelywolf2! Jeg digger den stilen! Jeg håper at jeg også kan bli så flink en gang :)

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...