Uderzo Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hei! Jeg trenger sårt et script som gjør følgende: Mappe A, Flytter alle undermapper og innholdet i disse til mappe B. Hvis mappen allerede eksisterer i mappe B, slett mappen og fortsett flytting av gjeldene mappe og resten av mappene. Scenario: Mappe A har følgende mapper: 211655 211669 214565 215746 Alle mappene flyttes til mappe B. 211669 eksisterer i mappe B, mappen slettes i mappe B og 211669 (fra mappe A) flyttes til mappe B. Jeg skriver muligens litt rotete, så si ifra hvis noe er uklart. Tusen tusen takk for all hjelp jeg kan få. Endret 4. mars 2008 av Uderzo Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Med andre ord, du skal ta backup? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Med andre ord, du skal ta backup? Nei. Okay, la meg forklare dette litt bedre. På jobben så har vi en utlånserver som vi bruker til å låne ut lydbøker (brenning, streaming osv). Før så hadde alle på produksjonavdelingen rettigheter til å kopiere nyproduserte bøker til utlånserveren. Men sjefene ønsker nå at prod folket kun skal ha tilgang på en mappe som skal fungere som mellomlager. De kopierer bøker dit og de blir flyttet automatisk over til utlånserveren ved faste tider. Dette for å ha mer kontroll og for å fjerne det menneskelige elementet. Grunnen til at jeg trenger et script er pågrunn av feilretting. Av og til så blir det feil på bøker og de må fikses. Hvis en feilrettet bok blir plassert i mellomlageret vil den bli flyttet, men det som skjer da er at den kopieres over den versjonen som ligger på utlånserveren (den som det er feil på). Pågrunn av at den rettete versjonen kan ha færre/flere filer, annerledes fil navn osv, vil det bli et salig rot i mappen. Nye og gamle filer i et rot. Så derfor ønsker jeg sterkt et script som flytter mappene (og innholdet i mappene) og sjekker om det finnes en mappe med samme navn på utlånserveren. Finnes det, slettes den og kopierer inn den nye versjonen av boka. Endret 3. mars 2008 av Uderzo Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Ingen som kan hjelpe? En hundrings til den som lager scriptet til meg Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Problemet er løst. Robocopy har alle kommandoene jeg trenger for å lage et script. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå