Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kredittkort fra Skandiabanken vanskelig å få innvilget?

Anbefalte innlegg

Er lærling med en brutto årsinntekt på 108000,- og ønsker å søke om kredittkort fordi det kan være kjekt å ha en reserveløsning. De fleste selskaper gir avslag pga årsinntekt, men hører mye bra om Skandiabanken, men du må registreres, og deretter vente på kort osv. i posten. Egentlig lite vits dersom jeg uansett ikke får kreditt.

Noen erfaringer mtp lav inntekt og Skandiabanken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er selv lærling med lik årsinntekt som deg og jeg har fått innvilget kredittkort hos Skandia. Så nå har jeg både bankkort og kredittkort hos dem. Men kredittgrensa ligger på 10 store. Men det er vel mer en du har råd til å bruke som lærling. :)

Lenke til kommentar

Nja, egentlig bare vært skole så langt, så ikke vært så mye inntekt før jeg starta som lærling. Selv om det ikke blir så mye gryn av det heller akkurat. Formua når jeg søkte var vel på'n 30 000 eller no sånn, og det var ifra 2006.

dem sjekker ikke bare formua, men også om du har fått noen inkassokrav tidligere. Dette teller mye.

Når du starter opp en konto i Skandiabanken får du ikke tilsendt noen kort automatisk, unntatt kodekortet. Dette heller trenger du ikke siden du kan få tilsendt engangskode på SMS. Veldig lettvint.

Når du er innlogga kan du bestille både bankkort og kredittkort. Når du bestiller kredittkort vil den som en del av bestillingen spørre etter kredittgrense. Bankkortet koster 250,- og kredittkortet 50,-.

Bare spørr hvis du har flere spm :)

Lenke til kommentar

Det tar alt ifra en til to uker. Du vil få et brev i posten før du får kredittkortet om at Skandiabanken har søkt etter kredittopplysninger om deg. Hvis du ikke er kredittdyktig tipper jeg du får skriftlig avslag i posten ifra Skandiabanken som opplyser om det. Det står sikkert mer om det på nettsidene dems.

Lenke til kommentar

Har ingen betalingsanmerkninger ;).

Har alltids en backup dersom det ikke går. Jeg er check-in kunde i Nordea. Normalt krever kredittkort fra Nordea en minimumsinntekt på 150.000, men for studenter (som regel check-in kunder) står det at det stilles ingen krav til inntekt, men at ingen betalingsanmerkninger og ordnet økonomi er en fordel.

Lenke til kommentar
Har ingen betalingsanmerkninger ;).

Har alltids en backup dersom det ikke går. Jeg er check-in kunde i Nordea. Normalt krever kredittkort fra Nordea en minimumsinntekt på 150.000, men for studenter (som regel check-in kunder) står det at det stilles ingen krav til inntekt, men at ingen betalingsanmerkninger og ordnet økonomi er en fordel.

Jeg er selv check in kunde.. og er student. Har studielån, og har fått innvilget kredittkort uten problem! Kredittgrense på 10000kr.

Lenke til kommentar

Alle må en eller annen gang bruke penger de ikke har. Billån, huslån, kredittkort, uansett er alt dette penger man i utgangspunktet ikke har. Å sammenligne "normale" forbrukere med folk på Luksusfellen på TV3, som rett og slett har greid å ødelegge livet sitt økonomisk er bare teit. Tror de fleste av hos har litt økonomisk orden.

Lenke til kommentar

Da kom PIN-koden i posten og kreditt er søkt og godkjent på 10000,-. Ble litt overasket, da kildene Skandiabanken har tilgang til på meg står det at jeg har en inntekt på 30.000 kr og 0 kr i formue. Har selvfølgelig i overkant av 100000,- i dag, men ble litt overasket.

Lenke til kommentar

Jeg tror Skandiabanken benytter seg av ganske gamle tall. Jeg har hørt om flere som har sliti med å få mer enn 10K i kreditt, de har måttet vente 2-3 år etter at lønningene gikk i 400K++. Heldigvis er det andre banker og kredittkort som også er villige til å titte på dagens situasjon, ikke bare på skattetall som er noen år gamle :)

Fint du fikk deg kortet da hvertfall, så kan du løpe ut og shoppe ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror Skandiabanken benytter seg av ganske gamle tall. Jeg har hørt om flere som har sliti med å få mer enn 10K i kreditt, de har måttet vente 2-3 år etter at lønningene gikk i 400K++. Heldigvis er det andre banker og kredittkort som også er villige til å titte på dagens situasjon, ikke bare på skattetall som er noen år gamle :)

Fint du fikk deg kortet da hvertfall, så kan du løpe ut og shoppe ;)

Jeg hadde samme problem også. Jeg kunne dokumentere inntekt på rundt 115 000 i 2006, 220 000 i 2007 og i år blir det vel 250 000 rundt der, men fikk ikke mer enn 10 000. De nektet å se på annen dokumentasjon og sa at løsningen var automatisk.

Jeg sa opp alle kort etter å ha vært kunde i rundt 3-5 år og byttet til Storebrand.

Lenke til kommentar

Fikk første ikke Check-in-lån i Nordea, men etter å ha sendt inn kopi av forrige lønnslipp og dokumentasjon på utbetaling av stipend var det ikke noe problem å få lån. Deal.no krevde også lønnslipp når jeg skulle handle på avbetaling, da opplysningene i folkeregisteret ikke stemmer overens med hva jeg tjener i dag.

Skandiabanken gir åpentbart 10000,- til de som ønsker det, inntekt eller ikke. Lurer på hva jeg ville fått dersom min egentlig lønn ble oppgitt.

Men er fornøyd jeg i det hele tatt fikk det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...