richardhal Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei, JEg driver og skal skrive ut et bilde i a4, Det går fint og skrive ut i a4 men den tar ikke med seg hele bildet, den tar bare med seg endel av det. Er det noen triks jeg kan gjøre slik at jeg får med hele bildet på siden, slik at jeg i tillegg ikke får hvite kanter på arket. Men at bildet dekker hele arket. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei,JEg driver og skal skrive ut et bilde i a4, Det går fint og skrive ut i a4 men den tar ikke med seg hele bildet, den tar bare med seg endel av det. Er det noen triks jeg kan gjøre slik at jeg får med hele bildet på siden, slik at jeg i tillegg ikke får hvite kanter på arket. Men at bildet dekker hele arket. Takker for alle svar. PS3? PlayStation 3? Eller er det CS3 du mener (PS10)? For å få kantløse utskrifter, må skriveren din støtte det. Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Hei,JEg driver og skal skrive ut et bilde i a4, Det går fint og skrive ut i a4 men den tar ikke med seg hele bildet, den tar bare med seg endel av det. Er det noen triks jeg kan gjøre slik at jeg får med hele bildet på siden, slik at jeg i tillegg ikke får hvite kanter på arket. Men at bildet dekker hele arket. Takker for alle svar. PS3? PlayStation 3? Eller er det CS3 du mener (PS10)? For å få kantløse utskrifter, må skriveren din støtte det. He he CS3 mente jeg. ja jeg har satt den til kantløse men når jeg ser bildet inne i forhåndsvisningen til skriveren så er det masse hvite feøt rundt, bildet dekker ikke helt ut. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 He he CS3 mente jeg. ja jeg har satt den til kantløse men når jeg ser bildet inne i forhåndsvisningen til skriveren så er det masse hvite feøt rundt, bildet dekker ikke helt ut. Det er lurt å nevne hvilken printer du har. Du må antagelig åpne "Printer Properties" og velge "Borderless Print" (eller hva det heter for din printer), "Center Image" og "Scale to fit". Min printer har en egen "Print Preview" som kan slås på og viser hvordan det blir før man printer ut. Husk at hvis bildet ikke har nøyaktig samme forhold mellom kort og langside som A4 vil du enten miste noe av bildet eller få hvite kanter uansett hva du gjør. Håkon Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 He he CS3 mente jeg. ja jeg har satt den til kantløse men når jeg ser bildet inne i forhåndsvisningen til skriveren så er det masse hvite feøt rundt, bildet dekker ikke helt ut. Det er lurt å nevne hvilken printer du har. Du må antagelig åpne "Printer Properties" og velge "Borderless Print" (eller hva det heter for din printer), "Center Image" og "Scale to fit". Min printer har en egen "Print Preview" som kan slås på og viser hvordan det blir før man printer ut. Husk at hvis bildet ikke har nøyaktig samme forhold mellom kort og langside som A4 vil du enten miste noe av bildet eller få hvite kanter uansett hva du gjør. Håkon Ja nettopp det er det som har vært problemet her, Jeg laget et nytt dok med svart bak grunn og la så bilde inn i det. Ble bra. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå