Steina Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hei, jeg tenker å benytte den ene maskinen min til HTPC, har har da for tiden et Nvidia A6600 GT. Dette kortet støtter da vistnok ikke riktig oppløsning, 1366x768, til min 32" LCD-TV. Ønsker også muligheten til å spille av 720p video hvis det er mulig. Maskinen er en Dell Dimension 8300, med pentium4 2.8GHz og 2GB DDR minne på 400MHz. Er ikke all verdens til maskin med andre ord, men nå vet jeg ikke hva som egentlig kreves for å spille av video i 720p kvalitet. Har ikke planer om å bruke de helt store pengene på et nytt skjermkort, og støtte for å spille av 1080p flytende er ikke prioritert hvis prisen er for høy. Kommer vel til å bygge en helt ny HTPC hvis jeg ser behovet for det i fremtiden uansett. Kan noen komme med anbefalninger, og kanskje tips til hva jeg må se etter? Hvis maskinen er for dårlig til 720p video, så ser vi bare helt bort ifra det kravet. Blir vel mest brukt til å se DVD uansett. På forhånd, takk. Endret 3. mars 2008 av Steina Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hjemme hos foreldrene mine bruker vi en maskin med et 7600 GS på TVen. Det takler både 720p og 1080i. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Dette kortet støtter da vistnok ikke riktig oppløsning, 1366x768, til min 32" LCD-TV. Det gjør det helt sikkert. Prøvd Powerstrip? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Ja, jeg prøvde å sette en valgri oppløsning i både nvidia-driveren og i powerstrip, men da modifiserer den såvidt jeg forsto det bare på skjermdriveren, og nvida-driveren klarte ikke å se hvilken skjerm jeg hadde koblet på, så fikk bare feilmeldinger. Jeg lastet ned Powerstrip v3.75, og hadde nyeste skjermdriver. Hvis jeg selv skrev inn riktig oppløsning max resolution, og trykte lagre, så ble det lagret en konfig. i en .inf fil, som jeg da skulle "oppdatere skjermdriveren med". Bilde er ifra min andre stasjonære PC, så derfor stemmer ikke navnet på skjermkortet og diverse. Men siden det ikke er installert noen skjermdriver, så fikk jeg ikke "oppdatert driveren" med den .inf filen. Den tok ikke denne filen i det heletatt. Jeg regner med det var herfra jeg skulle gjøre det, etter hva som sto iallfall: Mulig jeg bare tuller, men så ikke ut til at jeg fikk forandret til riktig oppløsning. Mener vistnok å ha brukt Powerstrip før, og at det da var mye enklere. Jeg har vistnok ikke mulighet til å teste noe før til helgen, men tips til hva jeg burde gjøre hadde vært fint. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Ingen tips eller forslag? Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Radeon 2600 pro er absolutt førstevalget hvis du skal ha et agp htpc kort (fordi det har x264 i hardware). Har du sjekket der? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Vil dette kortet gjøre så jeg klarer å spille av 720p video da, med tanke på at prosessoren min sikkert er en flaskehals når det kommer til HD-video? Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du skal klare 1080p med det kortet der. Det har hardware-dekoding av VC-1 i bitstrømmen, så prosessor blir avlastet. Men jeg er ikke sikker på hvordan det står til med AGP driverene for tiden, så ta å få en bekreftelse av en annen enn meg før du kjøper det. Men i teorien skal det ivhertfall fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå