Gå til innhold

Vil fortsette formatkrigen

Anbefalte innlegg

et paradoks som det kan samelignes med:

da Norvegian startet var det ingen som mente at de kunne overleve mot konkurentene SAS. Nå er det bare å se hvordan det har gått

Men så er ikke fly-bransjen avhengig av ett selskap(format), noe høydefinisjons-medier er i stor grad. Jeg vil ikke måtte kjøpe tre HD-spillere for å kunne kjøpe den filmen jeg vil ha. Dårlig sammenligning.

SAS er et ordinært flyseskap mens Norvegian er et bilig flyseskap på samme måten som blu-ray er beregne til hd-filmer og de andre er beregnet til å lagre andre ting.

en gang i tiden brukte man LP-plate når man vile høre musikk og båndoptaker når man vile gjøre egne opptak

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men i artikkelen er det snakk om et format som vil fortsette formatkrigen, er det ikke?

En talsmann for New Medium Enterprises (NME) mener at formatkrigen langt i fra er tapt og at det nå vil være fritt frem for HD VMD å konkurrere mot Blu-ray, siden HD DVD er ute av dansen.

Hvor står det noe om et format til å lagre data på, og et til å ha filmer og spill på?

Jeg har heller ikke hørt om Norvegio... Er det noe nytt?

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Og så ser man for seg en 20-lags BR-plate? :p

25*20= 5000GB Altså, 5 Terrabyte. Selv om det neppe kommer noe 20-lags BR, kommer de nok på en rundt 8 til slutt, som tilsvarer 200GB. HD per i dag har mer detaljer enn øyet kan se, så ikke klag over manglende kvalitet der..

Lenke til kommentar
Men i artikkelen er det snakk om et format som vil fortsette formatkrigen, er det ikke?
En talsmann for New Medium Enterprises (NME) mener at formatkrigen langt i fra er tapt og at det nå vil være fritt frem for HD VMD å konkurrere mot Blu-ray, siden HD DVD er ute av dansen.

Hvor står det noe om et format til å lagre data på, og et til å ha filmer og spill på?

Jeg har heller ikke hørt om Norvegio... Er det noe nytt?

skrivefeil , tregt forum og litt trøbbel med tastaturet

Lenke til kommentar

Etter at Blu-ray vant krigen så skrues også volumproduksjonen av Blu-ray lese og brennere opp:

Following Sony's offering of its BDU-X10S, its first Blu-ray Disc (BD)-ROM drive, BD-ROM is expected to become the mainstream among all BD formats in 2008, according to leading Taiwan-based makers of optical disc drives.

http://www.digitimes.com/systems/a20080302PD201.html

Både HP, ASUS, Pioneer og Acer planlegger BD-ROM iløpet av andre kvartal 2008 i følge kilden.

Jeg står fremdeles på hva jeg har sagt, at til jul i 2008 så koster Blu-ray lesere for PC rundt 500 kroner, brennere ligger mellom 1000 og 1500, og stand-alone spillere ligger rundt 1500 kroner, og billigere en det på kampanjetilbud.

Litt mer spådommer om dette:

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=511971

"Prisene på Blu-ray spillere vil rase, men ikke med en gang selv om formatkrigen er over. Stan Glasgow, toppsjef hos Sony Electronics, sier til gizmodo.com at prisene vil ligge på om lag 300 dollar hele 2008.

Prisen tilsvarer litt over 1500 norske kroner, men norsk moms og kostnadsnivå gir en litt høyere pris.

Ifølge Sony-sjefen vil man heller ikke se ekstrembillige kinesiskproduserte spillere på markedet. Det skjer ikke før BDA (Blu-rays industrikonsortium) gir ut lisenser til andre selskaper, og det skjer ikke med det første skal vi tro Sony-sjefen."

AtW

Lenke til kommentar
Og så ser man for seg en 20-lags BR-plate? :p

25*20= 5000GB Altså, 5 Terrabyte. Selv om det neppe kommer noe 20-lags BR, kommer de nok på en rundt 8 til slutt, som tilsvarer 200GB. HD per i dag har mer detaljer enn øyet kan se, så ikke klag over manglende kvalitet der..

25x20 er 500... ;)

Lenke til kommentar

Etter at Blu-ray vant krigen så skrues også volumproduksjonen av Blu-ray lese og brennere opp:

Following Sony's offering of its BDU-X10S, its first Blu-ray Disc (BD)-ROM drive, BD-ROM is expected to become the mainstream among all BD formats in 2008, according to leading Taiwan-based makers of optical disc drives.

http://www.digitimes.com/systems/a20080302PD201.html

Både HP, ASUS, Pioneer og Acer planlegger BD-ROM iløpet av andre kvartal 2008 i følge kilden.

Jeg står fremdeles på hva jeg har sagt, at til jul i 2008 så koster Blu-ray lesere for PC rundt 500 kroner, brennere ligger mellom 1000 og 1500, og stand-alone spillere ligger rundt 1500 kroner, og billigere en det på kampanjetilbud.

Litt mer spådommer om dette:

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=511971

"Prisene på Blu-ray spillere vil rase, men ikke med en gang selv om formatkrigen er over. Stan Glasgow, toppsjef hos Sony Electronics, sier til gizmodo.com at prisene vil ligge på om lag 300 dollar hele 2008.

Prisen tilsvarer litt over 1500 norske kroner, men norsk moms og kostnadsnivå gir en litt høyere pris.

Ifølge Sony-sjefen vil man heller ikke se ekstrembillige kinesiskproduserte spillere på markedet. Det skjer ikke før BDA (Blu-rays industrikonsortium) gir ut lisenser til andre selskaper, og det skjer ikke med det første skal vi tro Sony-sjefen."

AtW

hvem er de de prøver å herme etter ? virker mistekelig likt de aple gjorde en gang i tiden .

de kunne holde høye priser og nekte andre å produsere bilig .

riktignok så er de flere denne gange i gruppen ,men likevell

Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner hvorfor BR-gruppen gjør det slik, men er ikke så sikker på at det er lurt.

Sony presser sikkert på for at BR-spillere skal ha høye priser, slik at PS3 blir sett på som er bra alternativ for de som skal se film.

De har sikker også lyst til å melke BR-markedet for så mye penger som mulig.

Jeg synes dette blir lite gjennomtenkt. BR-gruppen tjener sikkert penger per BR-plate de selger også (akkurat som Phillips tjener for hver CD-plate og hver CD-spiller).

Hvis de hadde fått flere spillere ut i markedet (men tjent mindre penger per spiller), ville filmsalget steget kraftig. Dette ville igjen føre til at de tjente mer penger pga royalties per BR-plate.

Tror uansett det haster for BR-gruppen å få flere spillere ut i markedet. De bør sørge for at BR får et godt fotfeste før digital distribusjon tar over.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det var nå mer som "trenger vi mer per dagsdato".

Utviklerne av Metal Gear Solid 4 mener at Blu-Ray har for dårlig lagringsplass, og at de er nødt til å kutte ned på noen ting for å få plass.

Hæ, kan du backe opp denne påstanden? Dobbeltlags blu-ray rommer 50GB, om de trenger mer enn det kan de bruke flere plater. Høres helt tullerusk ut at et spill skal være mer enn 50GB.

EDIT: Så artikkelen nå, kan fortsatt ikke skjønne at de ikke bare bruker flere plater om nødvendig.

Tja, litt av grunnen er nok dette. Det og at mannen nok vil hype MGS4 så mye som mulig...

En av grunnene til plassmangelen kan være at «Metal Gear Solid 4» og «Metal Gear Online» gis ut på samme plate.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...