mcgroven Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Metal Gear Solid 4 er gigantiske saker. Les mer Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Surt at noe så "simpelt" som plata bremser spillutviklingen, men kan ikke si at konsekvensene i dette tilfellet bryr meg noe (kan dessverre ikke japansk). Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 da snakker vi stort. For de fleste spill som er lansert til ps3 hadde greid seg fint innen for dual layer dvd... Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hadde vært fett med japansk stemme. Ja, 50gb er heavy mye.. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Så lenge spillet bli bra så er det ikke så viktig for meg om de snakker japansk eller ikke. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 da snakker vi stort. For de fleste spill som er lansert til ps3 hadde greid seg fint innen for dual layer dvd...Er dette jeg lurer litt på også. Alle andre PS3 spill har klart seg på Blu-Ray plater med GOD margin. Lurer på om de bare har lyst til å kjøre mest mulig ukomprimert bare for å kunne si at spillet tar 50GB. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Enig med Lakus, virker mer som om de vil skryte på seg at spillet er digert ved å ikke optimalisere eller komprimere spillet så bra som de kunne ha gjort. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Jaggu på tide at det lages spill hvor det ikke komprimeres møkka ut av teksturene og blir over-kompensert med bloom etc. Er det ikke snart på tide å gå bort fra plate-basert lagring og heller sette inn en TB-disk i maskinen og være ferdig med det? Endret 3. mars 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Enig med tordenflesk, dette tyder jo også på at de har lagt ned enormt mye arbeid i spillet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Kunne dei ikkje brukt to plater då? Eg antar det er SP-delen som tar stor plass og at du ikkje har bruk for alle data samtidig. Eit BD-skifte midt i spelet hadde vel ingen tatt skade av. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Ja, hvorfor må de på død og liv ha inn 2 spill på en plate? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Du vet jo at null platebytte er en av grunnene til at folk kjøpte PS3, så det er totalt out of the question. (Ironi og uskyldig) Jeg synes bare det blir litt rart. INGEN spill per dags dato har tatt så stor plass. Ingen PC spill, ingen Xbox spill, ingen Nintendo spill og heller ingen Playstation spill. Så kommer dette og trenger liksom flere ganger mer lagringsplass en selv de største PC spilene. Synes det høres litt rart ut, men jeg bryr meg ikke om hva som er på plata og hvordan det ligger der så lenge jeg kan spille det. Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Grunnen til at det blir såpass stort er vel alle cutscenene. Tviler på at de kjører det ukomprimert for å gjøre det størst mulig. Er jo ganske ulogisk da det i værste fall ender opp med at de må kjøre 2 Blu-ray disker, evt legge Metal gear online på en egen plate. Eneste jeg kan tenke meg er alle de nydelig og lange filmsekvensene tar masse plass. Selv om det fremdeles ikke er mulig for de med ps3 å spille piratkopierte spill så er jo dette ett ganske stort spark i ballene, kan bli litt stress å måtte laste ned 50 gb for ett spill. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Lost Odyssey til Xbox 360 er på 4 DVD-er, altså ca. 30 GB til sammen. Ser forøvrig ingen problemer med å bruke to disker for MGS4. Endret 3. mars 2008 av kilik Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 50Gbb er ikke mye å laste ned, så det stopper nok ingen. Hvis det har seg sånn at spillet er tungt på Cutscenes så kan jeg skjønne det. Lost Odyssey brukte jo 4 DVD-er pga de enorme mengdene med Cutscenes. 4 DVD-er er 38 GB, så med mindre MGS har noe grossalt mye og fylle de 12GB med (som er nok plass for de aller fleste hele spill) så vil jeg kalle dette sløsing helt til jeg får noe annet bevist. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 da snakker vi stort. For de fleste spill som er lansert til ps3 hadde greid seg fint innen for dual layer dvd...Er dette jeg lurer litt på også. Alle andre PS3 spill har klart seg på Blu-Ray plater med GOD margin. Lurer på om de bare har lyst til å kjøre mest mulig ukomprimert bare for å kunne si at spillet tar 50GB. De komprimerer, men tror og håper det kun er lossless komprimering. Når man skal ha lossless 7.1 PCM så sier det vel seg selv at det tar litt plass. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Tror det er mange fans som kan tenke seg japanske stemmer, så det er veldig dumt. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 MGS4 tar sikkert mye plass på grunn av filmsekvensene som de bare har gjort unødvendig store. De har isåfall ingen reelle problemer med plassen og kunne sikkert fått plass til hele spillet på en DVD-plate. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Det virker litt som om utviklerne konkurrerer om å ha størst spill, sånn at de kan skryte på seg at de er formatet verdig. Lenke til kommentar
master_al Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hmm, syntes egentlig det skulle bare vært 2 plater. En egen til Metal Gear Online, og en til MGS4. Men de får bare gjøre det på en plate hvis de absolutt er nødt For meg er det jo helt klart best med en plate, men de kunne gjort det enklere for seg selv med å bruke to plater da. Endret 3. mars 2008 av master_al Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg