Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!

Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gir mitt for å holde tråden i gang!

Hvilke flygeskoler er potensielt de beste for å få videre jobb her i Norden?

Selv har jeg tenkt å dra til Pheonix East Aviation som har gode avtaler for videreflyvning i norden, men mener å ha hørt at SAS har en egen flygerskole hvor en kan få jobb direkte inn i SAS? :hmm:

Og hvordan går det med deg -Turing_Turambar- angående flyforsvaret? Noen spennende nyheter å dele med oss? :)

Endret av TGL
Lenke til kommentar

Interessant, vet du hvor i USA man holder til under utdannelsen? (Jeg har ikke spist enda så orker ikke lese gjennom siden helt enda. :blush: ) Jeg er i desperat trengsel av et sted overfylt av sol og varme :p

Hehe, jeg øver meg fremdeles i flight simulator x :D Lærer meg navnet på mange av instrumentene osv osv. :)

Endret av TGL
Lenke til kommentar

Høres deilig ut :) var ikke deg jeg spurte men du svarte likevel på noe jeg lurer på så :thumbup:

Jeg skal gi ALT for å komme meg inn i det norske luftforsvar! Håper bare alt jeg har, strekker til :p

Dersom noen har noen fantastiske flybilder vær snill å poste :) Kan aldri få nok av det :D

post-146293-1209133525_thumb.jpg

F-22 Raptor

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Føler for å legge ut noen bilder fra flyturen eg hadde med en kompis her på Mandag.

Flyturen gikk fra Bringeland Førde(ENBL), en toch and go på Florø Lufthavn(ENFL) og deretter tilbake til Bringeland.

Flyet var av en type Piper Arhcer II, og her kommer bildene:

Fuglen vi fløy:

post-97590-1209138195_thumb.jpg

Rett etter takeoff:

post-97590-1209138360_thumb.jpg

Rett før landing på ENFL:

post-97590-1209138447_thumb.jpg

Et DAT sto å venta på at vi skulle ta av igjen:

post-97590-1209138575_thumb.jpg

Cockpit:

post-97590-1209138693_thumb.jpg

Tilbake på ENBL:

post-97590-1209138791_thumb.jpg

Endret av member-97590
Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Er så digg å fly! Må fikse PPL hvis jeg ryker ut av Flyskolen altså...

Har planer om å fikse meg PPL en gang i fremtiden selv egentlig.

nice hiTmanhiT, var det du som var piloten?

Nei, var egentlig planen at eg skulle få fly litt når vi landa i Florø, men vi hadde dårlig tid da det var noen andre som hadde leid flyet, så vi fikk bare tatt en touch and go. Så eg satt kun i baksetet og tok bilder.

Men en flott flytur var det! Kan forresten legge til at på veien tilbake til Førde tok vi en skarp sving, så vi kom oppi 2G, noe som var en morsom opplevelse.

Lenke til kommentar

Fantastisk! Flotte bilder :thumbup:

-Turin_Turambar- Vet du hvor mange av søkerne som blir pilot hvert år? Har hørt at utav ca. 4000 søkere er det 32 stykker faktisk blir piloter.

Endret av TGL
Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Noen som er gode på repaint av fly til FSX/FS2004 her?

I så fall, send meg en pm! Driver på å repainter et Piper Dakota, men har litt problemer.

Lenke til kommentar

Hei igjen, alle sammen! Har litt problemer med den stasjonære PC-en, men dersom jeg får orden på den igjen, er det noen da som vil være med på flytur på FS2004 i kveld? Det er vel svært få av dere som skal jobbe i morgen, hvertfall skal ikke jeg det:)

Vi kan jo planlegge flyturen her (rute, flytype osv.)

Svar på dette innlegget, dersom det er noen interesserte!

NB! Det foretrekkes at vi flyr samme fly, da helst freeware. Det er litt stemningsruinerende om noen flyr en F-14, som hos meg ser ut som en Boieng 737. Vi kan jo også bli enige om eventuelle freeware-fly vi skal laste ned.

Lenke til kommentar

Hei, beklager har vært borte en stund.

-Turin_Turambar-

2,6 % av søkerne, jaja, jeg får vel bare stå på da! Får håpe du står linjen ut selv :)

galexon

dessverre har jeg ikke FS2004 for tiden, så vanskelig å få til en flytur der, hadde d vært FSX derimot er jeg alltid klar :)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Noen som driver med VATSIM her?

For dei som ikkje veit kva det er, så er det en multiplayer "addon" til FS2002,2004 og X(mulig tidligere versjoner også).

På VATSIM flyr en multiplayer med ekte regler, og en flyr med ATC(Air Traffic Controller/flygeleder) der det er tilgjengelig.

Er rundt 500 i luften hele tiden der, og alltid noen ATC tilgjengelig. Dessverre er det ofte ikkje ATC på noen flyplasser i norge, men det hender.

Dere kan lese mer på: vatsim.net og evt spørre meg viss det er noe dere lurer på.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar
Noen som driver med VATSIM her?

For dei som ikkje veit kva det er, så er det en multiplayer "addon" til FS2002,2004 og X(mulig tidligere versjoner også).

På VATSIM flyr en multiplayer med ekte regler, og en flyr med ATC(Air Traffic Controller/flygeleder) der det er tilgjengelig.

Er rundt 500 i luften hele tiden der, og alltid noen ATC tilgjengelig. Dessverre er det ofte ikkje ATC på noen flyplasser i norge, men det hender.

Dere kan lese mer på: vatsim.net og evt spørre meg viss det er noe dere lurer på.

Vatsim her ja! :cool: Vatsim ruuuler :D Enig i at det er få ATC fra norge der, men nesten hver kveld er det noen noske ATC på! Det er som oftest på Gardermoen da... Men kommer du borti f. eks England eller Tyskland så er det stappa med piloter og ATC!

Skal man fly på vatsim råder jeg folk til å bruke PMDG 737 eller 747 eller lignende. Noe som er profft laget! Med FMC med sid/stars, osv.... PMDG 737NG må jeg si er helt fantastisk bra laget! Prikk lik en vanlig cockpit og utrolig realistiske funksjoner! Anbefales! Men PMDG-flyene er jo også litt avanserte da sef. Men alt kan læres trinn for trinn.

Jeg holdt på å gi opp PMDG da jeg kjønte ikke en drit! Men jeg bestemte meg for å sette meg inn i det. Litt vanskelig, men verdt det! Absolutt! Mye bedre enn deafult Boeing 737!

Er det noe som er viktig i vatsim er det å bli kjent med flyet sitt! :yes:

En annen utrolig viktig ting er å kunne "flyspråket" skikkelig! Mitt råd er å bruke god tid i IFR på singelplayer i FS og lære seg de forskjellige "replikkene". Det tror jeg men lærer godt av. Det er også en ide å lytte på litt flyradio. Er det noe du ikke forstår må du finne ut av det! Samme når du er online i Vatsim. Streamet flyradio kan man finne på www.atcbox.net. Lær deg å svare fort og greit når du prater med tårnet! ATC liker ikke folk som sier "øøøøøøh.... good morning... øø.. chili.. nei, charlie..øøøøh... november.. os.. nei! Scannor.. øh..6..23" osv... :tease:

Jaja... Tok av litt i skrivinga her! :p Håper det kom noe fornuftig ut her :p Noen råd i hvertfall.. Lykke til for nye folk på vatsim! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Flott at det ikkje bare er eg som driver med VATSIM.

Er selv ganske ny der, men driver for det meste med VFR flyging.

Da som oftest i Carenado sitt Piper Dakota. Vurderer å kjøpe Archer II fra de.

PMDG737 har eg hørt veldig mye positivt om, men lurer meg på om det blir veldig lite brukt da eg liker best små propellfly. Har jo Majestic sitt Dash8 Q300, som eg bruker en del. Savner en god Q100 addon med bland annet Virtual Cockpit. Har jo Dreamwings sin, men den fins det vel ingen Virtual Cockpit til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...