TGL Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Hvilken Spitfire liker du best? IxC (dråpeformet vinge) eller IxE ("avkuttet" vinge (flat) ) ? Selv liker jeg IxC IxC er jo den originale, og den som er "legenden" som også er noe av grunnen til at jeg liker den best. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 2. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Her må det rekrutteres! Det ser ut som om vi har alt for få faste gjester på denne tråden. Det er jo ønskelig at vi har flest mulig flyentusiaster på denne tråden, slik at vi kan ha en stor og god diskusjon og flyvning. Har dere venner som også er interesserte i flyvning og fly, kan dere jo invitere dem til å registrere seg på forumet, slik at også de kan delta i debatten. Ellers er det jo alltid positivt med promotering, enten på andre tråder eller på andre forum dere besøker. Vi var godt i gang med en diskusjon om drømmer knyttet til flyvning. Den ble fort avsluttet, dessverre. Vi håper vel alle at tråden lever en stund, slik at vi fly-entusiaster har et sted vi kan samles, og diskutere alt vi vil innen flyvning. Mvh trådstarter Lenke til kommentar
TGL Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Her må det rekrutteres!Det ser ut som om vi har alt for få faste gjester på denne tråden. Det er jo ønskelig at vi har flest mulig flyentusiaster på denne tråden, slik at vi kan ha en stor og god diskusjon og flyvning. Har dere venner som også er interesserte i flyvning og fly, kan dere jo invitere dem til å registrere seg på forumet, slik at også de kan delta i debatten. Ellers er det jo alltid positivt med promotering, enten på andre tråder eller på andre forum dere besøker. Vi var godt i gang med en diskusjon om drømmer knyttet til flyvning. Den ble fort avsluttet, dessverre. Vi håper vel alle at tråden lever en stund, slik at vi fly-entusiaster har et sted vi kan samles, og diskutere alt vi vil innen flyvning. Mvh trådstarter You read my mind! Jeg satt her og tenkte på hvor få virkelig flyentusiaster det er på dette forumet! Og lurte på hva jeg kunne gjøre for å piffe opp aktiviteten! Savner noen skikkelige diskusjoner om f.eks F-22 osv. Kan vel legge ved en link til en veldig spennende kortfilm om F-22, Sykt hva det flyet er i stand til!Selv har jeg endelig fått meg Flight Simulator X, og prøver å laste ned nye fly til å modifisere spillet (dette er lovlig hvis noen lurer) Om det fins noen som liker Flight simulator går vel det ann å snakke om det her, til trass for at det ikke er helt ekte! Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Her må det rekrutteres!Det ser ut som om vi har alt for få faste gjester på denne tråden. Det er jo ønskelig at vi har flest mulig flyentusiaster på denne tråden, slik at vi kan ha en stor og god diskusjon og flyvning. Har dere venner som også er interesserte i flyvning og fly, kan dere jo invitere dem til å registrere seg på forumet, slik at også de kan delta i debatten. Ellers er det jo alltid positivt med promotering, enten på andre tråder eller på andre forum dere besøker. Vi var godt i gang med en diskusjon om drømmer knyttet til flyvning. Den ble fort avsluttet, dessverre. Vi håper vel alle at tråden lever en stund, slik at vi fly-entusiaster har et sted vi kan samles, og diskutere alt vi vil innen flyvning. Mvh trådstarter You read my mind! Jeg satt her og tenkte på hvor få virkelig flyentusiaster det er på dette forumet! Og lurte på hva jeg kunne gjøre for å piffe opp aktiviteten! Savner noen skikkelige diskusjoner om f.eks F-22 osv. Kan vel legge ved en link til en veldig spennende kortfilm om F-22, Sykt hva det flyet er i stand til!Selv har jeg endelig fått meg Flight Simulator X, og prøver å laste ned nye fly til å modifisere spillet (dette er lovlig hvis noen lurer) Om det fins noen som liker Flight simulator går vel det ann å snakke om det her, til trass for at det ikke er helt ekte! Selvsagt er det mulig å prate om flight simulator;) Spiller selv FS2004-Century of Flight. Prøvde en natt å sette autopiloten på en tilfeldig kurs og høyde, så gikk jeg og la meg. Flyet (som tok av vest i Sverige) nådde Japan etter rundt 10 timers flyvning med en hastighet på cirka 500 km/t. Spennende saker. Jeg deretter plottet in New Zealand som mitt mål, men det tok så lang tid at jeg avbrøt flighten. Sliter fremdeles med å treffe rullebanen ordentlig under landing, samt en del tekniske prosedyrer i cockpit. Ellers, er det noen som skal på luftforsvarets camp på Kjevik? Jeg var dessverre ikke blant de heldige som ble trukket ut, blant ungdom registrert i Forsvarets database. Hadde vært utrolig interessant å få oppleve F-16 på nært hold, være med på flytur med Bell 412 og ikke minst våpentrening. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Selvsagt er det mulig å prate om flight simulator;) Spiller selv FS2004-Century of Flight. Prøvde en natt å sette autopiloten på en tilfeldig kurs og høyde, så gikk jeg og la meg. Flyet (som tok av vest i Sverige) nådde Japan etter rundt 10 timers flyvning med en hastighet på cirka 500 km/t. Spennende saker. Jeg deretter plottet in New Zealand som mitt mål, men det tok så lang tid at jeg avbrøt flighten. Sliter fremdeles med å treffe rullebanen ordentlig under landing, samt en del tekniske prosedyrer i cockpit. Ellers, er det noen som skal på luftforsvarets camp på Kjevik? Jeg var dessverre ikke blant de heldige som ble trukket ut, blant ungdom registrert i Forsvarets database. Hadde vært utrolig interessant å få oppleve F-16 på nært hold, være med på flytur med Bell 412 og ikke minst våpentrening. Landingene er det vanskeligste, sikkert en grunn til at landingen er det farligste med en flytur (Det vil ikke si at det er farlig å fly! Til alle dere som har flyskrekk) Jeg sliter med for høy fart inn over rullebanen og så slår jeg nedi for sent, ender som oftest opp med ~50 meter igjen av rullebanen før flyet stopper Angående campen på Kjevik, jeg var så dum at jeg bommet på siste frist for påmelding med 1 dag :'( Selv om det ikke er sikkert at jeg hadde blitt trukket ut da. Men bedre å være med i trekningen, enn å ikke være med i det hele tatt. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Selvsagt er det mulig å prate om flight simulator;) Spiller selv FS2004-Century of Flight. Prøvde en natt å sette autopiloten på en tilfeldig kurs og høyde, så gikk jeg og la meg. Flyet (som tok av vest i Sverige) nådde Japan etter rundt 10 timers flyvning med en hastighet på cirka 500 km/t. Spennende saker. Jeg deretter plottet in New Zealand som mitt mål, men det tok så lang tid at jeg avbrøt flighten. Sliter fremdeles med å treffe rullebanen ordentlig under landing, samt en del tekniske prosedyrer i cockpit. Ellers, er det noen som skal på luftforsvarets camp på Kjevik? Jeg var dessverre ikke blant de heldige som ble trukket ut, blant ungdom registrert i Forsvarets database. Hadde vært utrolig interessant å få oppleve F-16 på nært hold, være med på flytur med Bell 412 og ikke minst våpentrening. Landingene er det vanskeligste, sikkert en grunn til at landingen er det farligste med en flytur (Det vil ikke si at det er farlig å fly! Til alle dere som har flyskrekk) Jeg sliter med for høy fart inn over rullebanen og så slår jeg nedi for sent, ender som oftest opp med ~50 meter igjen av rullebanen før flyet stopper Angående campen på Kjevik, jeg var så dum at jeg bommet på siste frist for påmelding med 1 dag :'( Selv om det ikke er sikkert at jeg hadde blitt trukket ut da. Men bedre å være med i trekningen, enn å ikke være med i det hele tatt. Mine verste landinger har vært verre enn som så Noen ganger har jeg ikke greid å stoppe flyet før det var på tur inn i skogen bak rullebanen. Det var inntill jeg fant ut av revers på motorene. Husker ikke hurtigknappen på stående fot da:P Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Tok meg en tur i FSX i en Mustang tidligere i dag. Herregud det var andre saker enn Cessna'n jeg har fjerta rundt i tidligere. Er jo så mye kraft i det flyet at det oppførte seg nesten som et jetfly. Morsomt Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Tok meg en tur i FSX i en Mustang tidligere i dag. Herregud det var andre saker enn Cessna'n jeg har fjerta rundt i tidligere. Er jo så mye kraft i det flyet at det oppførte seg nesten som et jetfly. Morsomt Tilgi meg om jeg sårer noens følelser, men selv foretrekker jeg combat simulators. Spilte Microsoft Combat Flight Simulator 3 før i tiden, og storkoste meg. Skjøt ned Messerschmidt etter Messerschmidt, da helst i en Spitfire IxC. Å spille på internett var ikke vits engang, for folk brukte koder, slik at de fløy ned i bakken ble ikke drept, de fly opp igjen og plaffa meg ned da jeg trodde de var døde. Microsoft er igang med en ny Combat Simulator, da med fly fra den kalde krigens tider (Vietnam osv.). Lenke til kommentar
lynlim Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Jeeeeej. knaille trå... Håper å få ARC jupiter 40 på vingene i helga hvist været tillater det. Gleder meg som en unge... Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Jeeeeej.knaille trå... Håper å få ARC jupiter 40 på vingene i helga hvist været tillater det. Gleder meg som en unge... Så du driver med RC altså? Har også drømt om å drive med dette, men dessverre har jeg ingen inntekt, og dermed heller ingen mulighet til å få kjøpt meg noe av kvalitet. Tenker en Spitfire eller Messerscmidt i stor skala, helst fuel. JEg må tenke over økonomien min, ettersom jeg har planer om et PPL-A sertifikat i fremtiden;P Lenke til kommentar
TGL Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Mine verste landinger har vært verre enn som så Noen ganger har jeg ikke greid å stoppe flyet før det var på tur inn i skogen bak rullebanen. Det var inntill jeg fant ut av revers på motorene. Husker ikke hurtigknappen på stående fot da:P Revers på motorene? Det høres jo ut som alt som trengs for å holde meg på rullebanen! Med det forbehold at jeg treffer den da! Lekte litt med SR-71 i går, (forandret på egenskapene slik at istedenfor å fly 3,3 mach.. så gikk det i 9,6 mach slik som verdens raskeste fly, en ubemannet scramjet,) valgte full thunderstorm med mye vind og prøvde meg fra Flesland i Bergen til Heathrow i London, halveis strøk flyet med pga. overstressed holdt meg riktignok under skyene for å få litt utfordring, flyet ble hevet frem og tilbake som en fjær i en orkan Så du driver med RC altså? Har også drømt om å drive med dette, men dessverre har jeg ingen inntekt, og dermed heller ingen mulighet til å få kjøpt meg noe av kvalitet. Tenker en Spitfire eller Messerscmidt i stor skala, helst fuel. Jeg må tenke over økonomien min, ettersom jeg har planer om et PPL-A sertifikat i fremtiden;P Jeg har også planer om noe slikt, både RC og sertifikat Det er jo et ganske bra felleskap for RC folk som flyr ute ved Rådalen i Bergen. Skulle gjerne vært med, men også jeg sliter litt med økonomien Har sett en stor RC Spitfire på en butikk i sentrum som jeg har tenkt litt på, men går nok for et sjøfly når det kommer til stykket, det kan jeg bruke på hytten også Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Vil anbefale å starte med noe litt enklere, særlig er det svært få (ingen) som debuterer innen RC med en stor skalamodell. I hvert fall ikke med heldig utfall. Også sjøfly har sine særegne utfordringer, men er jo veldig kult da... Lenke til kommentar
TGL Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Vil anbefale å starte med noe litt enklere, særlig er det svært få (ingen) som debuterer innen RC med en stor skalamodell. I hvert fall ikke med heldig utfall. Også sjøfly har sine særegne utfordringer, men er jo veldig kult da... Skal jeg følge mitt eget motto så må jeg hoppe hodestups i det Og gi ALT! Ikke noe halvfult fra min side! Det gir som oftest de beste resultater! Selv om det ofte ender i en smell Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Er sikkert mest fristende, men snakker fra egen erfaring her... Lenke til kommentar
mayfly Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 hei,, fant ikke helt frem i forumet, mulig det det allerede finnes svar... spørsmålet mine er flere... jeg ønsker å få sertefikar på småfly, slik at jeg kan ha med meg ihvertfall 2 passasjerer, hvordan bør jeg gå frem.. jeg lurer også på i hvilket land jeg bør gjøre det?? ønsker mest å ta det i løpet av en lang ferie i usa... noen som har noen svar.. martin Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 hei,, fant ikke helt frem i forumet, mulig det det allerede finnes svar... spørsmålet mine er flere... jeg ønsker å få sertefikar på småfly, slik at jeg kan ha med meg ihvertfall 2 passasjerer, hvordan bør jeg gå frem.. jeg lurer også på i hvilket land jeg bør gjøre det?? ønsker mest å ta det i løpet av en lang ferie i usa... noen som har noen svar.. martin Slik jeg har forstått det, kan man ha passasjerer på et PPL-A sertifikat. Dette sertifikatet lar deg fly f.eks 4 seters Cessna. Ta kontakt med en lokal småflyklubb og spør dem angående priser og fremgangsmåte, og du kan eventuelt også høre med dem om de har noen idé om småflyskoler i USA. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Stemmer det, er PPL-A man må ha. Dette krever at man tar minst 45 flytimer, samt 8 eller 9 teorifag. Det blir ganske kostbart, tenker det blir vanskelig å komme under 55-60k. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 7. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Stemmer det, er PPL-A man må ha. Dette krever at man tar minst 45 flytimer, samt 8 eller 9 teorifag. Det blir ganske kostbart, tenker det blir vanskelig å komme under 55-60k. En pris de fleste er villige til å betale for å få oppfylt drømmen sin om å få flysertifikat:P Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 7. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Oppfordrer alle med Flightsim å koble dere til 195.0.160.26 for å komme til den norske online-serveren. Vi kan jo avtale tider for å fly sammen, her i forumet. Kanskje vi med tiden kan få vår egen ventrilo (e.l.) server, slik at vi kan holde kontakten under flyvningen? Noen innspill angående dette? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Oppfordrer alle med Flightsim å koble dere til 195.0.160.26 for å komme til den norske online-serveren. Vi kan jo avtale tider for å fly sammen, her i forumet. Kanskje vi med tiden kan få vår egen ventrilo (e.l.) server, slik at vi kan holde kontakten under flyvningen? Noen innspill angående dette? Å spille sammen hadde vert hyggelig. Men er det snakk om FSX eller FS9 her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå