-Turin_Turambar- Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, sykt rå lyd i Harvard! Er dessverre ikke det på T-6-en, litt mer Wideroe-stemning der i gården Lenke til kommentar
TGL Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Liker lyden i hawker Hurricane Men generelt elsker jeg den gromme lyden i gode gamle WWll jagerfly. Her er foresten en liten kortsnutt som setter bra stemning i meg EDIT: glemte link Endret 7. februar 2010 av TGL Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 First Flight for 747-8 er planlagt idag, take off tidligst kl 1900 norsk tid. Mer her: http://www.747-8firstflight.com/ Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Da er det like før 747-8F tar av, live stream finnes i tidligere link. Edit: Da var den i lufta, 41 år etter den første 747 som hadde first flight 9. februar 1969. Endret 8. februar 2010 av koots Lenke til kommentar
TGL Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Fant en artig liten video i dag http://www.youtube.com/watch?v=UYJTCQAOo7I&feature=fvw Sykeste jeg har sett på lenge! Lenke til kommentar
since91 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Den så litt fake ut? Veldig nær båter osv. Tror ikke de ville tatt sjansen på noe sånt.. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Manøvrane til Blue Angels er absolutt ikkje fake. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hehe.. neida. Men det klippet der så litt vel mistenkelig ut spør du meg. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Sant nok det, men regner med det var nøye planlagt. Men enten det er fake eller ikke er det sinnsykt kult Lenke til kommentar
TGL Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Noen som har sett det nye russiske T-50? Likedan som russerne en gang i tiden kopierte Concorde har de nå gjort det igjen med F-22. http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Noen som har sett det nye russiske T-50? Likedan som russerne en gang i tiden kopierte Concorde har de nå gjort det igjen med F-22. http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA Skal man først lage et stealth-jagerfly må det nødvendigvis ha visse likhetstrekk. Man ser dessuten tydelige trekk fra f. eks. Flanker eller Fulcrum. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Sant nok, men det ble jo bevist at russerne hadde inside information på concorde som de baserte sitt "eget" fly på. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Da tenkte jeg at det er på tide å ta flylappen slik at jeg kan komme meg i luften og tjene penger på det en gang i framtiden. Men jeg er veldig usikker på hvordan jeg bør gå fram. Har pekt meg ut en skole i Valencia Airmed - http://www.airmedflightschool.com/ Har et par utgangspunkt: Har lyst å være i utlandet Har ingen penger Bør jeg ta PPL her hjemme først? Jobbe på siden slik at jeg får råd til det. Eller kan jeg ta lån/stipend på det slik at jeg kan ta alt utenlands? Tar imot alle råd og erfaringer Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Tok selv PPL-A i fjor med samme hensikt. Tror du sparer en del penger med denne i hånda på diverse skoler, siden du da hopper over hele denne delen, for den er en nødvendig på veien til CPL/ATPL som du sikkert vet. Men er ikke sikker på hvor mye du sparer da. Klarer du å gjennomføre programmet på 45 timer som er minimumskravet, bruker du jo vesentlig mindre en det Ola Nordmann hadde brukt på PPL, så avhenger av progresjonen din hvor mye du sparer. Når det gjelder lån er det vel slik at du kun kan få studielån ment til å dekke bo og leveomkostninger mener jeg, men er kanskje mulig å ta opp et lån i en bank med sikkerhet i et eller annet.. ikke vet jeg.. Noen her inne som skal på Opptak til Luftforsvarets Flygeskole 22. juni forresten? Lenke til kommentar
koots Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Var en tur og fløy DC-3 idag, knallopplevelse! Bilder finnes her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=68032 Endret 18. september 2010 av koots Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) *Mine innlegg* Har blitt mer og mer interessert i småfly det siste året. Kan jo introdusere meg. Jeg er ikke særlig interessert i rutefly (ennå), og mine favorittfly pdd må være: Cessna Corvalis MiG 29 F-16 (og 15) Supermarine Spitfire Antonov An-225 Endret 7. juli 2010 av Attityd Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Det er jo en relativt frisk miks Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ja, mulig det, men jeg ser liksom ikke det helt store med Boeing 737... Jeg har alltid likt jagerfly, for ikke å snakke om den "klassiske" formen som man ser i gamle jagere som Spitfire (og f.eks Zero). Noe av dette ser man jo igjen i nyere fly med lavtliggende vinger, som Cessna Corvalis, Alarus CH2000 og mange Piper modeller. Antonov An-225 er med fordi jeg syns den er så ekstrem. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hei turin_turambar!! Hvordan går det? Noen nye opplevelser på jagerflyfronter? Skulle gjerne sett noen flere bilder osv! Selv har jeg nå kommet inn på helikopterskolen EHC i Sandefjord, men grunnet militæret av alle ting skal ha meg tilbake som vanlig værneplikt velger jeg å ta dette først. Begynner forhåpetnligvis i luftforsvaret i januar 2011. Var på opptak hos EHC, der jeg fikk fly en Robinson 44 i 45 min Helikopter er søren meg heeelt fantastisk!! Kan sterkt anbefales!! Gleder meg som en liten unge til jeg får fly neste gang!! Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Ja, er da noe utvikling. Flyr T-38 for tiden, en supersonisk jet-trainer som er veldig lik F-5, for sammenlikningens skyld. Er utrolig kult å fly, har akkurat begynt på formsajonsfasen. Skal se om jeg får ordnet noen bilder Grattis med helikopterskole! Har noen turer med helikopter under beltet, og det er sykt kult Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå