Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!

Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FMC? Noe jeg har gått glipp av? :p

FMC = Flight Management System.

Program som man legger inn informasjon om flyruten, bensin, vær ogsåvidere.

Det jeg da lurte på var hvordan man får ruten over på gps i flyet, litt vanskelig å navigere uten gps :p

Jeg har prøvd det, men skjønner ikke støyten.

Hadde håpet noen her på forumet hadde litt peiling :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Jet Falcon fra 717 skv kom veldig lavt over huset mitt i dag og fly utover Drammensfjorden, for så å vende snuten mot øst og hjem til Rygge. Kom nok sikkert fra øvelsen i Nord.

Noen som har noe flynytt eller flyopplevelser dere vil dele, eller noe vi kan diskutere? :)

Lenke til kommentar

I skrivende stund ruller en film ved navn "Iron Eagle 2" over TV-skjermen, på TV2-film. Filmen virket underholdende, helt til de amerikanske F-16 flyene som filmen handler om, ble angrepet av F-4 Phantoms, som liksom skulle være Mig-29. Filmen er fra 1986, noe som sier litt :) Samme er jo med Top Gun. I Top Gun er det jo F-5 Freedom Fighter som fikk æren å spille en Mig. Kan tenke meg at det er ganske normalt for filmer som ble laget før Berlin-murens fall i 1989, når faktisk den "kalde krigen" varte. Har fortsatt til gode å se en flyfilm fra 80-tallet hvor flyene er autentiske.

Lenke til kommentar

Helt enig! Desverre har jeg ikke så mye å si for tiden da jeg holder på stryke i matte og vil derfor ikke få vitnemål, og vil ble hevet ut fra flyskolen :( stresser så sykt med å få karakterene i orden.

Lenke til kommentar
Helt enig! Desverre har jeg ikke så mye å si for tiden da jeg holder på stryke i matte og vil derfor ikke få vitnemål, og vil ble hevet ut fra flyskolen :( stresser så sykt med å få karakterene i orden.

Høres ut som en lei situasjon :( Ønsker deg lykke til både med karakterer og flyskolen ;)

Lenke til kommentar

Takk for det! :) Toppen av kaken er jo at jeg også jeg nå har vært syk i en lenger periode og ikke har fått trent så bra som jeg ønsker. Og på grunn av at jeg kun har fokusert på matte greide jeg å stryke i Engelsk, men det regner jeg med å fikse, ligger til vanlig på 5.

Lenke til kommentar

Jeg er meget interessert i flyving. Vært det i ca. 1,5 år nå og har spilt flightsimulator 2004 helt siden den stunden jeg fikk interessen.. Flyr hovedsaklig PMDGs 737-700

Jeg har sinnsykt lyst til å bli pilot når jeg blir stor. Reiste ned til Spania i vinter og da fikk jeg sitte på cockpit, noe som var en stor opplevelse :D

Lenke til kommentar

copit er gøy! Husker min første gang, var 9 år da på vei til Grand Canaria, da hadde jeg allerede vært flyinteressert i noen år. Det er vel medfødt hos meg :D Det går igjen i familien for å si det sånn. :p

Lenke til kommentar

OK HASTESAK!! Noen som kjenner noen i Bergen som driver med flyvning og kan ta med seg 3 stykker på en tur Onsdag 8. april? Kan betale, men det finnes grenser, som f.eks Fonnafly Sjø AS som tar 3500kr for 20 min. :( Så mye penger har jeg ikke, men har godt og vel 1300 kroner og jeg er villig til å bruke alt på en flytur med min bedre halvdel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd det, men skjønner ikke støyten.

Hadde håpet noen her på forumet hadde litt peiling :)

Først og fremst må du skaffe deg en av de nyeste AIRAC'ene. Der får du oppdaterte waypoints, SID/STAR (avgang/ankomst-prosedyrer), airways, runways og mye mer for PMDG-FMC'n din i en pakke. AIRAC for mange addons med FMC kjøpes hos Navdata (fåes også på piratbukta om du velger å gå den veien).

Ellers er ikke Boeing's FMC så veldig vanskelig. Kan godt hjelpe deg litt med den om du ønsker =) Kan den så og si ut og inn :cool:

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på hva som er maks +/- i synstyrke for å kunne ta helikoptersertifikatet privat? Mener å ha hørt et sted at det koster flere tusen å ta den medisinske testen, og det er jeg ikke veldig keen på å betale om det viser seg at jeg stryker på synet uansett.

Lenke til kommentar

Ja da er det ikke så altfor lenge igjen før jeg skal ut å fly seilfly for første gang! :D Skal sammen med 2 gode veninner. Det er en overaskelse til hun ene som jeg liker veldig godt og som også har sin største drøm om å bli jagerpilot, desverre er hun for lav :( og hjelper meg derfor alt hun kan for at jeg skal klare det :love: Syntes derfor det er på sin plass å gi henne noe spesielt. Og hva er vel ikke en tur i seilfly? Skal i morgen 15.04 kl 17.00+ En oppdatering følger :) Å gud jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar

woah! .... speachless....

Ikke undervurder seilfly kan jeg vel begynne med!! Å steike det var en dag jeg sent vil glemme! I den lykkerusen jeg fremdeles befinner meg i kan jeg knapt beskrive hvordan dagen har vært annet at den innehold den jenten jeg liker best av alle og seilfly i hastigheter rundt 200km/t, med stall, lowpasses, stup og alt annet en ikke skulle tro var mulig med et seilfly! :new_woot: Kan på det sterkeste anbefalest til alle! OG det beste av det var at det føltes som du satt i et jetfly!! Var ikke som noe vanlig småfly akkuratt. De pengene en bruker på den første turen er mer enn verdt det! Tro meg! Jeg brukte alle de siste pengene jeg hadde på dette og det bryr meg ikke det minste! :p (i alle fall ikke før jeg sitter edru som russ)

Lenke til kommentar

Da har jeg i dag fått vite at jeg skal kalles inn til luftvernstjeneste om cirka 3 uker, da på Ørland flystasjon. Dette er jo en kjempeplass å være i militæret, siden man bor like ved flyplassen, hvor det visstnok skal være stor aktivitet med militære fly. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...