Gjest Slettet+9871324 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 På Jetstream fløy de lavflyvning og da varde svært ukomfortable bare under 180 fot! Historien høres ut som en skikkelig røver! Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Så noe på discovery om Icon A5, dette så jo ut som et utrolig kult fly. Dette så jo ut som et utrolig kult fly, og brukte overraskendes lite bensin. 20 MPG, blir vell rundt 0.8 mil på literen. Hvor mye bruker et vanlig mikrofly? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Så noe på discovery om Icon A5, dette så jo ut som et utrolig kult fly. Dette så jo ut som et utrolig kult fly, og brukte overraskendes lite bensin. 20 MPG, blir vell rundt 0.8 mil på literen. Hvor mye bruker et vanlig mikrofly? Stilig fly det der ja Eget fly hadde vært fantastisk! Men tenker meg at om jeg skulle hatt eget fly noen gang, hadde jeg gjort som en i nærheten av der besteforeldrene mine har hytte. Han bor på en gård, og har laget det ene jordet om til rullebane, og han har sitt eget personlige propell-fly stående der. Når han vil, hopper han i flyet og tar seg en flytur rundt om i landskapet. Regner med at han flyr til Sola Lufthavn (Stavanger) når han skal ha fuel. Endret 5. mars 2009 av Galexon Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Sånn vil jeg også ha det når jeg blir pensjonert! hehe Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Så noe på discovery om Icon A5, dette så jo ut som et utrolig kult fly. Dette så jo ut som et utrolig kult fly, og brukte overraskendes lite bensin. 20 MPG, blir vell rundt 0.8 mil på literen. Hvor mye bruker et vanlig mikrofly? Utrolig stilig, noen som så bildet av det inni? Ser jo ut som en moderne bil med små modifikasjoner. Ganske stilig. Tipper det er ganske kostbart derimot. Det har jo litt av alt nesten. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Jepp, innsiden var fantastisk flott! Så faktisk ikke så avansert ut å fly som andre fly heller Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Nei, ikke sant. Det så utrolig flott ut ihvertfall, En helt annen ting, fikk brev fra luftforsvaret idag (i og med at jeg har søkt flyger utdanning i luftforsvaret) og jeg bestod på FASE1 , det føles helt herlig. Fase 2, som virkelig er stress begynner å nærme seg. Gleder meg utrolig mye. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nei, ikke sant.Det så utrolig flott ut ihvertfall, En helt annen ting, fikk brev fra luftforsvaret idag (i og med at jeg har søkt flyger utdanning i luftforsvaret) og jeg bestod på FASE1 , det føles helt herlig. Fase 2, som virkelig er stress begynner å nærme seg. Gleder meg utrolig mye. Hvor i landet bor du? Jeg har selv vært på fase 1, men har ikke mottatt svar enda :s Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg kommer fra Kristiansand jeg, hvis du ser i denne tråden så begynner folk å få svar. Folk fra Oslo området har også fått svar, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Noen som vet når jeg kan vente meg innkalling til førstegangstjeneste i luftforsvaret dersom forsvaret har planer om å kalle meg inn i år? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva forsvaret har planer om er vanskelig å si, men de sa jo til meg også at jeg kom til å bli kalt inn. Har ikke blitt kalt inn enda jeg. ring dem Det kommer jeg til å gjøre, sånn forsikring hvis jeg ikke kommer inn på LFS. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Skal jeg inn, vil jeg nok helst inn i luftforsvaret. Dessuten, tror jeg ikke jeg orker å hoppe rett i studier. Trenger et "friår", med litt nye opplevelser. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Luftforsvaret er visst veldig chill i forhold til hæren da, mye dimming og sånt. Det jeg har forstått. Frister veldig med sanitet. Men trenger ikke si noe om det. OT er ikke så kult. Noen som har prøvd det nye Tom clancy Hawx ? 50 jagerfly. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Luftforsvaret er visst veldig chill i forhold til hæren da, mye dimming og sånt. Det jeg har forstått. Frister veldig med sanitet. Men trenger ikke si noe om det. OT er ikke så kult. Noen som har prøvd det nye Tom clancy Hawx ? 50 jagerfly. Kommer ann på om man er pilot eller ei, kanskje ikke så chill å være jagerpilot Ja, prøvde demoen her en stund siden. Ble veldig skuffet Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) jeg kom inn! Grattis da Fortell oss hva som skjer videre, hadde tenkt/lyst å søke selv. Men droppa det side kravene er så harde Endret 9. mars 2009 av Rune89 Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hawx er dødstøft for oss flyinteresserte. Det kan bli ensidig oppdrag, men de er uansett kule. Air-to-air er det kuleste, spesielt eskorteoppdrag. De 50 jagerflyene er jo vel og bra, men man merker ikke mye forskjell fra f. eks f-16 og Mig, noe som er litt bekymringsverdig... Men kult spill! Online er jo også kult, med rang-systemet edit: leif Endret 9. mars 2009 av Mattovic Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Hvis noen er interesserte har det blitt opprettet en gruppe på facebook som er basert på denne tråden. Gruppen heter "gruppen for flyinteresserte" Lenke til kommentar
MiF86 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei! Ny tjeneste som lar deg se real-time flight status for alle nordiske flyplasser på web: http://prositos.no/ads/ Flightene kan også trackes in-air på kart ved å klikke på flightnummer! Enjoy Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Har et problem med "FMC". Hvordan får jeg lastet inn ruten fra FMC til flyet så jeg kan fly long_haul i autopiloten? På defuelt flyene så blir jo ruta lagt in automatisk, men ikke når man flyr med litt mere avanserte fly. Jeg snakker da om PMDG 737 og 747. FMC vil funke akkurat likt på begge vil jeg tro, men trenger å vite hvordan jeg får lagt inn ruta til gps'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå