Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!

Galexon

Anbefalte innlegg

Hvis du kjøper den billigste modellen til Lancair som byggesett, får du den til 47 500 USD.

eller ca 332 500 NOK hvis kursen er ca 7. De regner med at man bruker ca 500 timer på å bygge det.

I tillegg kommer jo ppl sertfikat da, den kan fort komme opp i 75 - 100 000 her til lands

330 000 kr for et mikrofly? Det må da vell være mulig å oppdrive noe billigere enn det? :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kjøper den billigste modellen til Lancair som byggesett, får du den til 47 500 USD.

eller ca 332 500 NOK hvis kursen er ca 7. De regner med at man bruker ca 500 timer på å bygge det.

I tillegg kommer jo ppl sertfikat da, den kan fort komme opp i 75 - 100 000 her til lands

330 000 kr for et mikrofly? Det må da vell være mulig å oppdrive noe billigere enn det? :o

Det er nok godt mulig, men er i etterkant litt usikker på om dette faktisk er et mikrofly...

Lenke til kommentar

STOR NYHET!

Jeg. Ble kalt inn til uttak for luftforsvaret! Gud hjelpe meg.

Turin_Turambur noen gode råd før jeg sendes inn i ilden? Det stod jeg må kunne litt generell matte osv. Lyst å oppdatere meg med litt mer detaljert info om hva som ventes av meg ved første uttak?

Lenke til kommentar

Grattis TGL.

Informerer om dokumentar/program på TV2 Zebra i dag kl20:00.

"En håndplukket gjeng piloter har fått en sjanse til å bli med i verdens meste eksklusive klubb av jagerflygere. De skal bli de beste blant de beste, men hvem av dem som kommer seg gjennom måneder med hardkjør, gjenstår å se."

Kansje spennende.

Lenke til kommentar

Det er absolutt verdt å se. Men ja, det er en del du har gått glipp av. Det er blant annet flere av elevene ved den skolen som har kommet og gått. De har vært igjennom ulike deler av treningen osv. Det slet veldig med landingene med Hornet'n husker jeg, hehe. Men det er verdt å se det uansett!

Vet svaret var litt sent ute med tanke på programmet som gikk i dag, men det går flere mandager fremover (tror jeg(?))! er ikke sikker på hvor mange det er snakk om men

Lenke til kommentar

Nooo! Hvorfor får jeg ikke inn TV2 Zebra på den dumme danske TVen min :realmad: Får prøve å finne andre måter å se det på.

Får kose meg med Flight Simulator, holder på å lære å fly litt mer ordentlig enn det jeg har gjort før (bare flydd visuelt, fra utsiden av flyet) og det blir mer spennende når man setter opp en flightplan og flyr på instrumenter.

Lenke til kommentar

Jeg er i ferd med å lære seilfly, det er vel ikke altfor forskjellig ror. Jeg lærer hvertfall å fly litt og har det veldig gøy.

I dag var planen å få fløyet litt men pga lav skybase ble det ikke noe mer av det. Jeg fikk heldigvis sitte på en Robin Remo 180 litt for å bekrefte at forholdene ikke var gode nok. Men som alltid er det greit når alle i klubben er så hyggelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...