Wubble Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvis du kjøper den billigste modellen til Lancair som byggesett, får du den til 47 500 USD.eller ca 332 500 NOK hvis kursen er ca 7. De regner med at man bruker ca 500 timer på å bygge det. I tillegg kommer jo ppl sertfikat da, den kan fort komme opp i 75 - 100 000 her til lands 330 000 kr for et mikrofly? Det må da vell være mulig å oppdrive noe billigere enn det? :o Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Skal visst være mulig og få fly til godt under 100k, mer har jeg ikke utforsket. Blir 16 til høsten, så da begynner jeg på Mikrolappen! Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvis du kjøper den billigste modellen til Lancair som byggesett, får du den til 47 500 USD.eller ca 332 500 NOK hvis kursen er ca 7. De regner med at man bruker ca 500 timer på å bygge det. I tillegg kommer jo ppl sertfikat da, den kan fort komme opp i 75 - 100 000 her til lands 330 000 kr for et mikrofly? Det må da vell være mulig å oppdrive noe billigere enn det? :o Det er nok godt mulig, men er i etterkant litt usikker på om dette faktisk er et mikrofly... Lenke til kommentar
TGL Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 STOR NYHET! Jeg. Ble kalt inn til uttak for luftforsvaret! Gud hjelpe meg. Turin_Turambur noen gode råd før jeg sendes inn i ilden? Det stod jeg må kunne litt generell matte osv. Lyst å oppdatere meg med litt mer detaljert info om hva som ventes av meg ved første uttak? Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg. Ble kalt inn til uttak for luftforsvaret! Gud hjelpe meg. Congrats! Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Grattis TGL. Informerer om dokumentar/program på TV2 Zebra i dag kl20:00. "En håndplukket gjeng piloter har fått en sjanse til å bli med i verdens meste eksklusive klubb av jagerflygere. De skal bli de beste blant de beste, men hvem av dem som kommer seg gjennom måneder med hardkjør, gjenstår å se." Kansje spennende. Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du mener Jetstream? Det går vel vær mandag? har vel gått tre episoder hittil. Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Da vet jeg at jeg har gått glipp av noe, er det verdt å se? Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det er absolutt verdt å se. Men ja, det er en del du har gått glipp av. Det er blant annet flere av elevene ved den skolen som har kommet og gått. De har vært igjennom ulike deler av treningen osv. Det slet veldig med landingene med Hornet'n husker jeg, hehe. Men det er verdt å se det uansett! Vet svaret var litt sent ute med tanke på programmet som gikk i dag, men det går flere mandager fremover (tror jeg(?))! er ikke sikker på hvor mange det er snakk om men Lenke til kommentar
koots Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Nooo! Hvorfor får jeg ikke inn TV2 Zebra på den dumme danske TVen min Får prøve å finne andre måter å se det på. Får kose meg med Flight Simulator, holder på å lære å fly litt mer ordentlig enn det jeg har gjort før (bare flydd visuelt, fra utsiden av flyet) og det blir mer spennende når man setter opp en flightplan og flyr på instrumenter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er 8 episoder av Jetstream. Den fjerde var i går, så vi er halvveis Knall serie! Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Noen som vet om episodene sendes i reprise? fikk ikke sett i går:( Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Mulig det. TV2 Zebra sender vel ofte seriene sine i reprise. Men ikke sikkert de prioriterer denne, om seertallene ikke var tilfredsstillende nok Er nok dessverre ikke så mange som er så betatt av flyvning som vi her på tråden. Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Fins det folk som ikke er flyinteressert? hehe... Har forresten begynt med toeri til PPL-A nå, er det noen andre som har tatt ppl elle som er i ferd med å ta det? Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg er i ferd med å lære seilfly, det er vel ikke altfor forskjellig ror. Jeg lærer hvertfall å fly litt og har det veldig gøy. I dag var planen å få fløyet litt men pga lav skybase ble det ikke noe mer av det. Jeg fikk heldigvis sitte på en Robin Remo 180 litt for å bekrefte at forholdene ikke var gode nok. Men som alltid er det greit når alle i klubben er så hyggelige. Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Seilfy er kult. Må prøve meg på det en gang også tenker jeg Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 "Drømmen" min er vel å få kunne sitte på med en Airbus A380 Har til nå bare sittet på med noe småfly og en Airbus A330. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ja i morgen braker det løs med Opptak fase 1 :S uff jeg gruer meg, men satser på at det går bra! Oppdatering følger vel i morgen kveld etter jobb! Ønsk meg lykke til, for det ønsker jeg meg i alle fall! Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Ja i morgen braker det løs med Opptak fase 1 :S uff jeg gruer meg, men satser på at det går bra! Oppdatering følger vel i morgen kveld etter jobb! Ønsk meg lykke til, for det ønsker jeg meg i alle fall! Mulig jeg er litt sent ute, men lykke til Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Lykke til, TGL! Vi venter spent på oppdatering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå