-Turin_Turambar- Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 @ Galexeon, er jo bare å søke Flyskolen med en gang, om du vil det. Er ikke noen uttalt fordel å ha gjennomført førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Så det har ingen hensikt å vente et år etter endt VGS, med å søke? Enten har du det, eller så har du det ikke? Lurt litt på det der... Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Må gjerne vente, men jeg ser ikke poenget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Nei da tenker jeg ikke mer på det! hehe Lenke til kommentar
TGL Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har allerede søkt, venter i spenning! (satser på jeg kommer gjennom første gang, for da slipper jeg å vise karakterkortet for 3. gym) Skal på sesjon i morgen satser på at jeg er i tipp topp stand og at hjernen ikke svikter meg på testene Tenkte jeg skulle trimme med litt IQ tester nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Lykke til!! Lenke til kommentar
TGL Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Da var sesjonen over, 9 på helse og 7 på oppgavene, han sa jeg var godt over gjennomsnittet og kunne søke meg på hva jeg ville Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Da var sesjonen over, 9 på helse og 7 på oppgavene, han sa jeg var godt over gjennomsnittet og kunne søke meg på hva jeg ville Jeg hadde 9 på hels og 6 på oppgavene, det burde vel også være bra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Da var sesjonen over, 9 på helse og 7 på oppgavene, han sa jeg var godt over gjennomsnittet og kunne søke meg på hva jeg ville Well done Hvordan er synstesten på sesjon? Bare en sånn tavle med bokstaver du skal se på? Og er mattestykkene vannsklige?? Lenke til kommentar
TGL Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 6 er også bra, over gjennomsnittet som er på 3-5. Offiseren sa at for å søke meg inn i luftforsvaret burde jeg ha 5 eller mer. Med andre ord, jeg gjorde det mer enn bra nok "Man trenger ikke å være noe supergeni for å borre hull i luften med en F-16" Som offiseren så pent sa det Sesjonen begynte med at man ble sendt inn til assisterende lege hvor han målte høyden din (jeg var 187) vekten din (jeg var 71kg) og så måtle han blodtrykket ditt (jeg hadde perfekt) og så måtte du se på tavle med bokstaver med en ting som dekket det ene øyet om gangen. Jeg så alle bokstavene med høyre øye, og så greide jeg selvfølgelig å si feil med venstre, men det bemerket jeg selv og han sa det gikk bra. (fikk 5/5 på venstre og 7,5/5 på høyre) Deretter ba han deg se på noen ark med tall (fargesyns-test). (Også her hadde jeg alt riktig) og så måtte man inn i lite lydrom hvor du fikk på deg øreklokker og så skulle du trykke på en knapp hver gang du hørte en lyd (her fikk jeg så å si full pott, de mente jeg hadde hatt ene øreklokken litt skjevt på og at jeg derfor fikk litt mindre uttelling på venstre øret) Da det var unnagjort var det et felles foredrag om førstegangstjeneste og de aktiviteter og ting man kunne finne på der. Her ble man tatt ut en og en for å besøke lege. Hun så gjennom egenærklæringen din for helse. Hørte på hjertet ditt og så lungene før hun tok en titt inn i munnen din. Tilbake på foredraget fylte vi ut søknad om hva vi ville under førstegangstjenesten. (jeg valgte 1. fallskjermjæger for Hæren, 2. Transport for luftforsvaret, 3. Samband og kommunikasjon for luftforsvaret. I tillegg bemerket jeg under "spesielle ønsker" at jeg ville bli pilot") Etter foredraget var det gratis mat og drikke (baguett, frukt og juice) Og så en god del venting. Vi ble tatt inn en og en til K-nemden. Samme offiseren som holdt foredraget, han så gjennom papirene dine. På hva du hadde søkt om osv. Han spurte om jeg visste hvor liten sjangse det var for å bli pilot og litt sånn. Da han sa at jeg også burde klare bedre enn 5 på testene. Etter dette var det på tide for prøvene. Det begynte med veldig enkle matteoppgaver som økte i vanskelighetsgrad etterhvert. Mener det var 30 matteoppgaver hvor jeg greide de 26 første + den 30., jeg fikk ikke tid til resten, Derfor valgte jeg å regne så langt jeg kom og så heller gjøre den siste (ettersom den var den vanskeligste). Alle oppgavene var selvfølgelig rette Det regnet jeg ut på kladdeark på siden. Jeg burde vel heller regnet meg videre fra oppgave 26 og satset på at jeg greide 2 oppgaver på den tiden istedenfor, ettersom alle oppgaver gir like stor uttelling. Jeg valgte også å la de oppgavene jeg ikke svarte på stå blanke. Jeg burde vel kanskje gjettet random på de, regner med de ikke trekker i poeng for det. Eks. Nina har 14 kroner, Per har 19. Hvor mange flere kroner har Per? A-2 B-3 C-4 D-5 Deretter fikk vi figuroppgaver. Finn det bildet som samsvarer best med oppgaven, relativt enkle. Her gikk det i racerfart og jeg hadde gjort 45 av 50 (tror det var så mange oppgaver) oppgaver før det var gått 10 av 20 minutter. Men da sa det også stopp, de siste 5 oppgavene var noen jævler for å si det rett ut. Eks. Fyll inn i (?) Liten sirkel - middels sirkel - stor sirkel Liten trekant - middels trekant - stor trekant Liten firkant - middels firkant - ? A- Middels farget trekant B- Liten farget sirkel C- Stor trekant D- Stor firkant Til slutt var det 8 minutter med ordlikhet. Noen gikk helt greit, men andre var ikke fult så lette. Eks. Forvalter = ? A- Ordfører B- Bestyrer C-...... osv. husker ikke alle alternativene. Etter det kunne du velge å få gå (da mottar du resultatet på innrulleringsdagen), eller å vente i noen minutter på å få testresultatene der og da. Det var da jeg gikk inn og fikk vite jeg kunne søke på lederutdanning eller hva som helst i militæret hvis jeg ville. Det skulle vel svare på alle spørsmål om sesjon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Takk for flott svar TGL, setter pris på det Jeg er født i 1991 og sitter bare og venter på inkalling til sesjon. Har fått sånn brev om at det snart er tid for sesjon, og at de ville ha de siste personopplysningene de trengte. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hehe sånn fikk jeg og, men ventet på sesjon siden august jeg Hadde bursdag 26. Sesjonen kom først 7. november Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Blir alle som leverer søknad til LFS innkalt til opptak så lenge de har fått gode bok karakterer på sesjon? Lenke til kommentar
TGL Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Godt spørsmål, det lurer jeg også på! Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Alle kvalifiserte blir innkalt til opptak. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Beklager at jeg ikke husker navn, men syns å huske at det var noen her som spiller FSX. Jeg har til nå bare spilt FS04, da dette var det eneste flysimulator-spillet jeg kunne spille på full guffe. Men nå har jeg bestilt ny laptop, og tenker at jeg da skal starte med FSX om maskinen takler det. Er det noen av dere som har god peiling på PC knyttet til ytelse på simulatorer? Jeg har bestilt en laptop med følgende spesifikasjoner: (Acer Aspire 5930G LX.AQ40X.045) Intel Core 2 Duo P7350 2.0 GhZ prosessor 3GB DDR2 RAM 320GB Harddisk nVidia GeForce 9600M GT 512MB dedikert GDDR3 videominne (opp til 2GB) Spør du meg, med tanke på andre spill, er denne laptopen faktisk ganske god. Den kjører ikke spill som Crysis på max innstillinger, men den klarer mange spill med god grafikk. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan en flysimulator stiller i forhold til andre spill til PC, men regner med at det krever en del, i og med at man har muligheten til å fly verden rundt, og det er generert så mange forskjellige natur- og menneskeskapte fenomener. Joystick har jeg, riktig nok en gammel Logitech Wingman fra den tiden hvor jeg spilte Microsoft Combat Flight Simulator 3, men den duger likevel. Ikke akkurat den mest realistiske stikka å fly Boeing 737 med, men den duger likevel. Får nok se om jeg ikke får kjøpt et skikkelig styreratt til våren, når pengene fra skatten kommer Flight Sim er en viktig del av mitt "PC-liv". Jeg skal også bruke maskinen til fotoredigering, da sikkert mest på bilder av fly. Ingenting er som å fyre igang en flight på lille julaften med forhåndsbestemt vinterlandskap, fly ut over natten (man får vel sjeldent sove så godt lille julaften likevel?), med julebrus og pepperkaker som turmat Gleder meg veldig til juleferien setter inn! Endret 10. november 2008 av galexon Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Den vil nok klare FSX helt OK. Ikkje regn med å kjøre på full grafikk, men skal nok gå ganske brukbart. Vi må spille online på FSX sammen når du får det. Er vel flere her inne med FSX også? Lenke til kommentar
TGL Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg har det og, men siden hovedkortet på PC'n min er defekt og jeg får bluescreen hver gang jeg åpner mer enn ett program så har jeg ikke orket å innstallere det, jeg har planer om å returnere kortet, men så gjelder det å finne tid til å skru fra hverandre pc'n også. Men en gang i framtiden skal jeg nok gjøre det Har masse fantastiske ekstra fly til spillet, deriblant Spitfire (flere versioner, inkludert den franske med oppbrettbare vinger), P-51 Mustang, Messerschmitt Bf-109E, japanske Zero, SR-71, A-10 Thunderbolt, Seamaster (for de som vet hvilket SYKT fly det er) og sist men ikke minst F-22 (Må nok kåres til det desidert beste flyet!!) Har nok en del til. Jeg ser ikke noe grunn til å ikke kunne dele med dere, ettersom det var freeware, dersom dere har interesse for det. Kan sikkert sende de som mail eller noe hvis ønskelig. Må bare fortelle litt om hvilket utrolig fly F-22 er. Utenom at det kommer i en mange fete camoes har det en skikkelig bra copit hvor en kan ta på grønt night vison lys i mørket, ser fantastisk tøft ut når en flyr om natten. Det samme gjelder afterburneren med sine blålilla flammer. I tillegg har det jo selvfølgelig vanlige lys på utsiden, mener der har landingslys også. Flyegenskapene er noe så dyrisk gode og du kommer deg fra Bergen til Oslo på 10 minutter eller noe rundt der. INGENTING er så gøy som å fly gjennom Norges fjorder og daler med en F-22 i 2 Mach Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Tøff video med F-104 Starfighter: http://sonicbomb.com/xv1.php?vid=f104&...w=560&h=420 Post en tøff flyfilm på nettet du og da vel Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Mine 2 favoritter: Se filmen hos Youtube Endret 11. november 2008 av member-97590 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå