-Turin_Turambar- Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Stol på magefølelsen Klart, nå er det jo med i introen da så... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Nettopp Men hva gjør du for tiden da? Lenge til du drar til statene? Og har det blitt bestemt hva du skal fly enda? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Går på Luftkrigsskolen nå, drar til sommeren. Eneste jeg vet bombesikkert er at jeg skal fly fixed-wing. Lenke til kommentar
TGL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei! Kjekt å se nye brukere her Her er det mange kosestunder i vente Hva betyr fixed-wing? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Hei! Kjekt å se nye brukere her Her er det mange kosestunder i vente Hva betyr fixed-wing? Betyr ikke det at du skal fly jager-, transport- eller overvåkningsfly a -Turin_Turambar-?? Endret 28. oktober 2008 av Slettet+9871324 Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Stemmer, fixed-wing betyr "fastvinget", så sier bare at det ikke er helikopter. Vi er 10 stykker som skal over med meg, 6 kommer til å få jagerfly, og 4 får Orion. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Men hva er det som bestemmer om du vil fly helikopter eller fly? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Så lenge Forsvarets behov ikke sier noe annet, så er det hva man har lyst til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Vel gratulerer så mye med at du har kommet så langt -Turin_Turambar-, du er nok er forbilde for mange her inne som drømmer om å bli pilot i forsvaret Vil anbefale er film. "Speed And Angels" heter den. Den handlr om de to siste pilotene som ble utdannet til å fly F-14 Tomcat. Den handler om det å bli en jagerflyger, og hvordan det er å være jagerflyer i U.S. Navy. Her er trailer: Filmens hjemmeside er: http://www.speedandangels.com/ Endret 30. oktober 2008 av Slettet+9871324 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Vel, jeg skal på vingene, uansett jeg Om ikke i forsvaret, så skal jeg ta privat småflysertifikat. Å fly er drømmen min, men ettersom den fysiske styrken og mattekunnskapene ikke er noe å skryte av, så blir det nok mest sannsynlig på privat basis. Småflysertifikatet koster rundt 50-80.000 kr, men det er for søren meg verdt det, synes nå jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har en del å gå på Matten jeg og. Men jeg kommer til å satse 100% mot opptak etter VGS. Drømmen er F-16, men flermotor eller helikopter hadde vært meget bra det og. Vet ikke helt hva jeg gjør hvis jeg ikke kommer igjennom. Har ikke bestemt meg enda. Vil i hvertfall ha et år i forsvaret uansett, så får jeg da vurdere om jeg ikke vil klare å se på andre folk fly. Jeg har en liten tvil inni meg Lenke til kommentar
TGL Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er rette innstillingen Galexon!! Jeg har nøyaktig den samme Sliter med karakterene for tiden, men fysikken er grei nok foreløpig, holder til kravene så langt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er rette innstillingen Galexon!! Jeg har nøyaktig den samme Sliter med karakterene for tiden, men fysikken er grei nok foreløpig, holder til kravene så langt. Hvor gamle er dere? VG2 eler VG3? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Det er rette innstillingen Galexon!! Jeg har nøyaktig den samme Sliter med karakterene for tiden, men fysikken er grei nok foreløpig, holder til kravene så langt. Hvor gamle er dere? VG2 eler VG3? Jeg er på VG3 og blir mest sannsynlig innkalt til førstegangstjeneste til sommeren Det er vel unødvendig å si hvor jeg har søkt meg inn? Hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Haha, sant ass Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Vel, bare for det formelles skyld, kan jeg si at jeg søkte meg inn i Luftvern, slik at jeg får se så mange militære fly som mulig:P I og med at man ikke akkurat kan hive seg rett i pilotutdanning under førstegangstjenesten, og det er svært liten sjanse for meg å få jobbe med for eksempel vedlikehold og armering av F-16, så er vel det nest beste å kunne se flyene på en radarskjerm, for ikke å snakke om på nært hold idet de flyr over stillingen under en øvelse? Da min far var i luftvernsartilleriet, satt de på gamle firling-kanoner (4-løpers mitraljøse, for de som lurer) og prøvde å skyte ned F-16 med blankskudd. Spør du meg, ville et realt slagsmål mellom disse våpnene være som å skyte etter fluer med luftgevær. Heldigvis, om jeg havner inn i luftvernartilleriet, vil jeg operere med SAM-stillinger og avanserte radarsystemer, samt grønn tjeneste, med øvelser og skyteøvelse. For meg, tror jeg ikke man kan finne et bedre sted å avtjene førstegangstjeneste på. Om det er fritid, vil jeg ha med laptopen min, og da blir det nok aktuelt å oppdatere på forumet hvordan det er. Dessuten kan jeg ta masse bilder med mitt Canon EOS 350D, og publisere på forumet. Utenom dette, vil jeg nok bruke mye fritid på å sette sammen modellfly:) Så nå er det bare å vente og se om jeg får en innkallelse i posten på nyåret:) Venter i spenning. Man kan si det slik, at jeg både gleder og gruer meg til en eventuelt innkalling. Det verste er å reise bort i et helt år, men det som er bra, er jo den opplevelsen man får, og erfaringen. Får lappen til bil mest sannsynlig i April/Mai neste år, og da er det jo litt leit å skulle reise i militæret med en gang etterpå, slik at lappen ikke blir særlig benyttet før året etter:P Men men, like greit å bli ferdig med førstegangstjenesten, eller? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Følte for å lage en liten post med bilder fra en flytur eg hadde i FSX i dag. Ble ikkje mange bildene, men ble da noen. Flyturen gikk fra Førde til Florø i Carenados nye og nydelige Cessna 152II, helt fantastisk fly! Ikkje lenge etter takeoff fra Førde: Flyet: Svinger inn for approach: Nede i Florø: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Så ut som en fin flytur det Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Ja, en fin flytur var det. Men, som de fleste veit, kan man jo også fly jagerfly i FSX. No har Aerosoft(ein addon-produsent) sluppet eit F-16 til FSX. Det skal visst være av heilt fantastisk kvalitet, med nok av knapper å trykke på. Men det er såklart payware, men verdt å tenke på for doke som er jagerflyentusiaster, visst dere har FSX. Link til Aerosoft, der det også kan kjøpes: Trykk her Det inneholder 61 forskjellige painter, deriblandt det norske forsvaret sin. Koster 29.95€ for download versjonen. Etter det eg har hørt, får man virkelig mye for pengene. Endret 2. november 2008 av member-97590 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Takk for tipset. Så jo knallrått ut. Har ikke fått anskaffet FSX enda, har en god stikke som for tiden står og støver ned, så er vel på tide å anskaffe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå