Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!

Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

Neineinei!

F-14 Tomcat :D

EDIT: I med at eg er helt sikker på det, tar eg meg friheten til å lage ny oppgave, burde ikkje være vanskelig.

Vil vite kva for eit fly dette er, og kva som var så spesielt med det:

post-97590-1224454647_thumb.jpg

Endret av member-97590
Lenke til kommentar
Neineinei!

F-14 Tomcat :D

EDIT: I med at eg er helt sikker på det, tar eg meg friheten til å lage ny oppgave, burde ikkje være vanskelig.

Vil vite kva for eit fly dette er, og kva som var så spesielt med det:

post-97590-1224454647_thumb.jpg

Det er en Mosquito, produsert av DeHavilland. Britisk jager-bomber, som ble bygget i tre, og som dermed var et revolusjonerende fly på sin måte under 2. verdenskrig. Den var blant annet mye billigere å produsere, men hadde som svakhet at den dessverre fort tok fyr (i og med at den var tre)

EDIT: Grunnen til at DeHavilland gikk nye veier for å bygge fly, var på grunn av mangelen på råvarer i de sene år av krigen. Tre hadde de forøvrig god tilgang til.

Endret av galexon
Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Helt riktig galexon!

Flyet var forøverig bygget av finèr, og som du sa, tålte ikkje mye da det tok fort fyr.

Din tur til å lage ny oppgave!

Lenke til kommentar

Den kan ligne på en harrier jet ja, men luftinntakene på en harrier er en del rundere , men det kan jo være russisk industrispionasje! Det ville jo ikke vært første gang :p Da refererer jeg til det russiske Tupolev Tu-144, som var så å si ren kopi av fransk-engelske Concorde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Hei hei alle sammen. Endelig har jeg funnet min tråd på Diskusjon.no! :yes: Tittet tilfeldigvis innom forumet i dag tidlig, og har nå funnet tråden jeg vil sitte klistret til framover nå. Går VG2 nå, og håper å bli militær flyger etter videregående.

Er glad i å lime modelfly. Sånne plastikksett en limer og maler. Her er fly jeg har i samlingen min:

- Supermarine Spitfire

- Messerschmitt Bf 109

- Blackhawk MH-60K

- MH-53J Pave Low

- General Dunamics F-16A Falcon (RNoAF)

- Saab Safir (RNoAF)

- Westland Lynx Mk.86 (RNoAF)

- Lockheed TF-104G Starfighter

- Bell UH-1B

- Hughes OH-6

Her er min F-16 Figthing Falcon i norske merker og farger:

post-127733-1225028337_thumb.jpg

Beklager dårlig bilde, tatt med mobilen.

Endret av Slettet+9871324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Hørtes bra ut! Da burde du kjøpe den nye C-130J. Den Norge har kjøpt 4 stk av. Den er tøffest!

post-127733-1225102037_thumb.jpg

En annet alternativ du kan vurdere er å kjøpe en P-3 Orion fra Revell. Koster rundt en 300 kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Ja, gleder meg! Ikke røp noe, men har på følelsen at de skal fly Saab Safari :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...