Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!


Galexon

Anbefalte innlegg

Gjest member-97590
(Til Galexon) Den "ingen grunn til å banne posten" kommentaren var ment for en og annen moderator :p ikke deg ;)

 

Foresten, finnes ikke Ace Combat 6 til PC også?

 

Ace Combat 6 er nok ekslusivt til 360. Iallefall foreløpig uten at eg har hørt noe annet.

Om de andre spillene i Ace Combat spillene er til PC veit eg ikkje, men er det helt sikkert.

 

Hadde vert moro å fått med litt folk på Team Dogfights og sånt vist folk har 360.

 

EDIT: Fikk spillet i posten i dag :D

Endret av member-97590
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590
Det spillet virker bare så sinnsykt kult! desverre brukte jeg alt for mye penger på et råskinn av en PC, men det hjelper jo ikke når jeg vil spille 360 :p

 

Du får trøste deg med at du kan spille FSX!

Ace Combat 6 er ikkje akkuratt noe simulator, mer et arkadeinspirert flyspill. Men moro er det.

Lenke til kommentar

Den eneste tingen som skuffet meg med Ace Combat, er mangelen på flare i tilfelle fiendtlige missiler. Man må manøvrere bort fra missilen manuelt, uten hjelp av flares. Men dette klarer man raskt å mestre.

Men ellers er det et action-spekket spill, spesielt for oss flyinteresserte:D

Lenke til kommentar
(Til Galexon) Den "ingen grunn til å banne posten" kommentaren var ment for en og annen moderator :p ikke deg ;)

 

Foresten, finnes ikke Ace Combat 6 til PC også?

 

Ace Combat 6 er nok ekslusivt til 360. Iallefall foreløpig uten at eg har hørt noe annet.

Om de andre spillene i Ace Combat spillene er til PC veit eg ikkje, men er det helt sikkert.

 

Hadde vert moro å fått med litt folk på Team Dogfights og sånt vist folk har 360.

 

EDIT: Fikk spillet i posten i dag :D

 

Da må vi spille i morgen kveld:) Jeg jobber fra 15.00 til 20.00, men etter dette kan jeg være med å spille på LIVE:)

 

 

Det spillet virker bare så sinnsykt kult! desverre brukte jeg alt for mye penger på et råskinn av en PC, men det hjelper jo ikke når jeg vil spille 360 :p

 

Du har jo et alternativ til PC også da. En arcade-fly-spill-serie som heter "Lock on". Prøvde en demo. Var litt vanskelig, men det kom seg etterhvert:) Sikkert ikke like mye "instant-action" som på Ace Combat, men hva vet jeg? Var tross alt bare en demo jeg prøvde.

 

Skal forresten selv bestille meg et råskinn av en PC nå i midten/slutten av August. Så snart blir det FSX på meg også:)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
(Til Galexon) Den "ingen grunn til å banne posten" kommentaren var ment for en og annen moderator :p ikke deg ;)

 

Foresten, finnes ikke Ace Combat 6 til PC også?

 

Ace Combat 6 er nok ekslusivt til 360. Iallefall foreløpig uten at eg har hørt noe annet.

Om de andre spillene i Ace Combat spillene er til PC veit eg ikkje, men er det helt sikkert.

 

Hadde vert moro å fått med litt folk på Team Dogfights og sånt vist folk har 360.

 

EDIT: Fikk spillet i posten i dag :D

 

Da må vi spille i morgen kveld:) Jeg jobber fra 15.00 til 20.00, men etter dette kan jeg være med å spille på LIVE:)

 

 

 

Eg skal i 80-årsdag i hele morra. [sarcasm]Gleder meg sykt[/sarcasm]

Men tror eg kommer hjem litt etter 20.00, og så da må vi spille. Husk på at eg ikkje har fått spillt så mye, så mine skills er nok heller labre. Har ikkje hatt tid til å spille så mye i dag.

Men ser frem til litt Team Dogfights.

Lenke til kommentar

Lock-on woah! Det virket enormt tøft håper bare det ikke koster en formue, får argumentere med at det er en god investering :innocent:

 

post-146293-1218188259_thumb.jpg

 

-Turin_Turambar- Hvordan går det med flygerutdannelsen? Jeg så et avisoppslag hvor man fikk se en av flygerne som kom gjennom og "vant" en f-16 tur for beste elev i sitt kull relativt nylig. Regner med at alle flygerne er valgt nå.

Endret av TGL
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Andre gangen jeg prøver å svare her, sist forsvant alt jeg skrev somehow...

 

Jeg tror du har litt feil angående det at noen her har noe imot seilfly, her er vi åpne for alt som har med fly å gjøre, også seilfly, trenger vel ikke ha noen motor for å fly? Synes faktisk det virker ganske gøy med seilfly, selv skulle jeg egentlig vært oppe å flydd seilfly i sommer, men det ble desverre ikke noe av :( Men du kan jo kanskje fortelle litt mer om seilfly, litt om hvordan det funker osv? Har du bilder hadde det vært fantastisk om du delte med oss ;)

 

Foresten så lurer jeg på om det er noen som driver med fallskjermhopping? Jeg skulle også egentlig gjort det i sommer, men har ikke fått gjort det enda, da min hoppkamerat var sporløst forsvunnet. Men har planer om å få gjort det på 18-års dagen min førstkommende Tirsdag :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lenge siden sist folkens!

 

Nå er det ikke lenge til jeg bestiller ny PC, og regner da med at jeg anskaffer meg FSX rundt juletider:) Så får jeg mest sannsynlig noe penger igjen på skatten på nyåret, slik at jeg kan kjøpe ordentlig "ratt" og throttle (tenker da slikt ratt som står i Boeing 737 osv, altså større fly). Fra før har jeg en joystick som fungerer bra som jagerfly-stikke.

 

Har ikke hatt så mange fly-opplevelser i sommer! Dessverre... Et par F-16 har jeg sett, både her i Norge, og på grensen til Tyskland (fra Danmark). Ellers ikke noe særlig til opplevelser.

 

Personlig har jeg kommet i et lite "delikat" dillemma, om du kan kalle det det... Jeg har veldig lyst til å begynne med noe som kalles "milsim", som er airsoft (softgun) med "rollespill", det vil si at man følger virkelige militære prosedyrer og taktikker, som får det så realistisk som mulig. Det er ganske kraftige softgun-våpen, og alle bruker autentiske militærklær. Så dillemmaet omfatter at jeg ikke vet hva jeg skal bruke penger på; Flight-Sim utstyr, eller MilSim-utstyr.

 

Er typisk slikt med meg:P Masse jeg har lyst på, men økonomien setter grenser!

Lenke til kommentar
Er typisk slikt med meg:P Masse jeg har lyst på, men økonomien setter grenser!

 

Hei igjen! :) Personlig tror jeg at du bør gå for flyvning ;) Greit nok at airsoft/paintball og lignende er gøy, men da er du avhengige av andre og det skal passe for alle osv, setter litt grenser på hvor ofte du kan holde på med det. (Erfart dette selv med paintball) Gaming kan du gjøre når det passer deg! Desverre som du sier, "Masse en har lyst på, men økonomien setter grenser!"

 

Mitt råd ;) ditt valg!

Lenke til kommentar
Lock-on woah! Det virket enormt tøft håper bare det ikke koster en formue, får argumentere med at det er en god investering :innocent:

 

post-146293-1218188259_thumb.jpg

 

-Turin_Turambar- Hvordan går det med flygerutdannelsen? Jeg så et avisoppslag hvor man fikk se en av flygerne som kom gjennom og "vant" en f-16 tur for beste elev i sitt kull relativt nylig. Regner med at alle flygerne er valgt nå.

Beklager sent svar, har vært så som så med internett her...

Går på Luftkrigsskolen nå, for offisersutdanning. Drar til USA for flygerutdanning til sommeren. Om det var Øyene lokalavis du referer til, så var det visst meg. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Beklager sent svar, har vært så som så med internett her...

Går på Luftkrigsskolen nå, for offisersutdanning. Drar til USA for flygerutdanning til sommeren. Om det var Øyene lokalavis du referer til, så var det visst meg. :whistle:

 

Dødskult! Gratulerer!! Du kan herved kalle deg mitt store idol ;)

 

Jeg sliter desverre litt med skolen for tiden, får håpe det bedrer seg utover høsten. Men har ikke gitt opp håpet enda. Foresten dersom jeg ønsker meg inn i luftforsvaret, er det nå jeg skal søke? går i 3. gym nå, med andre ord går jeg ut som russ 09. :hmm:

Lenke til kommentar
Beklager sent svar, har vært så som så med internett her...

Går på Luftkrigsskolen nå, for offisersutdanning. Drar til USA for flygerutdanning til sommeren. Om det var Øyene lokalavis du referer til, så var det visst meg. :whistle:

 

Dødskult! Gratulerer!! Du kan herved kalle deg mitt store idol ;)

 

Jeg sliter desverre litt med skolen for tiden, får håpe det bedrer seg utover høsten. Men har ikke gitt opp håpet enda. Foresten dersom jeg ønsker meg inn i luftforsvaret, er det nå jeg skal søke? går i 3. gym nå, med andre ord går jeg ut som russ 09. :hmm:

 

Samme her;) Jeg er også russ 09. Solaruss! Så min russetid oppleves i Stavanger-området:P

 

Tenkte jeg skulle skaffe meg et gammelt, billig (russ)isk jagerfly som jeg skal male rødt, og bruke til russe-jager. Ingen ting sier "Chickelake, Chickelake!" som en heftig fly-by! :p haha ... Neida du:P Fantasiene er mye tøffere oppe i hodet mitt enn de er på diskusjon.no :!:

Lenke til kommentar
Beklager sent svar, har vært så som så med internett her...

Går på Luftkrigsskolen nå, for offisersutdanning. Drar til USA for flygerutdanning til sommeren. Om det var Øyene lokalavis du referer til, så var det visst meg. :whistle:

 

Dødskult! Gratulerer!! Du kan herved kalle deg mitt store idol ;)

 

Jeg sliter desverre litt med skolen for tiden, får håpe det bedrer seg utover høsten. Men har ikke gitt opp håpet enda. Foresten dersom jeg ønsker meg inn i luftforsvaret, er det nå jeg skal søke? går i 3. gym nå, med andre ord går jeg ut som russ 09. :hmm:

Takker, takker. ;)

 

Om du tenker å prøve med en gang er søknadsfristen for neste opptak 1. desember.

For de med interesse for Flyskolen kan jeg anbefale å se 71 grader nord når de kommer til Bardufoss-området. ;)

Lenke til kommentar
Beklager sent svar, har vært så som så med internett her...

Går på Luftkrigsskolen nå, for offisersutdanning. Drar til USA for flygerutdanning til sommeren. Om det var Øyene lokalavis du referer til, så var det visst meg. :whistle:

 

Dødskult! Gratulerer!! Du kan herved kalle deg mitt store idol ;)

 

Jeg sliter desverre litt med skolen for tiden, får håpe det bedrer seg utover høsten. Men har ikke gitt opp håpet enda. Foresten dersom jeg ønsker meg inn i luftforsvaret, er det nå jeg skal søke? går i 3. gym nå, med andre ord går jeg ut som russ 09. :hmm:

Takker, takker. ;)

 

Om du tenker å prøve med en gang er søknadsfristen for neste opptak 1. desember.

For de med interesse for Flyskolen kan jeg anbefale å se 71 grader nord når de kommer til Bardufoss-området. ;)

 

Turin_Turambar, hvordan er det med muligheter for å bli flermotors-pilot? Er dette like vanskelig som jagerpilot?

Jeg er ikke så sterk i matte, men med litt motivasjon som jo flyvning er, kunne jeg tatt matte påbygg under f.eks førstegangstjenesten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

JSF X-35 eller JAS-39 Gripen?

 

Javel folkens. Jeg har spurt før, men spør igjen for å lage litt liv på tråden igjen. Hvilket fly ønsker dere å se med

norske dekaler? JSF X-35 eller JAS-39 Gripen? Personlig har jeg lagt min elsk på JAS-39 Gripen, som har en utrolig flott fremtredelse, samtidig som det er et fly mer egnet for norske forhold. Det er jo snakk om at dersom forsvaret går for JSF, vil dette uansett ikke være hover-modellen, altså kan ikke flyet ta av og lande vertikalt.

En JAS-39 Gripen derimot er designet for å være god manøvrerbar, samtidig som at det ville skapt et industrielt samarbeid mellom Sverige og Norge.

 

Norge kommer sannsynligvis aldri til å ha krig på egen jord igjen, hvertfall ikke mens disse flytypene fremdeles er aktuelle, og NATO-alliansen vedvarer. Norge er ikke en nasjon som opererer så aggressivt i utlandet, heller defensivt og fredsbevarende. Vi har ikke behov for et ultimatum av et jagerfly, som legger landsbyer øde og som koster kanskje dobbelt så mye som et jagerfly fra "Söta bror".

 

Jeg legger ved to videosnutter for å vise frem de flytypene det for tidspunktet står mellom:

 

 

X35 Joint Strike Fighter (dårlig video, men eneste relevante jeg kunne finne)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Selv er eg totalt uvitende om de to jagerflyene.

Men folk snakker jo om at visst vi velger ditt og datt, så blir båndene mye sterkere og bla bla bla.

Har det egentlig noe å si? Både USA og Sverige er så vidt eg veit med i NATO? Så syns heller Norge skal velge fly utifra ka som faktisk egner seg best for oss visst vi skulle bli nødt til å beskytte oss.

Men må si, syns JSF X-35 ser mye tøffere ut :tease: Skal ikkje uttale meg om ka som er best, for det har eg ikkje peiling på.

 

Har for tiden sluttet å spille Flight Simulator X faktisk, fordi det bare krasjet og krasjet på pcen. Reinstallert flere ganger, og prøvd å finne problemet. Men finner ikkje ut av det.

Så nå har eg begynt med Flight Simulator 2004, og skaffa meg et tonn med addons så det skal se noge lunde like bra ut som FSX, selv om det ikkje blir på langt nær like bra.

Å fly VFR, er iallefall helt uaktuelt med tanke på kor kjedelig omgivelsene er i FS2004. Så blir mest IFR med digre fly høyt oppe der en ikkje ser så masse på bakken.

 

Har forresten også kjøpt meg et nytt RC-fly, denne gang et fuelfly. Men posten har ikkje klart å flytte på pakken siden Torsdag, så veit ikkje når eg får det.

Bilde av flyet eg har kjøpt:

post-97590-1223217988_thumb.jpg

Vingespenn på 162 cm. Syns det var en ganske bra størrelse :D

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

Det er tydelig at med en så åpen tråd som denne, er det vanskelig å ha en jevn flyt over aktiviteten. Det kommer derfor til å bli en "sovende" tråd, men som jeg håper kan overleve. Jeg håper altså at vi i det minste klarer å holde en viss aktivitet, slik at ingen moderatorer eventuelt stenger tråden. Tråden er jo et nyttig verktøy for oss om interesserer oss i flyvning, og hvor folk som ikke vet så mye om temaet, kan spørre de av og som har et brennende engasjement for temaet, og derfor en del kunnskap.

 

Ikke glem ut tråden vår! Link gjerne til den på andre nettsteder dere synes passer sammen med tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...