Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!


Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahahha Airbus Beluga så jo ut som et "brain plane" :p Men jeg liker ikke alle store fly, mest liker jeg fly som F-14/16/22, B1-Lancer, B2-Spirit, Mustang P-51, Spitfire og noen fler. men det er litt stil over fly som B-52 osv. tenk å manøvrere det flyet inn for landing, ååå! helrt rått tenker jeg :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Dagens høydepunkt(sommerens?) skjedde nettop.

Var ute med ei jente på tivoli nettop( :thumbup: ) her i Førde, og som om at ikkje det var godt nok, så hørte vi et enormt brak.

Eg ante med en gang ka dette var, og såg opp. Rett over oss, var det 2 F16, var riktignok ganske høyt oppe, men kjente det lett igjen.

Fikk bare med meg når det ene flyet brukte flare, mulig begge gjorde det. Men et virkelig moro/spennende høydepunkt var det definitivt.

Tror aldri eg har sett F16 fly over Førde før.

Lenke til kommentar
Dagens høydepunkt(sommerens?) skjedde nettop.

Var ute med ei jente på tivoli nettop( :thumbup: ) her i Førde, og som om at ikkje det var godt nok, så hørte vi et enormt brak.

Eg ante med en gang ka dette var, og såg opp. Rett over oss, var det 2 F16, var riktignok ganske høyt oppe, men kjente det lett igjen.

Fikk bare med meg når det ene flyet brukte flare, mulig begge gjorde det. Men et virkelig moro/spennende høydepunkt var det definitivt.

Tror aldri eg har sett F16 fly over Førde før.

 

Jeg synes nesten F-16 begynner å bli litt irriterende. Jeg bor ved Sola Lufthavn, og her svermer dem rundt ganske ofte. Okey, irriterende var vel å ta litt hardt i? F-16 er et fantastisk fly, både lyd- og utseendemessig.

Lenke til kommentar

Noen som er glad i combat flight simulators?

 

Microsoft er i utviklingsstadiet av sitt nye praktbarn, Microsoft Combat Flight Simulator 4.

Ifølge ryktene har Microsoft denne gang forlatt 2. verdenskrig, og trapper opp til den kalde krigen.

Krigen det da legges størst vekt på er naturligvis Vietnam-krigen. Ingen vet om Microsoft legger til en fiktiv

krig, som f.eks russere vs. amerikanerne - War of the Superpowers.

 

Jeg skal snart kjøpe meg en ny pc, en gang i september. Jeg kommer garantert til å skaffe meg denne simulatoren.

 

Dersom det er andre der ute som skal kjøpe det, hadde det vært kult å lagd vår egen "skvadron", på samme måte som andre spill har "klaner". At vi holder kontakten oss i mellom ved bruk av f.eks ventrilo og dette forumet!

 

Bare et forslag, dersom det er noen interesserte! Hvor langt inn i fremtiden dette spillet er, er det få som vet.

Det er vel bare dem som jobber med spillet som faktisk vet noe.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Blir gjerne med på alt innen simulatorflyging.

Blir Combat Simulator 4 bra, skaffer eg det, så da er eg nok med på det meste.

 

Om noen vil fly med meg i FSX, bare ta kontakt!

Lenke til kommentar

Liker ideen! Jeg befinner meg for øyeblikket i et mentalt problem hvor jeg står mellom å kjøpe F-16 stikke med throttle og pedaler til PC, paintballutstyr, eller stereoannlegg til vannskooteren min. (F-16 stikken burde jo være det klare valget, men det spørs jo hvor ofte jeg gidder å sitte foran pc'n) Hjelper vel neppe å spørre om forslag her ettersom alle vil velge F-16 stikken :p

 

Link til F-16 stikken: http://www.gamer.no/artikler/thrustmaster_hotas_cougar/3174

Lenke til kommentar
Liker ideen! Jeg befinner meg for øyeblikket i et mentalt problem hvor jeg står mellom å kjøpe F-16 stikke med throttle og pedaler til PC, paintballutstyr, eller stereoannlegg til vannskooteren min. (F-16 stikken burde jo være det klare valget, men det spørs jo hvor ofte jeg gidder å sitte foran pc'n) Hjelper vel neppe å spørre om forslag her ettersom alle vil velge F-16 stikken :p

 

Link til F-16 stikken: http://www.gamer.no/artikler/thrustmaster_hotas_cougar/3174

 

Faktisk, tror jeg at jeg ville gått for en billigere stikke til PC, og heller gått for Paintball-utstyr. Ingenting er så spennende som paintball (Selv om jeg ikke har erfart hvordan det er med "wargames" i forsvaret:P)

Lenke til kommentar

Hei. Gidder dere å ta en titt på en kortsnutt jeg filmet under Sola Airshow 2007?

 

Har dere Youtube account, kan dere også skrive en rosende comment:P hehe

 

Se filmen hos Youtube

 

Beklager den trøblete lyden midt inni der. Det var rett og slett jet-motorene som hadde en alt for stor lydfrekvens for mikrofonen på kameraet mitt:)

Endret av galexon
Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Fin film, selv om musikken ikkje falt i smak.

Syns også du egentlig kunne droppa lyden fra flyene, da man hører fint lite av den.

Ellers en kjempefilm :wee:

 

Har nettop kjøpt meg et addonfly til FSX, Level-D sitt Boeing 767-300, kjempefly, men har et problem.

Så fort eg kommer over 20.000 fot, begynner farten eg har satt inn i autopilot å synke, helt til eg får stall og faller nedover ukontrollert.

Noen som veit grunnen til dette? Er det noe eg må stille på når eg kommer såpass høyt? Noe eg har glemt?

 

Ellers er det et av de beste addonflyene til FSX, til tross for den stive prisen(55$, ca 300,-) som eg anbefaler alle som spiller FSX!

Ikkje dreper det fps eller noe. Har også FMC, og nesten alt av knapper og systemer er der.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

@ galexon

 

Dette Ace Combat 6, er dette bra?

Prøvde demoen i går på 360, og såg for meg at dette kunne bli et relativt bra spill online på Live? Er det bra online?

Forsatt mange som spiller det online?

Ble du fort lei det?

Syns det virker ganske tøft, ikkje som en simulator, men som et flyarkade spill.

 

I så fall er det mulig at eg kjøper det, fant det for en grei pris i prisguiden.

Lenke til kommentar

Blir nok stikke uansett :) Kan vel ikke sammenlignes med en ekte stikke uansett siden den ikke er plassert inni et ekte fly, bare et hjemmesnekret skall av en copit :p Men det er feelingen som i hovedsak gjelder for meg, foreløpig.

 

Det finnes mange steder du kan laste ned ekstra fly til FSX (uten å betale for det) selv har jeg en lang liste, deriblant F-22, P-51 Mustang, Spitfire, SR-71, A-10, og en god haug til som jeg ikke husker i farten, så å si alle har det meste av knapper og texture i orden. F-22 er bare en ren fryd å fly med!! Tar av fra Flesland om natten i vintermørke med det grønne lyset fra HUD'en lysende i copiten for og så lande på Gardermoen 17 min senere, fremdeles i vintermørke. Utenom det fantastiske eksteriøret og interiøret har flyet fantastiske manøvreringsmuligheter.

 

(Det er fult lovlig å laste ned fly til FSX, ingen grunn til å banne posten)

Lenke til kommentar
@ galexon

 

Dette Ace Combat 6, er dette bra?

Prøvde demoen i går på 360, og såg for meg at dette kunne bli et relativt bra spill online på Live? Er det bra online?

Forsatt mange som spiller det online?

Ble du fort lei det?

Syns det virker ganske tøft, ikkje som en simulator, men som et flyarkade spill.

 

I så fall er det mulig at eg kjøper det, fant det for en grei pris i prisguiden.

 

Hei hiTmanhiT.

 

Ja det er ganske bra, både enspiller-historien og på Xbox LIVE.

Fikk ikke prøvd det så mye på Xbox LIVE, men det lille jeg fikk prøvd var ganske morsomt, selv om de andre på servern var nokså erfarne. Man føler seg nokså god når man flyr på enspiller-modus, men det er noe helt annet på Xbox LIVE. Dersom du bestemmer deg for å kjøpe dette, så kan vi fly sammen på Xbox LIVE? Slik jeg har forstått det er det Team-dogfights, altså kan vi fly sammen mot andre. Hadde vært artig?

 

Min Xbox LIVE GamerTag er: Galexon NORWAY

Lenke til kommentar
Fin film, selv om musikken ikkje falt i smak.

Syns også du egentlig kunne droppa lyden fra flyene, da man hører fint lite av den.

Ellers en kjempefilm :wee:

 

Den er motatt:P Det lydsporet passer bedre i den større videoen som dette klippet er hentet fra. Jeg tror jeg skal laste opp en annen versjon, hvor jeg fjerner all lyd, og legger heller til en mer behagelig bakgrunnsmusikk. Men når dette blir, vet jeg ikke enda.

 

Har nettop kjøpt meg et addonfly til FSX, Level-D sitt Boeing 767-300, kjempefly, men har et problem.

Så fort eg kommer over 20.000 fot, begynner farten eg har satt inn i autopilot å synke, helt til eg får stall og faller nedover ukontrollert.

Noen som veit grunnen til dette? Er det noe eg må stille på når eg kommer såpass høyt? Noe eg har glemt?

 

Ellers er det et av de beste addonflyene til FSX, til tross for den stive prisen(55$, ca 300,-) som eg anbefaler alle som spiller FSX!

Ikkje dreper det fps eller noe. Har også FMC, og nesten alt av knapper og systemer er der.

Lenke til kommentar
Blir nok stikke uansett :) Kan vel ikke sammenlignes med en ekte stikke uansett siden den ikke er plassert inni et ekte fly, bare et hjemmesnekret skall av en copit :p Men det er feelingen som i hovedsak gjelder for meg, foreløpig.

 

Det finnes mange steder du kan laste ned ekstra fly til FSX (uten å betale for det) selv har jeg en lang liste, deriblant F-22, P-51 Mustang, Spitfire, SR-71, A-10, og en god haug til som jeg ikke husker i farten, så å si alle har det meste av knapper og texture i orden. F-22 er bare en ren fryd å fly med!! Tar av fra Flesland om natten i vintermørke med det grønne lyset fra HUD'en lysende i copiten for og så lande på Gardermoen 17 min senere, fremdeles i vintermørke. Utenom det fantastiske eksteriøret og interiøret har flyet fantastiske manøvreringsmuligheter.

 

(Det er fult lovlig å laste ned fly til FSX, ingen grunn til å banne posten)

 

Jeg vet at det er lovlig å laste ned addon-fly til Flightsim, såfremt det er freeware da;) Det er ikke jeg som leker politi og kjefter på dere dersom dere skriver om slikt;) Jeg er bare redd for at en og annen moderator får lyst til å stenge tråden dersom h*n finner noe slikt.

 

Jeg har selv lastet ned så vanvittig mye freeware til FS04, men er langt fra fornøyd med alt av det. Noen av flyene var rett og slett latterlige, mens andre var veldig realistiske.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
@ galexon

 

Dette Ace Combat 6, er dette bra?

Prøvde demoen i går på 360, og såg for meg at dette kunne bli et relativt bra spill online på Live? Er det bra online?

Forsatt mange som spiller det online?

Ble du fort lei det?

Syns det virker ganske tøft, ikkje som en simulator, men som et flyarkade spill.

 

I så fall er det mulig at eg kjøper det, fant det for en grei pris i prisguiden.

 

Hei hiTmanhiT.

 

Ja det er ganske bra, både enspiller-historien og på Xbox LIVE.

Fikk ikke prøvd det så mye på Xbox LIVE, men det lille jeg fikk prøvd var ganske morsomt, selv om de andre på servern var nokså erfarne. Man føler seg nokså god når man flyr på enspiller-modus, men det er noe helt annet på Xbox LIVE. Dersom du bestemmer deg for å kjøpe dette, så kan vi fly sammen på Xbox LIVE? Slik jeg har forstått det er det Team-dogfights, altså kan vi fly sammen mot andre. Hadde vært artig?

 

Min Xbox LIVE GamerTag er: Galexon NORWAY

 

Ja, sjangsen er relativt stor for at eg kjøper det, spesielt med tanke på team-dogfights.

Kjøper det nok til uka, spillt gjennom demoen gang på gang, ganske artig. Men tenker det er artigere på Live.

 

Så kjøper eg det er eg definitift med på Team-dogfigths, gamertaget mitt er: hiTmanhiT

 

EDIT: Friend request sendt.

 

EDIT2: Kjøpte også spillet i dag, forventer å få det de nærmeste dagene :D Fikk det til 369,- totalt, var gratis frakt hos CDON i dag.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...