ArdulanZe Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg har akkurat innvistert i et nytt skjermkort. Radeon 9500 128mb. Problemet er at jeg ikke får starte PCèn med dette kortet installert. Har prøvd det samme kortet i to andre PCèr og der fungerer det helt fint, så da går jeg å lurer på om det er hovedkortet mitt det er noe galt med. Synes det egentlig virker veldig usannsynlig med tanke på at alle andre skjerkort jeg har brukt før har funka som bare det. Noen her som vet om det er noen innstillinger i BIOS eller på selve hovedkortet som må til for å få Radeon til å virke ?!?!??? Jeg skjønner bare ikke hva det kan være, og blir så veldig frustrert av slike ulogiske og latterlige problemer og jeg er ikke den eneste med dette problemet har jeg funnet ut. Mye tull med ATI radeonkort har jeg fått inntrykk av...ikke bra. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hvilke andre kort har du hadd i fra før? geforce greier ja? Du får prøve reinnstallering av PC'n...er jo så morsomt å legge inn windows og alt det derre passer på en slapp søndag hehe Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Det er nok med et utropstegn! men som izex sier. reinstallering av OS kan nok hjelpe det... hvilket OS kjører du?? Lenke til kommentar
ArdulanZe Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Det er ikke så lett å reinnstallere OS når ikke dataen vil starte i det hele tatt med radeonkortet i. Det eneste som skjer er at jeg ser viftene rører så vidt på seg med en gang jeg har trykka på powerknappen, og så er alt dødt etter det. Kan jo sette inn mitt gamle geforce 3 ti200 og insallere et OS på nytt, men hvorfor skulle det hjelpe egentlig ?. Jeg kjører windows2000 :o Lenke til kommentar
ArdulanZe Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Ingen harddisker eller noe starter. Dette skjer bare når den strømkabelen til skjermkortet sitter i da. Når den ikke sitter i så starter dataen, men da får jeg så klart melding på skjermen om at den kabelen ikke sitter i. Har prøvd med en annen strømforsyning + i to andre maskiner. Det hjalp ikke noe å koble en ny strømforsyning til mitt hovedkort. Akkurat samme feilen. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Prøvd å oppdatere bios? Kan være at det kan hjelpe...Var det forresten ikke noe tull med 4x/8x AGP på radeon kortene? Du kan prøve å endre på den verdien i BIOS... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Du sier at du har prøvd å koble til en ny strømforsyning, men du sier ikke noe om hvor stor denne var, eller hvor stor den du hadde var. Hva skjer om du kobler fra alt unødvendig(hd, cddvd spillerbrenner PCI lydkort, nettverkskort o.l) og så prøver å starte opp? Vil tro at det er PSU en når du klarer å starte opp med den ledningen frakoblett. Lenke til kommentar
ArdulanZe Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Jepp, jeg har oppdatert bios uten at det hjalp. Hovedkortet mitt støtter ikke 8xAGP men kortet skal da virke likevel. For jeg kjenner mange som kjører dette kortet på 4xAGP. Min strømforsyning er på 300W...noe som burde holde. I de to maskinene jeg prøvde dette radeon kortet på så brukte vi en dårligere strømforsyning. Så tror ikke det er den det er noe i veien med. Har også prøvd å koble fra alt...og bare koble til skjerkortet...men fikk akkurat samme resultat. Skjønner ingen ting her jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå