Audere Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) For noen år siden gikk det et hypnoseprogram på norsk TV. Vanlige mennesker ble hypnotisert og gjorde masse rare ting før de ble vekket fra hypnosen igjen. De hevdet at de ikke husket noenting av det som skjedde. Er slik hypnose mulig, eller er det bare juks? Endret 3. mars 2008 av Audere Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Såvidt jeg vet er det fullt mulig, med noen abere. Les for øvrig Wikipedia. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Det ble testet på Mythbusters en gang. De skulle få en av folka til å får latterkrampe når de sa et bestemt ord, og det tror jeg de klarte Men så skulle de prøve å hypnotisere samme fyren til å tegne hjerter på yndlingsroboten sin, noe han aldri ville ha gjort. Det klarte de aldri. Jeg tror de konkluderte med at man ikke kunne hypnotisere noen til å gjøre noe de ikke ville selv. Men hypnose funker for å få bedre hukommelse, underbevisstheten vet mer enn man skulle tro. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hypnose, mesmerisme eller gjøre et uslettelig inntrykk er mulig på de fleste. Søk f.eks på YouTube: Derren Brown. Eneste aberet med dette er om man er i stand til å merke når makten brukes selvisk? Som sagt all makt korrumperer.... Lenke til kommentar
Brainbaker Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tror mythbusters konkluderte med at du ikke kan hypnotiseres til å gjøre noe mot din egen vilje, og de fikk det også bekreftet av flere hypnotisører. Syntes også at tanken på å bli manipulert til å kunne gjøre noe som du ikke har noen kontroll på ved hjelp av noen ord og en klokke er ganske så usansynlig, og jeg tviler ikke på at de som blir hypnotisert på TV får en liten penge sum for skuespillet Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hypnose, mesmerisme eller gjøre et uslettelig inntrykk er mulig på de fleste. Søk f.eks på YouTube: Derren Brown. Eneste aberet med dette er om man er i stand til å merke når makten brukes selvisk? Som sagt all makt korrumperer.... Ikke alle er like mottagelig for hypnose. Hypnose er vel vitenskapelig bevist, men da snakker vi ikke om å gi personer skjulte kommandoer og lignende, heller hypnose for å få folk til å slappe av eller kanskje konsentrere seg ekstra godt. Når det kommer til Derren Brown, så tror jeg på det meste jeg har sett av han (skal dog sies at jeg ikke har sett så mye av han), men jeg vet at det er TV-program, så jeg er sikker på at noe er nok oppspinn, hvertfall deler av det, og mye annet er bare at de har prøvd mange ganger, helt til de finner personer som er lette å manipulere, som følge av at de er mottakelige for hypnose. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Var en veldig bra tråd her for lenge siden om hypnose. Søk på selvhypnose eller noe Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Mythbusters prøvde også en hypnosehjelm, lyder og et annet apparat.. blinkene lys eller noe.. Det funket så å si ikke.. Hyneman ville ikke ta av seg hatten eller ta seg på nasen.. det var noe sant han skulle gjøre. Hypnose tror jeg ikke noe på. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Vel, hypnose brukes i terapi daglig, og er ikke akkurat noe man tror på eller ikke. Når det gjelder underholdningshypnose er det noe annet. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du vet jo at du skal bli hyptnotisert, så når de utfører hypnosen, så kanskje du inbilder deg at du er hyptnotisert, så du oppfører deg rart Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ok... Les og lær: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnosis Jeg vet ikke hva dere har blitt fortalt, men hypnose funker fint. Det har sine begrensninger, men ellers er det en realitet. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Før i tiden gikk det an å gå på hypnosekurs, men dette tror jeg er ulovlig i dag. Det er kun yrkessfolk som får lære det. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Tror mythbusters konkluderte med at du ikke kan hypnotiseres til å gjøre noe mot din egen vilje, og de fikk det også bekreftet av flere hypnotisører. Syntes også at tanken på å bli manipulert til å kunne gjøre noe som du ikke har noen kontroll på ved hjelp av noen ord og en klokke er ganske så usansynlig, og jeg tviler ikke på at de som blir hypnotisert på TV får en liten penge sum for skuespillet Men samtidig klarte de å bruke hypnose for å få folkene til å huske mer Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvem var det som fant opp hypnose til å begynne med? Er det sånn, nei nå skal jeg bruke en pendel og svinge den foran noen og så får jeg dem til å gjøre som jeg vil! Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kjenner flere som har blitt hypnotisert til å slutte å røyke, og skryter av det. Men er også noen som har prøvd, men ikke fått resultat. Har hørt at de som ikke tror på det, ikke lar seg hypnotisere eller noe sånt.. Høres snålt ut, menmen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå