Vikingpus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei. Jeg har følgende scenario hjemme: Jeg har en Asus MW221U 22" LCD PC-skjerm som er koplet til en Belkin 3-port HDMI switch via DVI/HDMI kabel og deretter en DVI/HDMI kabel fra HDMI switchen til pcen. Jeg bruker HDMI switch p.g.a jeg har også en PS3 som jeg også bruker på denne skjermen. PS3 er koplet til med HDMI kabel fra konsoll og inn i switchen. Jeg har hatt denne switchen en periode nå da det enn så lenge var null problem å switche mellom PC og PS3. Men så har jeg formatert PC-en, og nå kommer ikke bildet tilbake av en eller annen grunn hvis jeg skifter kanal på HDMI switchen. Hvis pc er er avslått og jeg starter den opp igjen på den HDMI kanalen som PC-en står på så funker det igjen. Men hvis jeg da etter å ha sittet litt med PC-en og har f.eks Windows skrivebordet oppe, og vil spille litt PS3 så skifter jeg til den kanalen PS3 står på. Dette går smertefritt, men hvis f.eks jeg vil tilbake til PC-en så får jeg ikke noe bilde. Skifter jeg tilbake til PS3 kanalen så dukker bildet fra PS3 opp igjen. Jeg er altså da nødt til å restarte PC-en mens HDMI switcen står på kanalen PC-en er koplet til for å få noe bilde igjen. Altså null problemer med å switche mellom PC og PS3 før jeg formaterte. Skjermkortet på maskinen er et XFX 8800GTX 600M. Noen forslag på hva som kan være galt/hva jeg kan/må gjøre? All hjelp taes vel imot:D Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hei! Høres ut som Nvidia-driverne dine tuller med deg... For du har sikkert lagt inn ganske nye drivere når du reinstallerte PC-en? Jeg har 8800 Ultra og en gang før jul.. tror det var i november.. så fikk jeg problemer med å få bilde på monitoren igjen etter powersave... (dette kom etter installasjon av de nye driverne) Jeg vet dessverre ikke noen løsning.. Endret 3. mars 2008 av warmaster Lenke til kommentar
Vikingpus Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Ja, ifølge Nvidia så har jeg de seneste driverne installert, 169.21. Formaterte pcen i begynnelsen av februar. Er det mulig hvis jeg installerer noen eldre drivere at det kanskje vil fungere igjen inntil Nvidia lager noen nye drivere jeg kan teste? En ting som kan være kjekt å vite er at jeg kjører WinXP Pro hvis noen lurer. Endret 3. mars 2008 av Vikingus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå