Gå til innhold

sprengt ny strømforsyning

Anbefalte innlegg

fy f*** for noe dritt jeg måtte seff klikke den lille greien ned til 115 v og då smalt det noe jævlig og det var f*** ikke noe kult for den var helt ny. Tipper hele PC-en gikk til helvete er det ikke en stor sjanse for det?

grunnen til at jeg skrudde den ned var at jeg er dum som ett brød enkelt og greit, pluss at PC-en bare startet og så slo den seg av igjen når den sto på 230 v ka er grunnen til det då tror dere

fy f*** livet er kjipt ny 1,3 gig og greier men ikke f*** om gud eller ka f*** han heter lar meg ha det litt gøy nei fy ***** for ett kjipt liv

hilsen på randen av selvmord

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja får håpe det men ka er det som gjør at den slo seg av igjen når den sto på 230v. ka kan då være galt? det var jo så sinnsykt med ledninger

tror du jeg kan bruke en 230-250 watts på en 1,3 vist jeg ikke har noe annet enn hardisken og hovedkortet

Lenke til kommentar

den var på 350 watt nå er den null, jeg startet PC-en med en 230 eller noe sånt etterpå da hadde jeg ikke inni hardisken men det var bare et engangstilfelle starter ikke lenger no

det sto jo at det skulle være sånn bekyttelses dritt men jeg vet ikke om det gjelder i dette tilfellet

DET VAR DETTE JEG HADDE

ABIT KT7E

1.3 tbird

40gig ibm dekstar

256 orginal ram

+ en stygg 17" som jeg skammet meg stygt over

og til sist det beste

siluro GF3 Titanium 200

[ Denne Melding var redigert av: smartmuscle på 2002-01-09 20:28 ]

Lenke til kommentar

Hei

var ute for den samme f*** skapen sjøl for et par måneder siden... (var lille søstra mi som stilte på bryteren i det tilfellet) skiftet bare psu, det fungerte i vertfall hos meg. Prøv og skifte psu og se om det fungerer da.

Good luck!!!

[ Denne Melding var redigert av: pcboy på 2002-01-09 20:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:

tror du jeg kan bruke en 230-250 watts på en 1,3 vist jeg ikke har noe annet enn hardisken og hovedkortet

Jeg kjører min AMD 1.33 Ghz på en AOpen 235 Watts strømforsyning nå, og jeg har ikke hatt noen problemer foreløpig...

(Bortsett fra et bedritent GeForce 2MX kort som ikke helt vil samarbeide - har neppe noe med strømforsyninga å gjøre).

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Haha, minner meg om meg en gang...

Satt i klasserommet, med en pc som vi hadde fått lov av rektor til å stå der. Hadde hørt at den knappen "sprengte pc'en"

Jeg bestemte meg for å teste hva den egentlig gjorde. *POFF* sa det :wink:

Alle i klasserommet hørte smellet, bortsett fra vikaren vår =) FLAKS!

3 dager senere fant jeg ut hva jeg hadde gjort :sad: jaja...

Lenke til kommentar

Har jeg forstått deg rett, så er du betenkt med å skifte sikring i PSU`n din. Følgende råd: Skru opp PSU`n og se på dette bildet.

rotate.gif

Det er ingen hokus pokus å skifte denne.

Her har du sikringen du eventuelt må skifte. Bildet er fra et Enhance 200W PSU. Veldig viktig at du finner ut om det er Trege eller Raske sikringer. Flere vil sikkert le av den påstanden, men det er faktisk slik at sikringene er produsert for å ryke tvert, eller være noe mer seiglivet.

Det står alltid en bokstav eller fler foran sikringens verdi.

FF = Veldig rask, F=Rask, M=medium treg, T=Treg, TT= veldig treg.

Bruk ALDRI annen verdi på den nye sikringen, enn den typen som er angitt på printkortet, eller på selve sikringen.

PSU.jpg

Lykke til!rotate.gif

[ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-07-02 04:47 ]

Lenke til kommentar

kul den dassen **bip**

ska kansje kjøpe meg en sån :wink:

Windows is *NOT* a virus. Viruses *DO* something

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-07-02 12:02 ]

Lenke til kommentar

Sitat fra MicroPlex.no:

"Problemer med strømforsyningen

Prosessoren kalles ofte for PCens hjerne. Det er nærliggende å kalle strømforsyningen PCens hjerte - det er fra denne strømmen "pumpes" ut til PCens forskjellige komponenter.

Dessverre er strømforsyningen også en av PCens mest undervurderte komponenter. Den gjennomsnittelige kjøper vet lite eller ingenting om strømforsyninger og kan derfor vanskelig stille krav til den. Dette vet også PC produsentene så strømforsyningene er en god kandidat når kostnadene skal kuttes - en hundrelapp pr. PC blir mye penger når årsproduksjonen er flere millioner PCer. Den samme hundrelappen kan heller brukes til et modem (de får mange modem for en hundrelapp), software eller noe annet som PC produsentene vet virker langt mer sexy og tiltrekkende på kjøperene enn en strømforsyning.

En dårlig eller underdimensjonert strømforsyning kan forårsake mange problemer. Denne listen med PC problemer er ofte forårsaket av en dårlig strømforsyning.

Alt er dødt (strømforsyning er kaputt)

Problemer med å starte opp (mange mulige årsaker).

Disker og vifter spinner ikke (ingen +12V)

Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal)

Vilkårlig rebooting under bruk (mister Power-Good signal)

Vilkårlig "henging" under bruk (dårlig utspenning)

RAM feilmeldinger (hvis samme adresse er det trolig selve RAMen det er feil på).

Overoppheting (vifteproblemer).

Elektrisk støt ved berøring av kabinett (spenning ligger til ujordet chassis).

Enkleste og beste metode for å finne ut om det er strømforsyningen som forårsaker problemene er å prøve med en annen strømforsyning av god kvalitet. Det lønner seg sjeldent å reparere strømforsyinger, til det er timesprisene for høye og nye strømforsyinger for billige. Er det kun snakk om å bytte en sikring så kan det være verdt å prøve."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...