Elohim Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Bare for å ha det sagt så kommer ikke MGS 4 på XBOX 360, etter nøye tenking etter som BD sin dual-layer disk ikke hadde nokk plass, kjørte de opp en kopi for DVD som ble noe likt dette (Dette er bare noe tull ofc for de som ikke skjønte det) Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) In an exclusive interview with Hideo Kojima, the creator of Metal Gear Solid series, has made complains about 50GB BD not been sufficient. The Metal Gear Solid producer considers the Blu Ray disc too small and that they had to make compromises in order to put the game on the 50GB BD. According to Hideo, the programmers had to compress some parts in the game to save disc space. Kojima : I am not satisfied with the quality yet, however...there isn't enough space. Interviewer: Not enough space..on..Blu-ray..? Kojima: Yes.(laughs). Not enough space. KILDE Noe forteller meg at Metal gear Solid 4 er SVÆRT! Noe forteller meg at Metal Gear Solid 4 har ... late utviklere! Tipper koden er veldig lite effektiv, og lett kunne komprimeres til 10-20 GB, hadde de gida. Å klage på 50GB, når markedet frem til nyere tid alltid har måtte klare seg med det de kan stappe på en vanlig DVD, virker nesten barnslig. Hvis Kojima virkelig sa dette, var det nok for PR-ens skyld. "Spillet mitt er så stort og bra, at det får ikke plass på Blu-ray engang!" Endret 3. mars 2008 av Jakoozie Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Tipper koden er veldig lite effektiv, og lett kunne komprimeres til 10-20 GB, hadde de gida. Kode tar ikke stor plass. Det er teksturer, 3d-modeller, videosnutter og lyd som har noe å si i det store bildet. Tror nok problematikken er noe overdrevet, med mindre de har kolossale mengder med videosnutter (noe de forsåvidt pleier å ha). Så sier alltids noen "men, det er jo in-game motoren som brukes". Ja, det er det, men det er mange fordeler med å pre-rendre dem allikevel. For eksempel kan man rendre dem på en monstermaskin og oppnå langt høyere anti-aliasing o.l. enn din PS3 ville klart. Forskjellen ville vel uansett bare vært ting AV-entusiaster hadde brydd seg om (bittelitt lavere lydkvalitet, mer komprimert film). Endret 3. mars 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Dette var spikeren i kista for MGS4 tror jeg - en betydelig andel av PS3-eierne har jo et alvorlig handikap som gjør at de ikke klarer eller er villige til å skifte disc etter noen timers spilling. Dette er noe de er ekstremt opptatt av og trekker frem i diskusjon etter diskusjon. Synd at et slikt spill skulle få en sånn skjebne. Det kunne vært et rimelig bra spill hvis man unngikk å måtte bytte disc... Tør og vedde en tier på at MGS4 kommer på en disc Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Vi får se når spillet kommer. Om Metal Gear Solid 4 tar hele 50GB. Da tror jeg Blu-ray kom litt for tidlig. Slik at de ikke lærte seg å komprimere bedre. Birger Utrolig hvor lite peiling folk egentlig har. Greit nok at soundtracket sikkert er i 7.1 PCM lyd og tar mange mange GB, men hvorfor i svarte tror dere at de ikke komprimerer like mye som andre utviklere gjør i andre spill? Ps3 er begrenset av minnet, som er like stort som xbox 360 sitt, samt overføringshastigheten av blu-ray driven. Da sier det seg selv at de to tingene som tar mest minne, nemlig teksturer og lyder må komprimeres for å få plass i minnet. Selvfølgelig er dette tildels hyping. Men samtidig så tror jeg at Kojima er glad for plassen han har tilgjengelig. Og til slutt, så er denne quoten sikkert ett år gammel, og vi har allerede hatt en tråd angående dette. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) No er det vel slik at MGS serien alltid har stort sett kjørt mellomsekvenser in-engine? Med noen få unntak her og der. Syns forøvrig koreograsfien og utførelsen av disse er heilt rått! PR-jobbo eller ei, eg ser frem til spillet og har muligheten til å spille når det kommer. Det holder for meg. Endret 3. mars 2008 av Mala Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Tipper koden er veldig lite effektiv, og lett kunne komprimeres til 10-20 GB, hadde de gida. Kode tar ikke stor plass. Det er teksturer, 3d-modeller, videosnutter og lyd som har noe å si i det store bildet. Ja, jeg har ikke peil på slikt. Poenget er at de helt sikkert kunne brukt mindre plass, tviler på at spillet er SÅ utrolig. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Morro å lese hvor lite folk egentlig har peiling på...hehe!! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Morro å lese hvor lite folk egentlig har peiling på...hehe!!Så kanskje du har lyst til og forklare oss da hvis du har så peiling selv ... smartass. Hvis det har seg sånn at spillet er tungt på Cutscenes så kan jeg skjønne det. Lost Odyssey brukte jo 4 DVD-er pga de enorme mengdene med Cutscenes. 4 DVD-er er 38 GB, så med mindre MGS har noe grossalt mye og fylle de 12GB med (som er nok plass for de aller fleste hele spill) så vil jeg kalle dette sløsing helt til jeg får noe annet bevist. Lenke til kommentar
McPersen Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 http://www.gamer.no/artikler/-_metal_gear_...r_blu-ray/49234 Han som skriver dette på Gamer.no teorisere om at det kan være at MGSOnline blir gitt på samme plate. Nå vet jeg ikke hvor mye ekstra plass dette tar på plata, men det er garantert at det eter opp en bit av "kaka". Lenke til kommentar
aMo Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Nå må vi ikke glemme at cutscenes blir mye brukt for å skjule loadetider da. Jeg ser heller på en cutscene mens neste del av spillet loades, enn å se på en skjerm der det står "loading" i en halvtime (som det ofte føles som). Og det er ikke sikkert ingame-engine funker like bra som cutscenes alltid dersom det er mye som skal loades. Kjipern med hakkende ingame cutscenes f.eks. Jeg har merka dette, spesielt i MGS-serien, at det er både ingame cutscenes og pre-rendered, tipper det har med hva, og hvor mye, som skal lastes in. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Om de har for lite plass med 50GiB har de tydeligvis tenkt å slå på stortromma med dette spillet men laget paukene for stor for trommen. Sier vel seg selv hvis de har fylt platen med CG cut scenes i 1080p så tar det sin vante plass og hvis de i tillegg skal ma MP delen med på den platen så blir det mye plass tatt opp. Om det stemmer at de har CG cut scenes eller ei vet jeg ikke men det er en grunn til at de aller fleste utviklere holder seg til in-engien cut scenes fremfor CG. Får se når Juni ankommer og spillet kommer ut om det er så fantastisk som det er spåd til å bli. Noe MGS fans har jeg aldri vært men liker å se utviklingen til de forskjellige konsollene. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 [sarkasme]Å nei! Og jeg som gledet meg til japansk voice-over![/sarkasme] Jaja, så lenge de ikke kutter noe viktig, så er jeg fornøyd i alle fall. Begynner som smått å glede meg nå, men er fortsatt litt usikker på hvor stort dette spillet egentlig blir. Håper det er utrolig mye vi enda ikke har sett, at det er i alle fall like stort som MGS3 (begynner å gå litt lei av spill jeg kan fullføre på en kveld/natt ), og jeg håper på gjensyn med flere legendariske steder fra tidligere i serien. (Kanskje tilogmed Zanzibar Land, Shadow Moses f.eks.?) Lenke til kommentar
Scary_Kiddo Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Morro å lese hvor lite folk egentlig har peiling på...hehe!!Så kanskje du har lyst til og forklare oss da hvis du har så peiling selv ... smartass. Hvis det har seg sånn at spillet er tungt på Cutscenes så kan jeg skjønne det. Lost Odyssey brukte jo 4 DVD-er pga de enorme mengdene med Cutscenes. 4 DVD-er er 38 GB, så med mindre MGS har noe grossalt mye og fylle de 12GB med (som er nok plass for de aller fleste hele spill) så vil jeg kalle dette sløsing helt til jeg får noe annet bevist. Ja Mgs har alltid hatt mye cutscenes, men det eneste de cutscenesa har gjort når det gjelder plass er LYD LYD LYD siden alle cutscenes i MGS alltid har vært rendret av selve grafikkmotoren og ikke av CGI\Video eller noe annet. Og til de som som klager og later som de vet hvor stort spillet er eller har sterke meninger om plassen som er brukt: ingen av dere har sett spillet for dere selv eller spilt det og ingen her vet hvor langt eller stort det er. så en videre diskusjon om de bruker plassen fornuftig eller noe annet kan man vente med til spillet er ute. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Gleder meg veldig til MGS4. Hideo Kojima er en legende. Lenke til kommentar
Paystation Home Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 OMG!!!!#%& To disker er ikke dødsfarlig.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 OMG!!!!#%& To disker er ikke dødsfarlig.... jo da selger jeg PS3`en min... Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hvor i all verden har folk det fra at det blir to disc'er?? Det blir jo selvfølgelig ikke det... Det blir én disc, men kun engelsk språk på EU og US utgaven, og kun japansk språk på JAP utgaven. Verre er det ikke. http://www.ps3fanboy.com/2008/02/29/metal-...l-voice-tracks/ Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Bryr meg ikke om hvor mangen disker det er, skal spille spillet uansett!! Lenke til kommentar
Paystation Home Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Bryr meg ikke om hvor mangen disker det er, skal spille spillet uansett!! Samme her ,men de hadde ikke trengt å kutte no hadde de hatt to discer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg