Gå til innhold

Maks clocking av min Q6600?

Anbefalte innlegg

Vel etter en fin start ved overclocking av min cpu bestemte jeg meg for å clocke den litt mer, før var den:

4fwf0z.jpg

nå:

19ph79.jpg

inne i bios står det maks clock 3,8 GHZ, noen som tror jeg kan komme hit på luft?

har thermaltake blueorb II forresten.

Endret av litanen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde sjekke hva load temp er på cores. Idle har egentlig ingen ting å si, da den først blir varm når den er under 100% load :)

Jeg selv vil tro du kanskje klarer å komme ditt, men hvorvidt du vil klare å holde det stabilt der er noe annet. Jeg selv vil tro at det vil bli for varmt med den frekvensen på luft.

Lenke til kommentar

Du kan bruke prime95 for å få alle cores til å kjøre på full load (100%).

Også vil jeg anbefale CoreTemp til å sjekke temp. Siden mange andre programmer bommer med noen grader.

Men siden du ikke har så mye erfaring med klokking, vil jeg kanskje søkt litt rundt på nettet og fått litt mer info. For etter hvert på høye frekvenser vil du måtte endre timings på minnet osv, for å få det stabilt.

Lenke til kommentar

De tempraturene hørtes noe lave ut på 3,5 GHZ med den kjøleren du sir du har. Har du ellers god gjennomluftning i kabinettet? Er de fakta så er du heldig.

Er du sikker på du brukte CORETEMP altså programmet som heter det?

Endret av anordne
Lenke til kommentar

gjør det da jeg kommer hjem:)

kjører prime95 med den da;)

poster her da jeg veit 100% sikkert hva tempen er

+ lokker vinduet så rommet mitt blir vanlig temperatur:P

Endret av litanen
Lenke til kommentar

Syntes at en runde OCCT på auto (30min) er mye mer praktisk enn prime95. Den skal tilsvare ca åtte timer med prime small FFT. Du har egentlig ganske mye å gå på med riktig kjøling.

Min Q6600 G0 kjører 4,005GHz 1,53v 24/7 med dårlig vannkjøling (første TT bigwater). Kan være lurt å besøke quad core oc tråden her på forumet. Der kan du finne en fin oversikt over hva folk har klart med en gitt stepping, kjøling og hk.

Edit: Blue Orb II er ikke kvalifisert som "riktig kjøling" hvis du har tenkt å gå forbi 3,6GHz.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Hvis du kjører Q6600 på 3.5 med TT Blue Orb II kan jeg garantere deg temperaturer opp på "rødfeltet", kjør Prime95 v 25.5/25.6 på small fft og bruke Coretemp.

All erfaring tilsier at TT Blue Orb II holder til maks rundt 3.2ghz med nogenlunde vettuge temperaturer til 24/7 bruk.

Lenke til kommentar

Vel har vinduet mitt åpend og pcen står under pulten som er ved vinduet, så det kommer hele tiden inn kald luft til pcen noen som gjør at den blir kaldere også, regner med jeg må klokke heeeftig ned på TG

Lenke til kommentar

Du bør absolutt skaffe deg en annen kjøler, Blue Orb II er en kjøler som er en grei erstatning for originalkjøleren, den er litt bedre, men ikke mye - den er flere lysår unna de kjølerene du trenger for stabil overklokk over 3.2ghz i normale romtemperaturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...