torstein89 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei.. Om jeg skal bytte til et komponentsett i bilen, MÅ jeg da bytte ut diskantene? Og bør jeg bruke delefilteret selv om jeg har forsterker? Mvh Torstein Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei.. Om jeg skal bytte til et komponentsett i bilen, MÅ jeg da bytte ut diskantene? Og bør jeg bruke delefilteret selv om jeg har forsterker? Mvh Torstein Bytte hvilke diskanter? Har du to/tre-veis fra før så er svaret ja. Delefilteret må brukes om du ikke har en firekanals forsterker med innebygd delefilter som kan stilles inn på en delefrekvens på rundt 3KHz høypass på to av kanalene, og tilsvarende frekvens lavpass på de to andre kanalene. Delefilteret som følger med sørger for at diskanten ikke spiller de lave frekvensene da dette kun vil skape forvrengning og etterhvert ødelagte diskanter. Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Hei.. Om jeg skal bytte til et komponentsett i bilen, MÅ jeg da bytte ut diskantene? Og bør jeg bruke delefilteret selv om jeg har forsterker? Mvh Torstein Bytte hvilke diskanter? Har du to/tre-veis fra før så er svaret ja. Delefilteret må brukes om du ikke har en firekanals forsterker med innebygd delefilter som kan stilles inn på en delefrekvens på rundt 3KHz høypass på to av kanalene, og tilsvarende frekvens lavpass på de to andre kanalene. Delefilteret som følger med sørger for at diskanten ikke spiller de lave frekvensene da dette kun vil skape forvrengning og etterhvert ødelagte diskanter. Bytte de som står standard i bilen (golf 4), vet ikke om de er 2 eller 3-veis. Har en 4 kanals forsterker, det er en:Amplifier Hvordan festes delefilteret btw? Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Ingen som vet om jeg kan bruke de som står der fra før av når jeg har ekstern forsterker? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ingen som vet om jeg kan bruke de som står der fra før av når jeg har ekstern forsterker? Hvis de låter greit er det ingenting i veien for å bruke de på en forsterker. Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Ingen som vet om jeg kan bruke de som står der fra før av når jeg har ekstern forsterker? Hvis de låter greit er det ingenting i veien for å bruke de på en forsterker. Men du ville uansett brukt delefilteret? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hvorfor vil du ikke bruke delefilteret? Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Hvorfor vil du ikke bruke delefilteret? Har ikke noe imot å bruke det, men er litt stress å bytte diskanten siden den er smeltet fast i diskantholderen i døren.. Men kan jo bruke delefilteret på diskanten jeg har idag, ikke sant? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvorfor vil du ikke bruke delefilteret? Har ikke noe imot å bruke det, men er litt stress å bytte diskanten siden den er smeltet fast i diskantholderen i døren.. Men kan jo bruke delefilteret på diskanten jeg har idag, ikke sant? Du HAR jo et komponentsett. Og det sitter helt sikkert et delefilter der fra før. Hvis det låter sånn nogenlunde skjønner jeg da ikke helt hva du surrer med. Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Hvorfor vil du ikke bruke delefilteret? Har ikke noe imot å bruke det, men er litt stress å bytte diskanten siden den er smeltet fast i diskantholderen i døren.. Men kan jo bruke delefilteret på diskanten jeg har idag, ikke sant? Du HAR jo et komponentsett. Og det sitter helt sikkert et delefilter der fra før. Hvis det låter sånn nogenlunde skjønner jeg da ikke helt hva du surrer med. Viste seg å ikke være så stress likevel, litt oppfinnsomhet og god fantasi løste saken;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå