Gå til innhold

Skal kjøpe meg Wii....

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en Wii, men jeg sitter her nå med noen spørsmål som kanskje dere kan hjelpe meg med.

1. Jeg skal ha meg Wii fordi jeg har lyst til å spille klassiske spill fra NES, SNES og Sega.

Da lurer jeg på om jeg kjøper konsolen må jeg bruke den kontrollen som føler med eller kan jeg kjøpe meg "Classic Controller" og BARE bruke den å legge bort den vifte greia ? liker bare ikke helt den du må vifte med hele tia selv om jeg vet at det er litt av moroa men jeg er litt mer retro type så kommer til å bare bruke den til klassisk spill....

2. Er det HDMI kontakt på den el er det Scart ?

3. Noen som vet om noen bra tilbud akkurat nå på Wii?

4. Hvor fort kommer det oppdateringer med NES, SNES spill..?

MVH

Thomas

Endret av ThomaZ86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du kobler classic kontrol til wiiremote kontrollen (den vifte kontrollen)så du må ha den vifte kontrollen

2.Nei, det er ikke HDMI, men det går sikkert å få en adapter til det.

3. https://prisguiden.no/product.php?productId=31928

4. Det er jeg ikke sikker på, men det er ganske mange spill der. Så tror det er ganske ofte de oppdater (sist jeg skjekka var det vell over 100 spill der).

veit ikke om du viste det, men du må ha wii poengkort for å laste ned nes, snes og alle de spillene, som du kjøper i en butikk som har wii spill.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en Wii, men jeg sitter her nå med noen spørsmål som kanskje dere kan hjelpe meg med.

1. Jeg skal ha meg Wii fordi jeg har lyst til å spille klassiske spill fra NES, SNES og Sega.

Da lurer jeg på om jeg kjøper konsolen må jeg bruke den kontrollen som føler med eller kan jeg kjøpe meg "Classic Controller" og BARE bruke den å legge bort den vifte greia ? liker bare ikke helt den du må vifte med hele tia selv om jeg vet at det er litt av moroa men jeg er litt mer retro type så kommer til å bare bruke den til klassisk spill....

2. Er det HDMI kontakt på den el er det Scart ?

3. Noen som vet om noen bra tilbud akkurat nå på Wii?

4. Hvor fort kommer det oppdateringer med NES, SNES spill..?

MVH

Thomas

1.

Til de klassiske spillene kan du bruke Classic-kontroll (kobles til fjernkontrollen, som forøvrig ikke brukes) eller Gamecube-kontroll. Det siste frarådes, da den pussige plassering av knapper gjør den ubrukelig i mange spill. På NES-spill kan man også bruke Wii-fjernkontrollen (holder den som en nes-kontroll) - dette fungerer helt greit.

På Wii-spill må man "vifte" med Wii-fjernkontrollen, men til sett bort fra spill som legger opp til at man skal være aktiv - typisk sportsspill - er det etter min mening like slitsomt som å bevege en datamus. Er bare en liten bevegelse med hånden som trengs stort sett.

2.

Det er ikke HDMI. Noe som er naturlig da Wii ikke viser HD. Grafikken er et stykke unna PS3 og 360. Scart utstyr følger med. For litt bedre bilde kan man kjøpe komponentkabel.

3.

Har sett det variere fra 2200-2600. Varierer veldig i alle butikker fra uke til uke. Best å ta en runde alle steder man vet om.

4.

Kommer noen få nye spill hver fredag.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...