pepter Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 lurte på om det går å smelle et peltier element på GPU-en og kjøle ned med aquarius2 vannkjøling? har bestilt et VapoChill kabinett så da har jeg et peltier element og vannkjølingsett til overs. peltiern er på 118w, Er dette lurt? :o Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Det skulle gå bra det, bare sørg for å ha på mye "Dielectrik grease" for det GF4 din kommer til å bli kald noe som skaper kondens. Vannblokka di bør også være like stor som peltier elementet. Lykke til! Njaal Lenke til kommentar
pepter Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Dielectrik grease? hvem selger det og hva er det. Hadde tengt meg å bruke silikon rundt for å hindre kondens. Mener jeg leste en plass et det er tingen Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Dielectrik grease? hvem selger det og hva er det.Hadde tengt meg å bruke silikon rundt for å hindre kondens. Mener jeg leste en plass et det er tingen Dielectrik grease? = Ikke ledende fett! Fettet holder unna vann/kondens. Jeg tror du kan bruke silikon også, men det er jeg ikke kjent med. Når man monterer CPU med peltier må du bruke slikt fett oppi sokkelen til prosessoren, og der går det ikke med silikon. Du får kjøpt det her Lenke til kommentar
pepter Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Takker for svar! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hmmm, Hvordan tenkte du på feste vannblokken? Så ut bare ut i fra bilder at det kan bli litt vrient -P- Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hmmm, Hvordan tenkte du på feste vannblokken? Så ut bare ut i fra bilder at det kan bli litt vrient -P- Han kan bruke Arctic Silver Thermal Adhesive Den det vil gi bedre resultater med vanlig kjølepasta, hvis han får montert det med skruer m.m. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 ja det tenkte jeg ikke helt på nei.. men det kan bli et H...... å ta ting fra hverandre igjen da hvis det er noe som går galt.. -P- Lenke til kommentar
pepter Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 skruer meg her lim meg der! ingen problem. Det fikser jeg, men det er en ting jeg har tengt på å det er kondens på oversiden av kortet. Mener jeg skall greie å fore godt nok rundt peltiern men så kom jeg til å tenke på kondens på oversiden hvist peltiern kjøler ned GPU en kraftig nok at det kan legge seg kondens på oversiden av kortet? hva tror dere. :o :-? Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 du kan legge inn et varme-element på oppsiden av kortet. Vapochill har noen varmeelement bak på hk for å hindre kondens. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 skruer meg her lim meg der! ingen problem. Det fikser jeg, men det er en ting jeg har tengt på å det er kondens på oversiden av kortet. Mener jeg skall greie å fore godt nok rundt peltiern men så kom jeg til å tenke på kondens på oversiden hvist peltiern kjøler ned GPU en kraftig nok at det kan legge seg kondens på oversiden av kortet? hva tror dere. :o :-? Brae ta litt sånn fett som jeg snakket om å ta det på baksiden rundt GPU, da går det bra! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Og kanskje litt neoprene oppå... Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Og kanskje litt neoprene oppå... Ja lurt det! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hmmm, høres ut som det skulle bli ganske så bra da ja... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå