uaktuelt Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har da bestilt oppkjøring, eller kjørelæreren min har. Jeg ble ganske overrasket da jeg fikk datoen, det er nemlig 2 måneder til!! Over 9 uker! Jeg har hørt at maksgrensen er på 3 uker. Er det noe jeg kan gjøre for å få oppkjøring før dette? Har jeg lov til å ta oppkjøring et annet sted? Dette er i Drammen det er så lang ventetid. Men til dere andre som ikke har bestilt, ventetiden er allerede i mai, det virker som om alle har bursdag nå på denne tiden siden alle foreldrene hadde seg i fellesferien, så vær tidlig med å bestille så du ikke må gå 2 måneder mer enn du trenger uten lappen som meg! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 helt vanlig dette. vet av folk som har ventet hele sommeren jeg vaer ute i god tid, og man slipper slikt. du kan kjoere opp andre steder, men husk at du maa leie bil og komme deg dit osv, saa nei, uten masse styr maa du kjoere opp der du er. Er du heldig kan det komme avbestillinger, men ellers er det bare aa vente. Ett par maaneder fra eller til er ikke saa viktig, det ordner seg uansett. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Det stemmer nok greit dette, en ventetid på halvannen og opptil tre måneder er langt ifra uvanlig, det er stor pågang for oppkjøringer. Mitt tips er at du ringer til trafikkstasjonen /sjekker internett (hvis du har referansenummeret ditt som du fikk da du la inn søknaden om førerkortet, hvis du gjorde dette elektronisk) daglig eller veldig ofte i tilfelle det kommer avbestillinger. Her i Stavanger kommer det hvert fall avbestillinger jevnlig, og da kan du få en oppkjøringsdato alt fra i morgen til om to uker. Men det krever da at du må få ordnet med kjøreskolen din at de har ledig bil den dagen og den tiden du eventuelt bestiller oppkjøring til. edit: leif Endret 2. mars 2008 av Hewitt Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg bestilte midt i juni, fikk oppkjøring 31. august. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 hadde en ukes ventetid jeg Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hør med steder litt utpå landet rundt om kring, jeg fikk oppkjøring på dagen (Tynset) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Når jeg kjørte opp i '03, så fikk jeg oppkjøring 4-5 dager etter jeg fylte år. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Nå er det endel år siden jeg tok lappen, men en yngre fetter av meg tok den sommeren 07. 2 ukers intensivkurs også skulle han ha oppkjøring i Bergen. Var vel litt over 2 måneders ventetid der, endte opp med at han bestilte oppkjøring på Voss, var vel rundt 2 uker å vente der, pluss at det gikk også veldig greit og han fikk lappen (Hadde en dobbeltime der oppe med en kjørelærer for å bli litt kjent og slik at han fikk låne bilen. Sensorer og alle der oppe virka veldig hyggelig). Har selv bare negative erfaringer med de i Bergen, synes de er alltid sinte og lite høffelig. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 er lang i drøbak også hadde vell 2 måneder men byttet men en annen på skolen sidne han ikke kunne fikk jeg den i steden Lenke til kommentar
zentage Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Mitt tips til deg er å ringe dem hver eneste dag å høre om de har fått inn noen avbestillinger. Jeg tok oppkjøringen min i Drammen for ca 1 år siden. Da var jeg så heldig å få time dagen etter at jeg bestilte Lenke til kommentar
uaktuelt Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Mitt tips til deg er å ringe dem hver eneste dag å høre om de har fått inn noen avbestillinger. Jeg tok oppkjøringen min i Drammen for ca 1 år siden. Da var jeg så heldig å få time dagen etter at jeg bestilte Ok, det skal jeg gjøre, men da må det passe for kjørelæreren også:S.. Men ringer jeg til veivesenet, eller biltilsynet?:S Eller er det samme bedriften? Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 jeg måtte også vente 2 mnd fra jeg bestilte oppkjøringa, er utrolig lang vente-tid... noe som er ganske surt om man styrker da. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Mitt tips til deg er å ringe dem hver eneste dag å høre om de har fått inn noen avbestillinger. Jeg tok oppkjøringen min i Drammen for ca 1 år siden. Da var jeg så heldig å få time dagen etter at jeg bestilte Ok, det skal jeg gjøre, men da må det passe for kjørelæreren også:S.. Men ringer jeg til veivesenet, eller biltilsynet?:S Eller er det samme bedriften? Du ringer til den trafikkstasjonen du skal ha oppkjøring hos. Finn nummeret til den på vegvesen.no. Jeg måtte egentlig vente til slutten av april når kjørelæreren bestilte time en gang i februar, men fulgte med på nett (noe du også kan gjøre hvis du har referansenr. ditt) og fikk en ledig oppkjøring en uke senere - og vips, lappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå