Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ta service selv, hvor handle deler?

Anbefalte innlegg

Hei, skal ta en enkel 15.000 (135.000 km) km service på min volvo v70.

Trenger som følger:

Olje+oljefilter, luftfilter, kupefilter, 4 stk tennplugger.

Man hvor har de best kavlitet/pris? Bor i nærheten av bergen og har tilgang til Bilxtra, biltema, meca, mekk, autodeler...mm

Takk for svar!

Endret av ryggemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filter og tennpluggene er vel det nesten samme greiene over alt, bortsett fra at du kan komme over en del jallamerker på tennpluggene og olja...

Jeg ville kjøpt filterene der det var billigst, olje ville jeg kjøpt noe fra et litt kjent merke med spesifikasjonene som bilien skal ha, og tenpluggene ville jeg kjøpt samme merke som er orginalt der det er billigst... (sikker NGK)

Men dette er meg da får sikker like god olje på feks biltema...

Lenke til kommentar
Filter og tennpluggene er vel det nesten samme greiene over alt, bortsett fra at du kan komme over en del jallamerker på tennpluggene og olja...

Jeg ville kjøpt filterene der det var billigst, olje ville jeg kjøpt noe fra et litt kjent merke med spesifikasjonene som bilien skal ha, og tenpluggene ville jeg kjøpt samme merke som er orginalt der det er billigst... (sikker NGK)

Men dette er meg da får sikker like god olje på feks biltema...

Biltema olje er absolutt ikke like god som f.eks castrol til 150,- kr litern, mot biltemas 4 liter kanne til 150,-

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke hva pris har noe med kvaliteten på oljen, noe annet er at folk er så dumme at de vil betale ekstra for oljen fordi de tror den er så mye bedre.

Jeg betaler kr. 99 pr. liter for Mobil1 sin 0w-40 supersyn olje, butikkpris ligger på rundt 189- 200 kr.

Det er vel egentlig ingen hemmelighet at Felleskjøpet selger Statoil olje til en meget bra pris.

Også oljelageret.no selger Fuchs oljer til meget bra priser. Også Fina sin olje er billig.

Ihvertfall ikke kjøpr Tecneco oljefilter, jeg opplevde at det rustet og malingen flakket av når jeg hadde det på Daewooen. Til og med Biltema hadde bedre kvalitet enn dette.

Selv kjøper jeg Mahle filter siden de er OEM leverandør til VAG.

Selv tror jeg alle de forhandlerene selger bra filter og deler.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg har brukt Tecneco oljefilter i mange år og aldri fått rust eller hatt problemer med dem, tvert imot de har vært bedre enn original filtere jeg har kjøpt på WAG som har vært Boch eller Man med kun 4 hull under og mye ventiltikking på kjøpet. Mahle filteret har 6 hull og leveres ikke originalt til min VW Passat nå, men Knect som nå er det samme som Mahle var original leverandør for noen år siden, og de var bedre. Men vet noen hvordan jeg skal få tak i Tecneco oljefilter nå, for Torshov Bilrekvisita har gått over til Fram enda disse er meget dårlige, og har gått i oppløsning med motorskader for flere da de har så dårlig konstruksjon! Det står også på internett om mange som har hatt problemer med motoren med Biltema oljefilter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...