Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke innstalert nye "ting" (mobil, digitalkamera, spill)

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke innstallert nye ting (mobil, digitalkamera, spill (originale)) på pcen min.

Jeg kommer gjennom innstallasjonsprosessen, men når jeg skal starte opp programmet låser programmet seg i oppstarten og ingenting skjer. Har prøvd å avinnstallere og innstallere på nytt, men det samme skjer. Det ser ut til at PC-en rett og slett ikke vil innstallere slike program, men har ingen problem med å innstallere feks Adaware - altså fra nett.

Hva kan jeg gjøre for at det jeg ønsker innstallere skal virke?

Har innstallert disse tingene på den bærbare PC-en, men det er ingen varig løsning siden den tillhører jobben. Da gikk alt uten problemer.

Endret av Tulla2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Er du logget på som administrator?

2. Hvilket OS bruker du?

3. Er det bra med plass på hdd'n?

4. Hvilke hardware består maskina av? (hovedkort, skjermkort etc.)

5. Har du lagt inn Java og Acrobat reader?

1) Har ikke flere kontoer - bare en bruker. Men har lagt inn programmer tidligere på denne måten.

2) bruker windows xp

3) Har ca 930MB ledig på den disken - kanskje jeg burde legge det på en annen harddisk?

4) Dette er jeg usikker på :blush::blush: hvordan finner jeg ut det?

5) Har både Java og Acrobat.

Hjelper disse opplysningene?

Lenke til kommentar
1. Er du logget på som administrator?

2. Hvilket OS bruker du?

3. Er det bra med plass på hdd'n?

4. Hvilke hardware består maskina av? (hovedkort, skjermkort etc.)

5. Har du lagt inn Java og Acrobat reader?

1) Har ikke flere kontoer - bare en bruker. Men har lagt inn programmer tidligere på denne måten.

2) bruker windows xp

3) Har ca 930MB ledig på den disken - kanskje jeg burde legge det på en annen harddisk?

Mulig det er problemet. 930MB ledig er i minste laget for windows. Ny disk er en god idé. :)

Hvis du sletter unødvendige filer og programmer, og i tillegg kjører vedlikehold (sletting av midlertidige internettfiler + defragmentering ), så kan du kanskje frigjøre plass nok til å innstallere.

4) Dette er jeg usikker på :blush::blush: hvordan finner jeg ut det?

Du kan registrer deg og laste ned et mye brukt program som finner "alt" i maskina EVEREST Ultimate Edition 4.20 Trial Velg norsk språk. Programmet slutter å virke etter 30 dager (trail)

Lenke til kommentar

Har to disker til (med mye ledig plass), men har til nå hatt alt av programmer på den ene (den som er nesten full).

Kan det rett og slett være så enkelt at jeg forøker å lagre nye programmer på en av de andre harddiskene?

Endret av Tulla2
Lenke til kommentar

Kan godt være, kommer an på - mange programmer kjører "stand alone", også spill. Men OBS! En lagerdisk med 2,0MB cache som spinner 5400rpm mot 16MB og 7200rpm gjør litt forskjell hvis hdd-ytelse er aktuelt i et program/spill.

Men hvorfor kjøre c:-stasjonen stappa full og uten vedlikehold, det vil uansett sinke ytelsen betydelig?

I winXP høyreklikk Lokal disk 'C:' i 'Min datamaskin'. Velg Egenskaper imenyen og Diskopprydding i fliken Generelt. Videre sett hake for alle bokser unntatt WebClient og fullfør.

Åpne deretter fliken Verktøy, knappen Defragmenter og fullfør.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...