Tørriss Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Heisann og god kveld til dere alle. Etter at den gode gamle "Hiper HPU-4S525, Silent 525W" strømforsyningen min tok kvelden i går ettermiddag har jeg vært litt usikker i jakten på en ny en. Jeg lurer egentlig om dere der ute har en strømforsyning dere kan anbefale av egne erfaringer eller som dere har hørt er bra. Strømforsyningen skal iallfall kunne kjøre: 2x CD/DVD stasjoner 1x Harddisk Radeon X1950 grafikkort: "HIS X1950 series requires a 6-pin standard graphic power supply connectiondirect from your PC's internal power supply for operation. A 450 watt power supply or greater with 30amps current on 12V rail is recommended to ensure normal system operation where a number of other internal devices are installed" Hadde en 525W fra før som nevnt tidligere, men vil gjerne strekke meg litt høyere opp til 550-600W-ish siden skjermkortet kan bli litt trøblete av og til og jeg vil forsikre meg at det ikke er strømforsyningen som er problemet. Takker for hjelp og forslag på forskudd Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 denne har jeg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339156 den kjører eg en e6850 cpu klokket til 3,8 ghz msi nx8800gt oc 512 mb skjermkort som og e klokket 4 gig med ram (klokket selvfølgelig hehe) en dvd brenner 2 stk 500 gig sata hdd og en haug med 120 mm kabinettvifter all klokkingen krever mer strøm enn default, men ingen problem med denne strømforsyningen. med blått neonlys i og for de som liker sånt.... så den kan eg anbefale på det sterkeste Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 denne har jeg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339156 den kjører eg en e6850 cpu klokket til 3,8 ghz msi nx8800gt oc 512 mb skjermkort som og e klokket 4 gig med ram (klokket selvfølgelig hehe) en dvd brenner 2 stk 500 gig sata hdd og en haug med 120 mm kabinettvifter all klokkingen krever mer strøm enn default, men ingen problem med denne strømforsyningen. med blått neonlys i og for de som liker sånt.... så den kan eg anbefale på det sterkeste Takker for tips! Har sittet og sett litt på den tidligere idag, men må si at de erfaringene til kundene som har skrivd der ikke akkurat er positive med tanke på støy Vil du påstå at støynivået er..helt jævlig? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 aner faktisk ikkje. har 4 stk 120 mm kabinettvifter som gjør sitt ifra seg så de overdøver nok den ja. men kan aldri tenke at den støyer helt forjævlig nei. det finnes noen der ute som e anti støy og sånn e det bare. eg e ikkje. Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Har fått noen tips om MIST PSU'er og, spesielt 600W versjonen. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...3&mcat=c345 Men igjen klager folk over høyt støynivå i bruker-erfaringene her på dette nettstedet, noen der ute som har samme inntrykket av den? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) bygde en pc for en kamerat. han hadde 450w cosair på følgene den "kan lastes med nesten 400w på 12v eller 130w på 3.3/5v men max kombinert er 450. hd3850 [email protected] p35 2x1gb@800mhz harddisk dvd-brenner selv har jeg chieftec 550 på nesten det samme. hd3850 [email protected] p35 2x1gb@800mhz harddisk 2xdvd-brenner. Endret 2. mars 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 aner faktisk ikkje. har 4 stk 120 mm kabinettvifter som gjør sitt ifra seg så de overdøver nok den ja. men kan aldri tenke at den støyer helt forjævlig nei. det finnes noen der ute som e anti støy og sånn e det bare. eg e ikkje. Takker for kjapt svar! Selv liker jeg at PCen ikke høres ut som en industristøvsuger, men lydløs trenger den absolutt ikke være Etter at den gamle utrolig bråkete PSU'en min tok kvelden igår heller jeg heller over mot noe litt mer lydløst Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 aner faktisk ikkje. har 4 stk 120 mm kabinettvifter som gjør sitt ifra seg så de overdøver nok den ja. men kan aldri tenke at den støyer helt forjævlig nei. det finnes noen der ute som e anti støy og sånn e det bare. eg e ikkje. Takker for kjapt svar! Selv liker jeg at PCen ikke høres ut som en industristøvsuger, men lydløs trenger den absolutt ikke være Etter at den gamle utrolig bråkete PSU'en min tok kvelden igår heller jeg heller over mot noe litt mer lydløst så absolutt ikkje en industristøvsuger hehe. kanskje denne artikkelen kan overbevise deg ang mist: http://www.dinside.com/php/art.php?id=212769&=katnav Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) aner faktisk ikkje. har 4 stk 120 mm kabinettvifter som gjør sitt ifra seg så de overdøver nok den ja. men kan aldri tenke at den støyer helt forjævlig nei. det finnes noen der ute som e anti støy og sånn e det bare. eg e ikkje. Takker for kjapt svar! Selv liker jeg at PCen ikke høres ut som en industristøvsuger, men lydløs trenger den absolutt ikke være Etter at den gamle utrolig bråkete PSU'en min tok kvelden igår heller jeg heller over mot noe litt mer lydløst så absolutt ikkje en industristøvsuger hehe. kanskje denne artikkelen kan overbevise deg ang mist: http://www.dinside.com/php/art.php?id=212769&=katnav Takker for info igjen Jeg er enda ikke helt overbevist av MIST enda. Virker merkelig at testerne får lydsvake PSU'er og lovpriser den mens brukerne klager over hvor mye den bråker. For øyeblikket har jeg fingeren på: https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices Den virker både pålitelig blant testere og brukere Endret 2. mars 2008 av tørriss Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Takker for feedback! Endte opp med å bestille sistmevnte PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå