jebinio Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg hasr kjøpt Asus P4G8X Deluxe, P4 2,4 og 1024 GB RAM(twinmos 3200), MSI Geforce4 TI 4200. 1. Jeg bruker ikke Raid(s-ata) - hvordan skal jeg disable den i oppstarten, slik at den ikke trenger å lastes inn, og når den er disablet, hvordan får jeg den tilbake? 2. Kan dere anbefale noen innstillinger(overklokking)? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Har Asus A7N8X Deluxe som også har S-ATA raid, det har en jumper på kortet for å Enable / Disable S-ATA vil tro P4 kortet har lignede jumper. Mulig eg i et ubevoktet øyeblikk når eg la inn drivere til kortet også la inn S-ATA raid, oppstarter tok lang tid - minutter.. og FSB ble satt ned til 100 fra 166, har XP2600/333. Hjalp ikkje å resette Bios med jumper. Satte jumperen for S-ATA til Disablet, formaterte og la inn XP og drivere på nytt, har siden fungert fint i 2 måneder, oppstart tar ca. 45 sekund. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Har kikket i manualen for P4G8X Deluxe kortet, det er jumperfritt, S-ATA blir styrt i Bios, se side 4-26 for "postene". Se bort fra det eg skreiv over om jumpere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå