Gå til innhold

Universitetet i agder

Anbefalte innlegg

Nå som det med stormskritt nærmer seg skolesøking og min fremtid forsegles for evig og alltid begynner jeg å føle et ganske hardt press på å gjøre det riktige valget; både av studium og studiested. Derfor tenkte jeg det ville være lurt å høre med mennesker som har litt erfaring og visdom om emnet.

Er det noen her som studerer på UiA? Hvordan har i så fall den opplevelsen vært for deg? Jeg kjenner nemlig ingen som studerer der, men det virker som et allright sted. Relativt nytt, relativt fin størrelse og flott lokalisert. Men hvordan er studiemiljøet der, vil det bli noe problem å være en ateist der nede? Det høres kanskje litt frekt ut, men man vil jo gjerne passe inn i studiemiljøet rundt seg, og kristiansand er jo kjent som et område med sterk kristelig innflytelse. Ikke noe vondt ment mot personlige kristne her, men jeg har sjelden gode erfaringer med relgionsdebatter på vorspiel:-P

Er det ellers noe annet, positivt eller negativt, man burde være forberedt på når man studerer ved UiA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studerer selv på UiA, og kan trygt si det er et bra studiemiljø. Lokalene er nye, og gode. Har ikke vært overalt på campus enda, har ikke hatt noe der å gjøre, men ut ifra den erfaring jeg har fra realfagsbygget og hovedbygget, kan jeg trygt si det er gode lokaler.

Kjente selv ingen som gikk der før, men studentmiljøet er veldig bra, og er null problem å få venner (noe som egentlig kan sies om alle studiesteder).

God bussforbindelse til kr.sand sentrum og sølandssenteret og dyreparken om det skulle være interessant.

Tror ikke det vil være noe problem å være ateist :p Er ikke selv ateist, men virker som de fleste som studerer innen mitt felt (biologi) er det.

Har dessverre ingen erfaring angående siviløkonom utdannelsen da jeg studerer biologi selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...