Laffuz Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Heisann Som sagt skal jeg snart ha ny pc, og nå har jeg funnet ut hva jeg skal ha. Har aldri bygget selv før, så jeg er usikker på om alle delene yter max sammen Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM x2 Brenner: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM CPU: Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Skjermkort: Gainward GeForce 8800GT 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 650+/1900Mhz+, "GS" Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's PSU: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL HovedKort: ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Og til slutt - Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) Alt dette sammen med: Logitech G5 Logitech G15 Logitech X-230 2.1 høyttalersett Og LG 22" LCD-skjerm sort (Denne har jeg fra før) Edit: Takker for svar (Vil alle delene passe sammen ?) -Laffuz- Endret 8. mars 2008 av Laffuz Lenke til kommentar
Massimas Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 joda de passr nok bra men jeg vet ikke om kabinettet er stort nok ... kan noen bekrefte det ? Lenke til kommentar
Roleren Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...B6-3666EBD4380B <3 Ta med 3x320 eller 750x2 I RAID 0 320 hvis diskplass ikke er viktig, og 750x2 hvis du driver en del med media Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 takker Setter pris på flere svar alså Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Men kabinettet lurer jeg mest på. Finnes det noen som har et gromt design, bra plass, og som ikke er alt for dyrt ? -Laffuz- Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 *BUMP* Vær så snill! Jeg er desperat! Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) *BUMP* Men kabinettet lurer jeg mest på. Finnes det noen som har et gromt design, bra plass, og som ikke er alt for dyrt ? Jeg har et Antec Nine Hundred kabinett, og jeg synes det har et bra design, har god kjøling og luftflyt eller hva det nå heter. Og det bråker ikke så veldig mye hvis du har 120mm viftene på medium eller low(200mm min bråker ikke på fullt).. Plassen er også veldig bra! Og det er ikke alt for dyrt heller, bare 998kr! Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085 Jeg får nå i allefall et par cm med klarering før 8800GT kortet mitt kommer borti den ene vifta som sitter på den øverste harddisk bay'en... Edit: Bildet på komplett er ikke så veldig bra synes jeg, så her får du en link til et par bilder jeg fant på google: http://img.tomshardware.com/de/2007/01/22/...ec-totalbig.jpg http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1056.jpg En av de bildene er av den eldre versjonen av Antec Nine Hundred, for den gamle var det noe problemer med... Men den nye er det ikke noe problemer med. Endret 5. mars 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Det kabinettet er jo rått Tror jeg skal gå for det! Men er det noe annet jeg bør endre på av de interne delene ? (evt. mus,tastatur osv.) Høytalere Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det kabinettet er jo rått Tror jeg skal gå for det! Men er det noe annet jeg bør endre på av de interne delene ? (evt. mus,tastatur osv.) Høytalere Tastaturet og musa er veldig bra(har det selv), så jeg tror ikke det er så mye vits og endre på.. Jeg hadde gått for en 600W PSU egentlig men den du har valgt er helt okey hvis du ikke skal oppgradere deler inni PC-en.. Hvis du skal ha SLI så kan du kjøpe deg en 700-850W Thermaltake PSU. Og de høytalerne er okei.. Men det kommer veldig mye luft ut av den kassa istedefor bass(har prøvd kameraten min sin) Og hvis du er en som har mye penger så kunne u ha lagt inn en 1000lapp til på Logitech G51: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341556 Jeg vet ikke helt åssen det interne lydkortet er på hovedkortet, så hvis du ikke er fornøyd med lyden så kan du slenge inn 700kr til på dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326406 ... Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Takk Mulig at jeg dropper høytalere nå, så kan jeg heller kjøpe det senere Men hva med Rammen ? Er det god nok kvalitet ? -Laffuz- Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk Mulig at jeg dropper høytalere nå, så kan jeg heller kjøpe det senere Men hva med Rammen ? Er det god nok kvalitet ? -Laffuz- Rammen er bra den!(vurderer om jeg skal kjøpe det selv, siden jeg bare har 5300 ram..) hovedkortet ditt har støtte for 8500 Ram også, men det er ikke så veldig vits og ha det hvis du ikke trenger så høye hastigheter, og spiller spill som Crysis og lignende, som suger veldig mye grafikk og minne.. Så du kan nok satse på den rammen du har valgt Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Takk Mulig at jeg dropper høytalere nå, så kan jeg heller kjøpe det senere Men hva med Rammen ? Er det god nok kvalitet ? -Laffuz- Rammen er bra den!(vurderer om jeg skal kjøpe det selv, siden jeg bare har 5300 ram..) hovedkortet ditt har støtte for 8500 Ram også, men det er ikke så veldig vits og ha det hvis du ikke trenger så høye hastigheter, og spiller spill som Crysis og lignende, som suger veldig mye grafikk og minne.. Så du kan nok satse på den rammen du har valgt Hvot står det at Hovedkortet støtter 8500 ram ? Jeg så på Komplett, og det sto det ikke 8500... Kan du gi meg en link ? Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk Mulig at jeg dropper høytalere nå, så kan jeg heller kjøpe det senere Men hva med Rammen ? Er det god nok kvalitet ? -Laffuz- Rammen er bra den!(vurderer om jeg skal kjøpe det selv, siden jeg bare har 5300 ram..) hovedkortet ditt har støtte for 8500 Ram også, men det er ikke så veldig vits og ha det hvis du ikke trenger så høye hastigheter, og spiller spill som Crysis og lignende, som suger veldig mye grafikk og minne.. Så du kan nok satse på den rammen du har valgt Hvot står det at Hovedkortet støtter 8500 ram ? Jeg så på Komplett, og det sto det ikke 8500... Kan du gi meg en link ? Hm.. Jeg så ikke på utvidet info.. Bare bladde litt lenger ned på siden der det står tilbehør, og der så jeg at tilbehøret var 8500Ram. Men så så jeg på utvidet info og der var visst det høyeste 6400! XD Beklager det der altså.. er bare en liten uvane jeg har. hehe ^^ Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Vurderer nå hvilken prosessor jeg skal ha... Har sett på Quad Core Q9300 Og Duo E8400 Begge er jo 45 nm, men Quad er jo 4 kjerner på 2.4GHz mens E8400 er 2kjerner på 3.0GHz... Hvilken bør jeg velge om jeg skal overklokke ? Hvilken bør jeg velge om jeg ikke skal overklokke ? Og hvilken er totalt sett best ? -Laffuz- Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Vurderer nå hvilken prosessor jeg skal ha... Har sett på Quad Core Q9300 Og Duo E8400 Begge er jo 45 nm, men Quad er jo 4 kjerner på 2.4GHz mens E8400 er 2kjerner på 3.0GHz... Hvilken bør jeg velge om jeg skal overklokke ? Hvilken bør jeg velge om jeg ikke skal overklokke ? Og hvilken er totalt sett best ? -Laffuz- Jeg har ikke lagt meg så veldig mye inn i hvor mange kjerner det er i prosessorer.. Jeg trenger bare 2 kjerner, 4 kjerner er hvis du gjør veldig mye samtidig og sånt. Overklokking har jeg ikke så veldig mye erfaring med egentlig, faktisk så har jeg aldri gjort det.. hehe, men jeg må nok begynne med det snart hvis jeg skal ha rask nok prosessor for og få spilt Crysis på Vista.. Jeg hadde nok valgt den derre E8400 hvis jeg hadde valgt Intel istedet for AMD, for jeg trenger kun 2 kjerner, fire er for mange for meg! Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 okei Men alt i alt, hva er best? Intel 4kjerner 2.5GHz 45nm eller Intel 2kjerner 3.0GHz 45nm ? Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Gå for dual core... Hvis du ikke gjør veldig mye samtidlig trenger du ike quad, får mer igjen for 3 ghz dual + det er billigere Lenke til kommentar
Laffuz Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Okei da vet jeg vertfall det. Men tenker fortsatt på en Quad, for det tar LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG tid før det går an å kjøpe E8400... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå