Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av 5.1 høytalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes mange løsninger, men først vil jeg spørre hva slags forsterker du har.

Og har du bare sett på komplett.no og den "gjengen" der?

 

ja jeg har sett på komplett og jeg har forsteker men den er ikke så bra men den kjøpe ny seinere

 

sony str dg 500 heter forsterkeren

 

og høytalerene burde også se kule ut, med bra design

Lenke til kommentar

Sorry å si det, men den forsterkeren der vil ikke spille noe særlig bra.

Jeg ville ikke latt den spille på noen store gulvstående høyttalere.

 

Dessuten tror jeg du har lett på feil sted.

Gå innom www.hifiklubben.no og www.hifcenter.no og se litt der, som en start.

Se om det er noe der du liker.

Lenke til kommentar

Kan du si litt mer om hva du ser etter?

Som for eksempel hvor stort rommet er, hva slags signalkilder du skal bruke, hva du skal bruke anlegget til og eventuellt hva slags musikk du skal høre på.

Og gjerne også hvilke krav du stiller til lyden.

 

Fortell også litt om hva slags design du ser etter, så blir det lettere å finne noe som passer :)

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke det til hjemmekinoanlegget mitt og skal bytte ut anlegget mitt først og fremst høytalere og det skal være høytalere til en vanlig forsterker, det skal være høytalere til center, gulv og bak(suround). høytalerene skal se kule ut og det skal være klar lyd med mye trøkk.

Lenke til kommentar

Mye trykk krever en kraftig forsterker, men du vil få et ganske greit trykk med mange forskjellige høyttalere.

 

Har du sett på HiFi Klubben og Hifi Center og sett om det er noe der som du synes er kult?

 

Hvis det først og fremst er filbruk anlegget er myntet på, så vil jeg anbefale å legge mesteparten av pengene i en god subwoofer og et godt par fronthøyttalere.

Bakhøyttalerene og centerhøyttaleren bør stå i stil, men behøver ikke være like "heftig".

 

Problemet jeg ser med å anbefale deg noe som spiller råbra, er at jeg ikke aner hva slags forsterker du har. Du kan for alt jeg vet ha noe helt på tryne dårlig, og da kan du ikke forvente deg noe godt resultat uansett hvor mye du legger i høyttalere ...

Lenke til kommentar

Javel, men hvor lenge til er det snakk om, sånn ca?

Er det en lønning unna, eller neste års prosjekt? :p

 

Med en ny surroundreciever i den priklassen så kan du ikke forvente masse krefter hvis du også vil ha en del funksjoner.

Så noen lettdrevne høyttalere, og ikke alt for store er det du må ha.

 

Hos HiFi Klubben har du stort sett bare Dali Concept 6 pakke som er noe for deg.

B&W krever nok litt mer strøm, og et høyere budsjett. CV er nok ikke tingen med en så rimelig forsterker, og Argon er heller ikke noe å satse på.

Hos Hifi Center kan du basere deg på JBL Balboa 30 eller System Audio SA1530, avhengig av hva du anser som kult.

 

Av andre butikker som jeg tror kan ha noe passende for deg, så kan du lage en løsning med Magnat Monitor 1000, Tanoy Fusion 4 eller PSB Image T45 fra AVHiFi ...

 

EDIT: hos surround.no finner du en del pakkeløsninger som kan være noe å kikke på. Link

Skal du ha sub, så beregn 3000 for en XTZ 99 W10.16. Den gir nok nesten garantert mest for pengene og bør holde for de fleste.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

viktigste er jo elektronikken da. Jeg hadde nok som flere andre nevner kjøpt elektronikken først. Så gå å kjøpe høyttalere etter det. Vet ikke hva du har nå men det kan hende at du får bedre lyd på det du har nå hvis du bytter elektronikken.

 

Hvis du bare har maks 5000kr å bruke på forsterker hadde jeg sett etter en brukt en. Sjekk ut www.avtorget.no etter gode forsterkere.

 

Mange forsterkere/recievere som nesten ikke har blitt brukt som er til salgs der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...