evenja Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Jeg har et problem,kommer i allefall til å få et..... Vi bor på en gård bestående av flere husstander. Vi skulle ønske å koble oss sammen, via internett og også som nettverk for deling av filer og spilling. Så er probemet at en an hustandene ligger ca 100 meter ifra den med internet tilkoblingen. Da blir spørsmålet hvilken tråløs løsning må jeg ha for å få kontakt med hustanden. Håper på svar. På forehånd takk. Ej Endret 2. mars 2008 av evenja Lenke til kommentar
steveak Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Søk, og du skal finne... :-) Men: På 100 meter går det forøvrig fint med kablet :-) Men det er jo ikke sikkert det er hensiktmessig for dere. Men stabilt blir det i alle fall. Trådløst: 100 meter er ingen avstand...burde være få problemer her. Et rimelig alternativ: Kjøp en god, ekstern, utendørs antenne som kobles på den trådløse routeren i huset med internett-tilgang. Jeg kan anbefale www.signalforsterker.no - god service, god hjelp og prisene er rimelige. F.eks. http://www.signalforsterker.no/product_inf...?products_id=80 Sammen med overganger og kabel slik at det passer til antenneinngangen på en trådløs router i huset med internett-aksess. Alternativt en pakkeløsning... http://www.signalforsterker.no/product_inf...products_id=101 Så kan det huset 100m unna (og flere hvis ønskelig) koble seg rett på, enten via bærbares innebygde antenner - eller stasjonære, via f.eks, et trådløst pci-kort. Jeg har et problem,kommer i allefall til å få et..... Vi bor på en gård bestående av flere husstander. Vi skulle ønske å koble oss sammen, via internett og også som nettverk for deling av filer og spilling. Så er probemet at en an hustandene ligger ca 100 meter ifra den med internet tilkoblingen. Da blir spørsmålet hvilken tråløs løsning må jeg ha for å få kontakt med hustanden. Håper på svar. På forehånd takk. Ej Endret 2. mars 2008 av steveak Lenke til kommentar
steveak Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg kan legge til at foreldrene mine deler min nettaksess via trådløst over 7-800 meter. Han er tilkoblet via en 19dbi grid-antenne på veggen. Denne tar inn signalene til min DIR-655 uten problemer, og 100% stabilt. Går så det griner, og har gjort det tre måneder nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå