Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med tegneserie-idè?

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi ble på torsdag delt i grupper på 4. Vi skal lage 4 tegneserier om:

- En som røyker

- En som ikke røyjer

- En alkoholiker

- En måteholden, som bare drikker litt.

Jeg fikk da oppgaven alkoholiker, men kommer ikke på noe. Den kan være morsom eller den kan ha en moral, men må ikke. Den kan baseres på en vits.

Jeg står helt fast. Kommer ikke på noe. Noen som kan gimeg en liten pekepinn eller idè om hva som kan bli en god tegneserie? Har ikke fått noen frist, men regner med det blir i løpet av uka.

Tegneserien må ikke være for avansert å tegne, da jeg ikke er så flink, og den må ha minst 6 ruter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Vi ble på torsdag delt i grupper på 4. Vi skal lage 4 tegneserier om:

- En som røyker

- En som ikke røyjer

- En alkoholiker

- En måteholden, som bare drikker litt.

Jeg fikk da oppgaven alkoholiker, men kommer ikke på noe. Den kan være morsom eller den kan ha en moral, men må ikke. Den kan baseres på en vits.

Jeg står helt fast. Kommer ikke på noe. Noen som kan gimeg en liten pekepinn eller idè om hva som kan bli en god tegneserie? Har ikke fått noen frist, men regner med det blir i løpet av uka.

Tegneserien må ikke være for avansert å tegne, da jeg ikke er så flink, og den må ha minst 6 ruter.

Tøff oppgave. En alkoholiker er en som ikke kan ta EN øl. For han klarer ikke å slutte når han har begynt. I selskapslivet blir han lagt merke til som en som virker prektig og kjedelig og alltid sier nei, takk (tørrpinn). Faller han for fristelsen og tar en drink, går det helt galt, og han taper igjen sosial anseelse og blir kalt looser.

Jeg vet ikke som dette går, - å tegne en person på restaurant / fest som blir nødet og som gjentatt prøver å si nei takk. - Så kunne du tegne at noen bytter ut drinken hans, slik at han drikker alkohol uten å vite det. Siste bilde kunne være at han ligger under bordet og de andre går fra ham med hånlig forakt - 'looser'.

Jeg vet ikke om dette var noe for deg, men slik kan det i alle fall å være alkoholiker.

Lykke til!

Lenke til kommentar

AAAH! Vi hadde vikar forrige uke. Den idioten klarte selvfølgelig ikke å lese notatene fra læreren ordentlig, og nå viser det seg at vi IKKE skal lage 4 tegneserier, men 2. Min gruppe skal lage om en som røyker og en som ikke røyker. Takk for hjelpen, uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...