Skogslik Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Vill se The Road her og! Ventet lenge på denne filmen. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Då var The Road sett Absolutt ein god PA-film, fekk verkeleg PA-følelsen med at all hope is lost, og ein må slita hardt for å overleva Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 The Road var god nok, men siden den kom fra mannen som skapte The Proposition var det en stor skuffelse. Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har lenge vært fascinert av de eldre 70-80 talls, post-apokalyptiske filmene. Da gjerne med en italiensk regissør bakom kameraet. Kjærligheten til disse filmene, har vel egentlig sitt opphav i klassikere som, The Terminator, Max Mad trilogien og Escape from New York. Noe jeg sikkert ikke er alene om. Husker at TVNorge pleide å sende flere av disse P-A "klassikerne", som Steel Dawn (1987), America 3000 (1986), Cyborg (1989) og . Men det er vel nesten 10 år siden. Litt trist at det er såpass sjeldent å finne lignende titler på tv, for det var mye morro. Da jeg fant denne skatten Post Apocalyptic Triple Feature, i 2007, var det starten på en lengre kjøpsorgie, av lignende titler. Har vel stort sett gått for P-A materiale fra 70 og frem til tidlig 90 tallet. Av nyere film, har jeg registrert at sjangeren for lengst har blitt "gjenopplivet", men aldri helt tatt steget frem, og sjekket ut hva som er verdt å se. Mitt spørsmål er: Lages det fortsatt "tullete", P-A? Gjerne i stil med de eldre italienske filmene. Ørken/wasteland områder, ødelagte byer/ruiner, nakenhet, dårlig skuespill, one-liners, gørr/splatter, amazon aktige kvinner som dominerer og zombier/mutanter/roboter som går amokk osv.... Så lenge det ikke er snakk om et 4 timer langt gjeeeesp, med selvhøytidelig pjatt og skuespill, er jeg storfornøyd. Vel, litt hjernetrim kan være kjekt i ny og ne. Men foretrekker helst filmer der en kan koble ut hjernen, og sette seg godt tilbake og nyte ca 90 min med pure cheese! Noen av disse titlene er sikkert nevnt tidligere i tråden, men legger til noen personlige favoritter: , She-Wolves of the Wasteland (1988), Tank Girl (1995), , og . Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Husker at TVNorge pleide å sende flere av disse P-A "klassikerne", som Steel Dawn (1987), America 3000 (1986), Cyborg (1989) og . Men det er vel nesten 10 år siden. Litt trist at det er såpass sjeldent å finne lignende titler på tv, for det var mye morro. Da jeg fant denne skatten Post Apocalyptic Triple Feature, i 2007, var det starten på en lengre kjøpsorgie, av lignende titler. Har vel stort sett gått for P-A materiale fra 70 og frem til tidlig 90 tallet. Av nyere film, har jeg registrert at sjangeren for lengst har blitt "gjenopplivet", men aldri helt tatt steget frem, og sjekket ut hva som er verdt å se. Mitt spørsmål er: Lages det fortsatt "tullete", P-A? Gjerne i stil med de eldre italienske filmene. Ørken/wasteland områder, ødelagte byer/ruiner, nakenhet, dårlig skuespill, one-liners, gørr/splatter, amazon aktige kvinner som dominerer og zombier/mutanter/roboter som går amokk osv.... That is the shit right there Hvis man er klar for å ta til takke med litt animé, så er Desert Punk verdt å sjekke ut. http://www.youtube.com/watch?v=dV7FUCy9xeA Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Syntes dere om "The book of Eli" da? Lenke til kommentar
afirm Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Eg likte den veldig godt! Kanskje eg vart litt blenda av Mila Kunis? Men følte i alle fall at filmen var skikkeleg bra. Godt levert som alltid av Washington. Kva du tykte då, viss du har sett den? Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Fant bare to Resident Evil filmer, når det er laget 4, og i tilegg må Highschool Of The Dead legges til anime listen. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 *denne tråden treng aktivitet* Eg likte ikkje the book of eli, då den hadde litt eit for stort hollywood-preg og for mykje action. 1 Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 *denne tråden treng aktivitet* Eg likte ikkje the book of eli, då den hadde litt eit for stort hollywood-preg og for mykje action. Enig. Var ikke kjempestor fan av den astronomiske mengden med kristen propaganda presset inn i den heller. Ingen som vet om noen nye filmer innen denne sjangeren som kommer i den nærmeste fremtid, eller? 1 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Selv om det er en tv-serie, så anbefaler jeg The Walking Dead. Sjangeren er Zombie Apocalypse. Seks episoder er ute så langt. Serien er basert på en tegneserie med samme navn, og har både drama og frimodig zombievold. Promoposter Tegneseriecover 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Quiet Earth er en side som tar for seg filmer i denne sjangeren. Siden oppdateres hyppig med nyheter, trailere og info om post-apokalyptiske filmer. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Enda en tvserie film - The Lost Future. http://www.youtube.com/watch?v=tOI0wVp1j-o Jeg har ikke tid til å sjekke den ut akkurat nå, men det ser interessant ut ved første øyekast hvertfall. Den var crap. Dårlig skuespill, dårlig dialog, dårlig produksjon. Quiet Earth var forresten et bra tips. Endret 17. januar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Bumper tråden, noen nye titler på lager?, helst ikke filmer fra 2.verdenskrig. Endret 21. februar 2011 av nagina 1 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har ikkje følgt med aktivt, men har desverre ikkje høyrd ein einaste ting. Men eg anbefale å følgja med på serien til walking dead, evt. stikka innom tråden her på forumet. Eg syns ikkje du får skikkeleg god pa-føling, men den er god for det om. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg så ikke noe til "The War Game" i lista i førstepost, men så er jo det ikke akkurat en film. Er mer en dokumentar som BBC produserte engang på 60-tallet, og som omhandler "worst-case scenario" ved atomangrep. IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0059894/ Anbefales uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå